Nära att 3DS:en fick sig en flygtur

Flakmonkey
Nära att 3DS:en fick sig en flygtur

Hade jag varit 20 år yngre (jo jag är så pass gammal) så hade min 3DS legat nere på tennisplanen som ligger i lilla blecktornsparken för några minuter sedan. Nu resulterade min ilska när jag tog mig an värld åtta i #Donkey Kong Country Returns 3D bara i att jag slog igen "locket" och lämnade balkongen för att ta ut frustrationerna på annat sätt. Som att skriva tex.

Nu var det såklart inte spelets fel egentligen, det är sällan det, utan min egen oförmåga. Var bara en passage som nog inte kommer vara så svår nästa gång jag tar mig an den men som jag bara dog på hela jävla tiden. Det är nu inte någon större fara, men när jag snarare blev sämre än bättre pga att jag hade för bråttom, ja då blev det bara för mycket. Knappast någon ovanligt situation för mig och kanske är det något du själv känner igen dig i? Intressant i såna situationer är ju just också det jag nämnde lite i förbifarten att det oftast brukar gå väldigt lätt när man prövar på nytt. Allt man brukar behöva är att ta en liten paus, andas ordentligt och inse att det inte är spelets fel utan ditt eget (oftast iaf )

#blogg

Medlem
Nära att 3DS:en fick sig en flygtur

Fastnade själv på sista bossen i DKCR i flera dagar och blev bara argare och argare. Spelade det inte på flera månader, men när jag väl försökte igen gick det på första försöket. Så ja, jag känner igen mig. Varken första eller sista gången det har hänt.

Medlem

Att ta ut sin ilska på döda ting som varken har känslor eller vet varför du är arg... Ja, det har jag gjort någon enstaka gång. Men vanligtvis knyter jag bara näven och biter ihop käkarna.

Medlem

Som känslan man får i Bloodborne när man blir ihjälslagen av bossen när han bara har 1mm kvar i liv.

1
Skriv svar