Köp Star Citizens senaste rymdskepp - det kostar bara drygt 4000 kr

Avstängd

Jag ser fram emot Youtube-dokumentären om Star Citizen fiaskot som kostade spelarna miljontals dollar.

Medlem
Skrivet av JRico:
Skrivet av Playcrafter:

Så jävla dåligt mot de hängivna fans som stödjer detta spel. Att lägga en massa resurser på att ta fram nya skepp och ta flera tusentals kronor för dem när grundspelet eller FPS-mekaniken inte ens fungerar.

Hur dåligt det än kan vara med utgivare/publishers som exempelvis EA, så sätter de ändå deadlines för utvecklarna så att de jobbar och fokuserar rätt. Problemet med Star Citizen är att det inte finns några sådana krav. De kan hålla på att mjölka pengar med skepp hur länge som helst.

Hur tänker du nu?
Skeppen måste ju bli klara tills spelet släpps och dom som gör skepp har inget att göra med FPS-modulen.

Ifall det stämmer så kanske det är själva roten till problemet då? Dem kanske borde ha med FPS-modulen att göra, istället för fler skepp.

Skrivet av eatem:

Jag förstår inte tanken med det här spelet. Kan jag inte bara köpa spelet, spela och sen flyga sådana där rymdskepp ändå? Eller måste man betala för allt i spelet?

Nej nej, häng med nu...det är F2P, allt är gratis! Ja, förutom skepp och allt sådant som behövs för att spela...det kostar.

Medlem

Jag hoppas dom har nackdelar kvittar hur mycket kosing någon öser på ett spel du ska inte ha ett skepp som är bättre på alla saker än andra, den ska ha nackdelar med.

Men hoppas dom lyckas med detta annars blir det ett jävla liv

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av k3m:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av delli:

Som nån skrev de här är nog en fin bubbla.
Att man ens vågar lägga dom kulorna på ett spel med utvecklingsproblem och vad gör man om man tycker spelet suger?
Sitter man där med sin koloss.

Ser på SC med skepsis dom har dragit in sjukt mycket cash å frågan är hur slutprodukten blir kontra om dom bara fått in de som krävdes??

Som sagt jag hoppas dom överraskar till de positiva.

Folk ska sluta gnälla på dlc osv för de här spelet slår alla andra spel i den genren.

Ärligt talat så är inte 2000-4000 kr så mycket i relation på var folk blåser på dumma saker i vanliga fall.

Jo, det är det...

Knappast något man ligger sömnlös många nätter över oavsett. Om man har ett jobb.

Bara mat i två månader. Skulle säga att det är en betydande summa pengar om man inte är en höginkomsttagare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ingenting mot dom 100k skeppen som såldes i början.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Så jävla dåligt mot de hängivna fans som stödjer detta spel. Att lägga en massa resurser på att ta fram nya skepp och ta flera tusentals kronor för dem när grundspelet eller FPS-mekaniken inte ens fungerar.

Hur dåligt det än kan vara med utgivare/publishers som exempelvis EA, så sätter de ändå deadlines för utvecklarna så att de jobbar och fokuserar rätt. Problemet med Star Citizen är att det inte finns några sådana krav. De kan hålla på att mjölka pengar med skepp hur länge som helst.

Om du hade följt utvecklingen från början så hade du inte missat att Chris Roberst frågade oss om de skulle fortsätta med crowdfunding eller inte, och vi röstade så klart ja, för de flesta vill fortsätta ösa in mer pengar till spelet. Star Citizen har inget exakt release datum, precis som alla Blizzards spel.. Hellre vänta ett par månader extra än att få ett buggat spel som BF4 som tog de typ 2 år innan det mesta stämde.. och nät koden för det spelet suger än.. och det har det gjort sen bf3 (och kanske längre bak?) ja vi ska ju tacka EA/utgivare/publishers för det.. stackars dice...

Chris Roberts är den som ser till att allt går enligt plan, utveckling.. "fokuserar rätt" osv.. En person som vet vad han talar om, och inte personer som bara ser $$$... och skiter i spelet..

Läs på innan ni fortsätter dissa massa saker ni inte är insatta i..

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Spelet borde få pris för att vara världens största pre order och dlc kossa.
Alla andra spel tillsammans kommer inte ens i närheten.

Om du menar att det är ett spelprojekt som slagit rekord i crowdfunding så är det helt rätt.

Några DLC:er har dock inte utannonserats ännu vad jag vet men jag skulle gärna vilja veta mer. Har du någon källa på det?

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av marcus8958:

Spelet borde få pris för att vara världens största pre order och dlc kossa.
Alla andra spel tillsammans kommer inte ens i närheten.

Om du menar att det är ett spelprojekt som slagit rekord i crowdfunding så är det helt rätt.

Några DLC:er har dock inte utannonserats ännu vad jag vet men jag skulle gärna vilja veta mer. Har du någon källa på det?

Läs nyheten. 4000kr för ett dlc.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av RuneClaw:
Skrivet av Soulless:

Denna nyhet gör sig inte bra tillsammans med den om fps modulens försening.
Jag vill inte tro det men tänk om pengarna börjat sina för dem?

För att ett företag ska kunna ta lån, hyra lokaler, skaffa försäkringar och annat nödvändigt måste företaget ha regelbunden inkomst.

Ifall de bara sätter in alla pengarna direkt på banken och sedan tar ut lite varje månad sjunker deras kreditvärdering och därmed finansiella trovärdighet.

Det är därför du ser så många butiker regelbundet ha reor där de säljer en del varor till inköpspris eller till och med under. Det är ett sätt att visa banken, ägare och andra investerare att de har ett konstant kassaflöde. De är inte en one-hit-wonder.

Så en regelbunden försäljning är helt enkelt en nödvändighet i den finansiella världen. Det handlar inte bara om hur mycket pengar man har i företaget utan även hur ofta man kan få in mer.

Att driva företag handlar inte alls om hur _ofta_ man kan få in nya pengar, att driva företag handlar om hur _mycket_ pengar man kan få in i relation till företagets kostnader under ett räkenskapsår.

Att butiker har reor är inte p.g.a. vad du säger, en ägare bryr sig inte om ett konstant kassaflöde, en ägare bryr sig om ett resultat som kan ge utdelning, alternativt prestationer som kan ge chans till framtida utdelning. Att rea ut något kan lika väl vara för att göra fritt lagerplats, sälja innan priset halveras eller för att locka fler kunder, och mycket mer därtill.

Mvh

Medlem
Skrivet av RuneClaw:
Skrivet av Soulless:

Denna nyhet gör sig inte bra tillsammans med den om fps modulens försening.
Jag vill inte tro det men tänk om pengarna börjat sina för dem?

För att ett företag ska kunna ta lån, hyra lokaler, skaffa försäkringar och annat nödvändigt måste företaget ha regelbunden inkomst.

Ifall de bara sätter in alla pengarna direkt på banken och sedan tar ut lite varje månad sjunker deras kreditvärdering och därmed finansiella trovärdighet.

Det är därför du ser så många butiker regelbundet ha reor där de säljer en del varor till inköpspris eller till och med under. Det är ett sätt att visa banken, ägare och andra investerare att de har ett konstant kassaflöde. De är inte en one-hit-wonder.

Så en regelbunden försäljning är helt enkelt en nödvändighet i den finansiella världen. Det handlar inte bara om hur mycket pengar man har i företaget utan även hur ofta man kan få in mer.

Förvisso, men även om de inte fick in en enda krona efter kickstartern så skulle det förväntas av dem att leverera det som annonserats iom den.

Hur skulle det ens varit möjligt om de nu är så beroende av en konstant inkomst från DLCs de säljer via sin hemsida?

Jag vill inte vara negativ, det är nog mest oro för att detta ska sluta i ett fjasko som stör mig.
Å andra sidan är jag mer orolig för obalansen i kontrollerna, åtgärdar de inte detta så kommer jag endå inte att spela :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av draco:
Skrivet av Playcrafter:

Så jävla dåligt mot de hängivna fans som stödjer detta spel. Att lägga en massa resurser på att ta fram nya skepp och ta flera tusentals kronor för dem när grundspelet eller FPS-mekaniken inte ens fungerar.

Hur dåligt det än kan vara med utgivare/publishers som exempelvis EA, så sätter de ändå deadlines för utvecklarna så att de jobbar och fokuserar rätt. Problemet med Star Citizen är att det inte finns några sådana krav. De kan hålla på att mjölka pengar med skepp hur länge som helst.

Om du hade följt utvecklingen från början så hade du inte missat att Chris Roberst frågade oss om de skulle fortsätta med crowdfunding eller inte, och vi röstade så klart ja, för de flesta vill fortsätta ösa in mer pengar till spelet. Star Citizen har inget exakt release datum, precis som alla Blizzards spel.. Hellre vänta ett par månader extra än att få ett buggat spel som BF4 som tog de typ 2 år innan det mesta stämde.. och nät koden för det spelet suger än.. och det har det gjort sen bf3 (och kanske längre bak?) ja vi ska ju tacka EA/utgivare/publishers för det.. stackars dice...

Chris Roberts är den som ser till att allt går enligt plan, utveckling.. "fokuserar rätt" osv.. En person som vet vad han talar om, och inte personer som bara ser $$$... och skiter i spelet..

Läs på innan ni fortsätter dissa massa saker ni inte är insatta i..

Nu handlade ju inte omröstningen om crowdfundingen skulle fortsätta eller inte, utan om CIG skulle fortsätta med sina stretch goals. Majoriten tyckte att de skulle fortsätta, men efter en tid drog de tillbaka stretch goals ändå. Den långa listan säger lite om hur många löften de har att infria till spelarna. Möjligtvis insåg de att det mesta började gå bortom deras resurser.

Medlem

Men... skeppen är inga dlc:s. Det är typ ingame grejer som man kan köpa ifall man vill och inget tvång. För den som köper starterpaket med det minsta skeppet för 45 dollar får precis samma spel som den som köpt starterpaket + ett dyrt skepp. Enda skillnaden är att den som köpt det dyra skeppet slipper farma till sej det ingame typ.

Jag kan bara prata för mej själv, men jag köpte inte enbart ett 350 dollars skepp för nåt år sen för att crowdfunda detta spelet. Visst en del av mitt beslut vilade på det men även också för att jag har familj med barn. Det betyder begränsat med tid framför datorn. Därmed förstod jag att jag inte skulle få tag i "mitt" favoritskepp innan detta spelet kanske är 2 år gammalt eftersom grindingen för att få min "reclaimer"(som är ett skepp för samlande av gamla vrakdelar) antagligen skulle ta ett tag.

Jag avundas er som har tiden att grinda såna här grejer i ett spel, tro mej. Jag har varit där med och lirat 3-4 timmar per dag. Men jag måste säga att utförsäljningen av en massa skepp som dom gör i detta spelet är genialiskt eftersom alla skepp till en början är typ sten sax påse. Inget skepp är värdelöst förutom möjligen starterskeppen, men efter det är samtliga skepp nichade på nåt område. Ett skepp för 100 dollar är bäst på sitt speciella område och ett 400 dollars skepp som i detta fallet transporterar människor är just bäst på det området.

Det finns liksom inga endgame skepp. Störst är inte alltid bäst utan det är vad man skall ha skeppet till. Därmed är mindre skepp minst lika bra.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Statsmakten:

Det som är sagt är att skeppen inte kommer kunna köpas för riktiga pengar när spelet väl är släppt, så vi får hoppas att de håller sina ord.

De har ju sagt man kommer kunna köpa ingame valuta för riktiga pengar dock, så indirekt kan du ju även köpa skeppen, genom att köpa valuta först.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av k3m:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av delli:

Som nån skrev de här är nog en fin bubbla.
Att man ens vågar lägga dom kulorna på ett spel med utvecklingsproblem och vad gör man om man tycker spelet suger?
Sitter man där med sin koloss.

Ser på SC med skepsis dom har dragit in sjukt mycket cash å frågan är hur slutprodukten blir kontra om dom bara fått in de som krävdes??

Som sagt jag hoppas dom överraskar till de positiva.

Folk ska sluta gnälla på dlc osv för de här spelet slår alla andra spel i den genren.

Ärligt talat så är inte 2000-4000 kr så mycket i relation på var folk blåser på dumma saker i vanliga fall.

Jo, det är det...

Knappast något man ligger sömnlös många nätter över oavsett. Om man har ett jobb.

Bara mat i två månader. Skulle säga att det är en betydande summa pengar om man inte är en höginkomsttagare.

De flesta köper cigg, snus och alkohol för långt mer än så. Även låginkomsttagare. Man prioriterar som man vill.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av marcus8958:

Spelet borde få pris för att vara världens största pre order och dlc kossa.
Alla andra spel tillsammans kommer inte ens i närheten.

Om du menar att det är ett spelprojekt som slagit rekord i crowdfunding så är det helt rätt.

Några DLC:er har dock inte utannonserats ännu vad jag vet men jag skulle gärna vilja veta mer. Har du någon källa på det?

Läs nyheten. 4000kr för ett dlc.

Det är inte DLC, det är sponsring av spelprojektet.

Det som närmast kan liknas vid DLC vad jag sett är insamlingsmålet vid 6 miljoner dollar:

Citat:

The first Squadron 42 mission disk, Behind Enemy Lines, will be available for free to all backers who pledge before $6 million upon release.

https://robertsspaceindustries.com/funding-goals

SQ42 Mission-paketet kommer förmodligen att säljas separat efter att spelet släppts. Där har du en riktig DLC i så fall, och den enda som vi känner till hittills.

Medlem

Man måste komma ihåg att CIG ända från början varit tydliga med om att det inte handlar om att köpa skepp, utan att donera pengar (och då få skeppet som tack). Allt ska gå att få i spelet med in-game cash, detta är bara ett sätt att finansiera det hela.

Min uppfattningen av Star Citizen's insamlande är att man gör ärliga försök att göra alla nöjda, vilket givetvis inte fungerar i praktiken. Om CIG inte släpper nya skepp eller ny information så blir folk sura för att man inte blir skedmatad nyheter och content, och om CIG släpper nya skepp så blir folk sura över all "cash grabbing". Vi har en liten grupp hardcore fans som är villiga att lägga groteska mängder pengar på skepp, något som de flesta andra inte är villiga att göra. Men skeppen är ju Star Citizen's "kärna", så det är ju bara naturligt att man kontinuerligt designar nya. Så om man har möjlighet att göra sina diehard fans nöjda och samtidigt dra in en eller ett par miljoner dollar, why not? Det är inte som att resten av oss blir lämnade utanför i det långa loppet.

Angående den försenande FPS-modulen så uppskattade Chris Roberts nyligen att drygt 15% av deras resurser går dit just nu, och att förseningarna framförallt har att göra med nätverksproblem (något som en skeppdesigner inte är inblandad i). Jag tycker faktiskt att det är sunt att man inte lägger så mycket kraft på att släppa modulen, då det inte är CIG's främsta uppgift att göra oss fans nöjda just precis idag på minuten just nu, utan att färdigställa en i längden tillfredsställande produkt. Detta är ett riktigt stort projekt med massor av olika komponenter, och jag ser hellre att man prioriterar helheten framför utlovade milstolpar. Man lägger redan ordentligt med resurser på community:n, betydligt mer än något annat spelföretag jag känner till (och detta under spelets utveckling!).

Sen kan väl allt gå åt helsefyr när det väl blir dags att släppa det, men det är en annan diskussion.

TL;DR: Jag tycker folk överreagerar, och att en försenad produkt är bättre än en dålig produkt!

Inaktiv
Skrivet av Bennii:

Aldrig i livet att jag betalar 4000kr för ett digitalt rymdskepp, oavsett hur mycket stöd utvecklarna behöver.

så länge det håller kidsen borta ifrån spelet.

Medlem

"a next-generation passenger ship at a price that won't break your budget."

Kostar "bara" 4000kr, eh va?

Medlem
Skrivet av Playcrafter:
Skrivet av draco:
Skrivet av Playcrafter:

Så jävla dåligt mot de hängivna fans som stödjer detta spel. Att lägga en massa resurser på att ta fram nya skepp och ta flera tusentals kronor för dem när grundspelet eller FPS-mekaniken inte ens fungerar.

Hur dåligt det än kan vara med utgivare/publishers som exempelvis EA, så sätter de ändå deadlines för utvecklarna så att de jobbar och fokuserar rätt. Problemet med Star Citizen är att det inte finns några sådana krav. De kan hålla på att mjölka pengar med skepp hur länge som helst.

Om du hade följt utvecklingen från början så hade du inte missat att Chris Roberst frågade oss om de skulle fortsätta med crowdfunding eller inte, och vi röstade så klart ja, för de flesta vill fortsätta ösa in mer pengar till spelet. Star Citizen har inget exakt release datum, precis som alla Blizzards spel.. Hellre vänta ett par månader extra än att få ett buggat spel som BF4 som tog de typ 2 år innan det mesta stämde.. och nät koden för det spelet suger än.. och det har det gjort sen bf3 (och kanske längre bak?) ja vi ska ju tacka EA/utgivare/publishers för det.. stackars dice...

Chris Roberts är den som ser till att allt går enligt plan, utveckling.. "fokuserar rätt" osv.. En person som vet vad han talar om, och inte personer som bara ser $$$... och skiter i spelet..

Läs på innan ni fortsätter dissa massa saker ni inte är insatta i..

Nu handlade ju inte omröstningen om crowdfundingen skulle fortsätta eller inte, utan om CIG skulle fortsätta med sina stretch goals. Majoriten tyckte att de skulle fortsätta, men efter en tid drog de tillbaka stretch goals ändå. Den långa listan säger lite om hur många löften de har att infria till spelarna. Möjligtvis insåg de att det mesta började gå bortom deras resurser.

same shit, får in pengar vilket fall som helst.. med eller utan goals..

Kommer ju nya skepp hela tiden med eller utan goals.. so what om ett skepp/startpaket kostar 35-15000 dollar, vill någon hjälpa till med utvecklingen så är det upp till var och en.. Jag har bara köpt ett startpaket för 75 dollar sen är jag subscriber sedan 2år tillbaka.. så jag är väl uppe i typ 200+ dollar, men det är ju fan inget på 2 år om man tänker på hur många skit spel, early access man har köpt på dessa 2 åren..

De har över 300+ anställda som jobbar med olika delar av spelet, jag är inte orolig för att de inte kommer hålla några löften, när spelet släpps och de bara har fört in 80% av det d har lovat så blir jag nöjd vilket fall som helst.. men det finns alltid folk som ska whina och spela putte duktiga.. jävla giriga kids..

Medlem

Folk köper ju nya bilar för 400 tusen, alltså 400 ggr mer än detta rymdskepp. Och då får man bara en personbil för 5 personer. Här får man ett lyxigt rymdkepp som kan flyga 100+ personer till andra planeter!
Sjukt prisvärt ju!

Jepp...*ehum*...


signatur

yolo

Medlem

Spelet är helt finansierat av donationer. Så varför reagerar folk negativt när de frågar efter fler?

4000kr är inte för dyrt även om det till en början känns så. I första hand handlar det, som många sagt, om donationer med belöningar baserat på donationsumman. Alla skepp går att spela till sig utan att spendera mer pengar än kostnaden för själva spelet (300 - 400kr). Det här är även ett "end game"-skepp vi snackar om. Tycker ni det är rimligt att man får det som tack om man bara donerar kring 200kr? Det skulle förstöra ekonomin innan spelet ens släppts.

Ja, de säljer nya skepp med jämna mellanrum för att få in pengar. Nej, de har inte för lite pengar. Ja, de vill ha mer pengar så de kan göra mer och hålla spelet vid liv längre. En annan anledning att de måste få in pengar kontinuerligt är för att behålla sin credit rating. Det är väldigt viktigt. Om det inte ser ut som att deras företag har ett pengaflöde varje månad riskerar de att tappa sin credit rating. Det spelar mindre roll hur mycket de har på banken. Credit rating-systemet förstår inte riktigt det här med kickstarter etc. Det vill se en stabil inkomst, punkt.
Vad är en credit rating bra till? En hel del. Hyra lokaler till exempel, vilket är rätt viktigt för ett team på över 300 pers.

CIG är väldigt öppna. Är man intresserad av att höra deras egna resonemang finns de att hitta i deras forum och nyhetsinlägg på hemsidan.

Medlem
Skrivet av L0ck:

Man måste komma ihåg att CIG ända från början varit tydliga med om att det inte handlar om att köpa skepp, utan att donera pengar (och då få skeppet som tack). Allt ska gå att få i spelet med in-game cash, detta är bara ett sätt att finansiera det hela.

Är det sagt något om vad exempelvis det här skeppet kostar sen i spelvaluta om man skulle köpa det efter spelet är släppt? Om skeppet kostar motsvarande 20kr sen så blir nog många som köpt skeppet ledsna även om det som du säger egentligen är en donation.

Många av de här för"köps"grejerna brukar ju vara lockande eftersom det är exklusivt, någon som "betalat" 4000kr för ett skepp vill kanske vara ganska ensamma om att köra runt med det, kan varenda kotte köpa det sen så är det inte lika lockande kanske.

Vet man även om det sen går att tjäna pengar på det här passagerarskeppet? om man kan ta betalt för att skjutsa runt stora mängder människor kanske man kan gå plus på det och tjäna tillbaka sina 4000.

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av L0ck:

Man måste komma ihåg att CIG ända från början varit tydliga med om att det inte handlar om att köpa skepp, utan att donera pengar (och då få skeppet som tack). Allt ska gå att få i spelet med in-game cash, detta är bara ett sätt att finansiera det hela.

Är det sagt något om vad exempelvis det här skeppet kostar sen i spelvaluta om man skulle köpa det efter spelet är släppt? Om skeppet kostar motsvarande 20kr sen så blir nog många som köpt skeppet ledsna även om det som du säger egentligen är en donation.

Många av de här för"köps"grejerna brukar ju vara lockande eftersom det är exklusivt, någon som "betalat" 4000kr för ett skepp vill kanske vara ganska ensamma om att köra runt med det, kan varenda kotte köpa det sen så är det inte lika lockande kanske.

Vet man även om det sen går att tjäna pengar på det här passagerarskeppet? om man kan ta betalt för att skjutsa runt stora mängder människor kanske man kan gå plus på det och tjäna tillbaka sina 4000.

Mest spekulation at this point, många obesvarade frågor.

Jag tror att man sagt att det inte ska vara möjligt att köpa hur mycket in-game currency som helst, utan att det ska finnas någon form av begränsning. Tanken är att de som inte har tid att grind:a 20 timmar i veckan inte ska behöva halka efter. Det skulle då rimligtvis inte vara möjligt att på släppdagen köpa de största skeppen, vilket skulle kontrollera "inflationen" av skepp och därmed förhindra pay2win. Man har också sagt att marknaden ska styras av tillgång och efterfrågan, och att de större och dyrare skeppen ska vara betydligt mindre lättillgängliga. Sen är det klart att du får något klistermärke och en godisklubba som tack för att du slängt så mycket pengar på dem, tror många tycker att det räcker. ^^

Jag har själv en Aurora (basic starterskepp) som jag fick från kickstartern, och har fått kämpa rätt rejält med impulsen att skaffa fler skepp.

Man ska ha sagt att det inte kommer vara tillåtet att tjäna riktiga pengar, men kan ha fel.

Medlem

Att jag frågade är för att jag har noll koll, har inte köpt eller backat spelet på något sätt utan är mer avvaktande för jag vet inte om spelet är för mig över huvud taget. Gillade Freelancer (singelplayerdelen) och tyckte Eve Online var alldeles för invecklat, frågan är var det här spelet ligger eller om jag fattat helt fel och det inte alls är samma sorts spel.

Däremot är det ju intressant att läsa om spelet eftersom det dragit in så mycket pengar och så, ska bli spännande och se var det slutar, flipp eller flopp

Medlem
Skrivet av hunden:

Att jag frågade är för att jag har noll koll, har inte köpt eller backat spelet på något sätt utan är mer avvaktande för jag vet inte om spelet är för mig över huvud taget. Gillade Freelancer (singelplayerdelen) och tyckte Eve Online var alldeles för invecklat, frågan är var det här spelet ligger eller om jag fattat helt fel och det inte alls är samma sorts spel.

Däremot är det ju intressant att läsa om spelet eftersom det dragit in så mycket pengar och så, ska bli spännande och se var det slutar, flipp eller flopp

Håller med, ska bli riktigt intressant!

Medlem
Medlem
Skrivet av Spiff:

Haha

Medlem

star citizen börjar ju mer o mer låta som århundradet största scam.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av marcus8958:

Spelet borde få pris för att vara världens största pre order och dlc kossa.
Alla andra spel tillsammans kommer inte ens i närheten.

Om du menar att det är ett spelprojekt som slagit rekord i crowdfunding så är det helt rätt.

Några DLC:er har dock inte utannonserats ännu vad jag vet men jag skulle gärna vilja veta mer. Har du någon källa på det?

Läs nyheten. 4000kr för ett dlc.

Det är inte DLC, det är sponsring av spelprojektet.

Det som närmast kan liknas vid DLC vad jag sett är insamlingsmålet vid 6 miljoner dollar:.

Det är rätt illa när man börjar försvara DLC med att säga att det inte är ett DLC. I grund och botten är det ett digitalt tillbehör i ett spel du betalar pengar för. Oavsett om det är till Star Citizen eller till Sims 4 går pengarna till utvecklarna av spelet och till utvecklingen av nya spel eller för att vidareutveckla spelet.

Om man nu går och säger att det INTE är ett DLC för att pengarna går till utvecklingen av spelet så har det nog aldrig funnits något DLC till något spel någonsin då pengarna går till utveckling av just spel och i flesta fall spelet i fråga.

Sedan kan man diskuttera om det är speciellt intelligent att spendera pengar på äpplet när man inte ännu fått se grisen i säcken.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Nemo:

Det är inte DLC, det är sponsring av spelprojektet.

Det som närmast kan liknas vid DLC vad jag sett är insamlingsmålet vid 6 miljoner dollar:.

Det är rätt illa när man börjar försvara DLC med att säga att det inte är ett DLC. I grund och botten är det ett digitalt tillbehör i ett spel du betalar pengar för. Oavsett om det är till Star Citizen eller till Sims 4 går pengarna till utvecklarna av spelet och till utvecklingen av nya spel eller för att vidareutveckla spelet.

Om man nu går och säger att det INTE är ett DLC för att pengarna går till utvecklingen av spelet så har det nog aldrig funnits något DLC till något spel någonsin då pengarna går till utveckling av just spel och i flesta fall spelet i fråga.

Sedan kan man diskuttera om det är speciellt intelligent att spendera pengar på äpplet när man inte ännu fått se grisen i säcken.

Du missförstår skillnaden. Content man kan spela sig till utan att betala kallas väl sällan DLC i andra spel? Och i de fallen det görs, är det en felanvändning av termen. DLC är extramaterial och behöver inte kosta pengar. Exempelvis nya kartpaket, nya karaktärer, nya eller exklusiva kosmetiska föremål.
Skeppen de säljer kommer att vara nåbara för alla som köper grundspelet.

123
Skriv svar