Huvudsidan är sjukt seg från alla annonser

Medlem
Huvudsidan är sjukt seg från alla annonser

Seriöst.- denna sida drar mer cpu kraft än aftonbladets första sida får 60% cpu på en dual core cpu.

Medlem

Jo, jag tycker det är väldigt synd. Märkte att fz.se började sega ner hela datorn pga alla annonser i flash.

Jag ber er ödmjukast: fz.se, skärp er.

Medlem

Mindre flash annonser hade varit bättre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Mindre flash annonser hade varit bättre.

Och färre!

Medlem

sidan är inte ett dugg seg o kör inga ad blockers på sidan så vet inte varför det är segt för er. , o ab är ju hemsk om man inte kör ad blocker


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Håller med, fruktansvärt dåligt, FZ.se är den enda sidan som segar sönder firefox för mig så minnesläckage och annat trams håller inte.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Antikvitet

Såna här problem är väldigt svåra att gå till botten med. Vanligtvis är det en annons som är felkonstruerad som gör att sidan går långsamt. Om ni misstänker en viss annons, meddela gärna vilken.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

jag skulle tro det är far cry 2 annonsen som segar ner och drar sjukt me cpu alla fall.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jag skulle tro det är far cry 2 annonsen som segar ner och drar sjukt me cpu alla fall.

Jag röstar för FarCry2 jag också...

Medlem

Om FarCry 2-annonsen är uppe segar datorn ner sig enormt. I alla fall så käns det som att det var när den dök upp som det gick utför.

Medlem

Jag kan inte anvanda Firefox till FZ.se Otroligt segt, och jag misstanker ocksa Far Cry 2 annonsen.


signatur

Hej! jag är ny här.

Inaktiv

Jag har inga problem alls med någon av annonserna eller att det går segt...


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

Nepp, inte jag heller


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

ni som säger att det är inte segt alls, vad har ni i cpu aktivitiet när båda far cry annonserna visas ?

Medlem

Intel Core 2 Quad CPU Q9550 @ 2.83 GHz
4 GB RAM

Tester gjorda på fz.se i Firefox 3.0.3:

FarCry2 annons överst, före hover: 20-30 % CPU usage.
FarCry2 annons överst, efter hover: 4 % CPU usage.

FarCry2 annons höger, före hover: 25-35 % CPU usage.
FarCry2 annons höger, efter hover: 8-12 % CPU usage.

FarCry2 annons överst och höger, före hover: 45-55 % CPU usage.
FarCry2 annons överst och höger, efter hover: 10-15 % CPU usage.

nj
Medlem

Problemet undersöks vad jag fått höra och med lite tur så är det åtgärdat inom en nära framtid.

Medlem

Har tyvärr vart segt på huvudsidan en längre tid för mig nu... nästan helt omöjligt att att läsa på första sidan. Måste man ha en monsterburk för att sidan ska gå smidigt? Tycker det är väldigt trist att det har blivit såhär


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Notumforce:

sidan är inte ett dugg seg o kör inga ad blockers på sidan så vet inte varför det är segt för er. , o ab är ju hemsk om man inte kör ad blocker

Samma här, flyter på fint.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Har börjat bli segt för mig med nu, skulle kolla trailern för Audiball men det laggade sönder så kollade i aktivitetshanteraren och processorn låg på 98%, testade sedan med Ad Block Plus aktiverat och det flöt på fint i videon och processorn gick ner till 9%.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Endwar annonsen drar också mycket kräm.

Medlem

När jag är på huvudsidan (och endwar annonsen är där) så ligger min proccessor (hur man nu än stavar det) på ca. 10%.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

Kör med google chrome och jag upplever inte att det segas ner.
Fast jag stör mig på alla dessa annonser med ljud.

Medlem

50% med Fallout annonsen för mig.

Redaktör
Skrivet av flyer232:

Fast jag stör mig på alla dessa annonser med ljud.

Vilka då? Jag hittar en i nuläget (Warhammer Online), den måste du aktivt välja att slå på ljudet på.

Skrivet av Detrol:

50% med Fallout annonsen för mig.

50 procent säger ingenting generellt sett. Beror på vilken webbläsare du kör, hur många flikar du har aktiva, vilka tillägg som är installerade, vilken Flash-version du har osv.

Helt ärligt, jag upplever sällan att FZ är segt på grund av annonserna. Jag kör då på tre olika datorer (två hyfsade Windows-burkar, en ganska klen Macbook) och i huvudsak två webbläsare (Firefox, Safari).


signatur
Medlem

Ni verkar inte vara intresserade av att lösa problemet som flertalet av oss läsare upplever och försöker uppmärksamma er om.

Finns en enkel lösning på problemet (Adblock), jag tillämpar den tillsvidare.

Redaktör

Om vi hade en lösning på problemet hade problemet inte varit ett problem längre.

Som jag sa ovan har jag inte märkt det vissa av er beskriver. Av den, och andra anledningar, är det jäkligt svårt att veta vad som krånglar. Hursomhelst, det problemet (Far Cry 2-reklamen) har fixats; vi tog bort den. I övrigt får vi kika på vad vi kan göra.


signatur
Medlem

Tack, det känns bra att ni tar problemet på allvar.

Medlem

nu har jag upptäckt att det går segt att navigera på framsidan , vad jag upplever är det den stora adbannern som seger dvs den som är en frame runt hela framsidan.

Blockerade den samt adtech.de men tillät adsearch.se , Efter det känns det som det går mycket smidigare. ska kolla lite mer när jag får tid.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hej igen, nu var det dags igen. Tunga flashannonser som segar ner förstasidan.

Medlem

vafalls, vart kommer alla era annonser ifrån?
För mig ser jag bara resistance i mitten och komplett runt siten.. Inte någe lagg här nej.

Edit: Aha, på höger sida.. men jag hittar fortfarande ingen far cry!


signatur

Wai

12
Skriv svar