Lär dig spela The Butcher - den nya hjälten i Heroes of the Storm

Robot
Lär dig spela The Butcher - den nya hjälten i Heroes of the Storm

Samla kött för att slå hårdare och påla fast dina motståndare i marken.

#heroes-of-the-storm


Medlem
Lär dig spela The Butcher - den nya hjälten i Heroes of the Storm

Funderar starkt på att köpa denna

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ender:

Funderar starkt på att köpa denna

Köpte precis Johanna för 10K - måste spara lite


signatur
Medlem

Har sparat för denna, bara göra 2 daily's så blir det Butcher efter det!

Medlem

Jag rekommenderar starkt att spela med en Tassadar vid er sida som sköldar er och ta det lugnt med Ruthless Onslaught... Väldigt lätt att "råka" springa för långt, hamna out of range från dina medspelare endast för att dö en plågsam död.

Otroligt rolig, måste bara jobba på min självdisciplin

Medlem

Pallytime och Squadron är nummer ett när det kommer till Heroes info och kul videos så det är kul att ni postar dom här.

Jag har dock främst suttit och kört matcher med olika sätt att kontra just Butcher. Kan rekommendera Brightwing och Tassadar för de som konstant förlorar sitt kött till slaktarn. Ser själv fram emot Monk och den beryktade Wizard vad det kommer till nya hjältar .

Medlem

När jag började spela detta så var jag väldigt positivt inställd, nya figurer att testa, teamfights hela tiden! dock så tyckte jag att hjältarna var rätt så dyra men då allt var så nytt så fortsatt jag.

Dagarna gick var fortfarande superkul och att sedan varje tisdag kom det ny hero-rotation bidrog till spänning. Då jag spelat LoL/Dota2 rätt så mycket så såg jag ju längre tiden gick att något saknades, det gick liksom inte att demolera sin lane och vinna "individuellt" då man levlar tillsammans. Allt känns som ARAM( LoL mode) fast mindre komplext ( inge köpa) ändlösa teamfights sedan att kills inte hade någon större betydelse.

En till sak som är lite påfrestande är att man inte kan "undo" skills man lagt ut, vore perfekt om det lades till för då kunde man under fajtens gång anpassa sig till de andras talents om någon av de andra tex väljer galet med hp så väljer man att gå tillbaka till giant killer tex,

Kanske de ska lägga till ett "hardcore mode" det vill säga att du får lite mer XP om du "last hittar" ett creep

Ser aldrig detta spel slå igenom som ett e-sport, för lite djup men skoj är det i korta bursts och det är väl huvudsaken !

Coola karaktärer också!

Summerar allt fast på ett arrogant sätt
https://www.youtube.com/watch?v=RDxWKr6xLKI

Medlem
Skrivet av eine_petule:

Då jag spelat LoL/Dota2 rätt så mycket så såg jag ju längre tiden gick att något saknades, det gick liksom inte att demolera sin lane och vinna "individuellt" då man levlar tillsammans. Allt känns som ARAM( LoL mode) fast mindre komplext ( inge köpa) ändlösa teamfights sedan att kills inte hade någon större betydelse.

Kanske de ska lägga till ett "hardcore mode" det vill säga att du får lite mer XP om du "last hittar" ett creep

Jag tror knappast att de kommer att lägga till last hits eller denies. Hela designfilosofin i spelet bygger, som du säger, på lagspel, inte att en person ska vinna matchen på egen hand.

Att inte kills har så stor betydelse håller jag dock verkligen inte med om. Man får kanske inte så mycket XP för kills. Den stora grejen är att om man är 4v5 eller 3v5 (eftersom leveln är gemensam), blir det helt plötsligt livsfarligt att ge sig ut för långt på kartan.

Man kan i princip aldrig ta bossen 5v5, men direkt man får en eller två kills kan man vinna ett objective eller ta en boss och sätta igång en snöboll. Så det är superduperviktigt att man inte dör. För om man dör förhindrar man sitt lag att agera aktivt ute på kartan.

Men vilket spel man tycker är bäst/roligast är ju upp till var och en. Du verkar föredra LoL eller DOTA 2, medan jag gillar Heroes bättre. Bra att alla tre finns!

Skägg.
10 Chambers

Älskar den nya "role"-kolumen i statistiken, precis det jag har efterfrågat så att även tanks kan briljera i något.


signatur
Medlem
Citat:

Men vilket spel man tycker är bäst/roligast är ju upp till var och en. Du verkar föredra LoL eller DOTA 2, medan jag gillar Heroes bättre. Bra att alla tre finns!

Så sant!

1
Skriv svar