Warner Bros. kände till Batman: Arkham Knight-problemen men släppte spelet ändå

Robot
Warner Bros. kände till Batman: Arkham Knight-problemen men släppte spelet ändå
Medlem
Warner Bros. kände till Batman: Arkham Knight-problemen men släppte spelet ändå

Oavsett vem som är ansvarig för detta är det inte okej på något sätt. Sen har vi konsumenter ett ansvar också, att sluta förhandsboka spel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Oavsett vem som är ansvarig för detta är det inte okej på något sätt. Sen har vi konsumenter ett ansvar också, att sluta förhandsboka spel.

Jag håller med, tyvärr så kommer det aldrig bli så.
Jag har sagt till mig själv många gånger att inte förboka spel, men det slutar oftast med att man ändå gör det, det kan vara att man inte har något att spela för tillfället och är sugen på något nytt.

Sorgligt med sant.

Medlem
Skrivet av magma:

Oavsett vem som är ansvarig för detta är det inte okej på något sätt. Sen har vi konsumenter ett ansvar också, att sluta förhandsboka spel.

Well said.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

har inte spelet själv. Men de skulle varit mycket bättre om dom skrev i media. "we found a Frame problem with the PC port, there for we will delay the release until it´s ready. But we will ofc release the game for PS4 and Xbox one as planed" något sånt

Medlem
Skrivet av magma:

Oavsett vem som är ansvarig för detta är det inte okej på något sätt. Sen har vi konsumenter ett ansvar också, att sluta förhandsboka spel.

Nej, det enda som behöver ändras är att man inte betalar för spelet förrän man fått det. Förhandsbokningar är inte problemet, det visar intresse. Så länge de inte får betalt i förhand så är det inget problem.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

720p på pc hmpf.
Har det varit ens en "standardupplösning" på pc?
En gång i tiden så var det ju inte ens dessa "tv upplösningar" som användes på datorerna.
720p var förbisprunget på pc sidan redan när det kom eller sviker mitt minne så?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av magma:

Oavsett vem som är ansvarig för detta är det inte okej på något sätt. Sen har vi konsumenter ett ansvar också, att sluta förhandsboka spel.

Jag håller med, tyvärr så kommer det aldrig bli så.
Jag har sagt till mig själv många gånger att inte förboka spel, men det slutar oftast med att man ändå gör det, det kan vara att man inte har något att spela för tillfället och är sugen på något nytt.

Sorgligt med sant.

Hur hjälper det att förboka när du ändå inte kan spela på tills det släpps?
Jag kan förstå att man förbokar CE men nu förtiden så köps väl allt annat digitalt och det är ingen som helst skillnad att förboka eller köpa när man ska spela.

Medlem

ja tur att jag har fått mina kopior av när jag köpt mina grafikkort, annars skulle jag fan inte blivit glad.

Medlem

Ring CD Project RED och fråga hur de gjorde Warner!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Om dom påstår att dom inte visste om problemen så säger dom ju att dom är ignoranta kring PC-versionen och det är ju ännu värre än om dom skulle sagt att om dom av någon anledning var tvungen att släppa det ändå eller inte kunde fixa det i tid.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Aktieägarna skrattar hela vägen till banken!

Medlem
Skrivet av redruM:

Ring CD Project RED och fråga hur de gjorde Warner!

Med tanke på att WB hade ett partnerskap med CD Project så borde dom veta lite om hur man gör saker.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av pewwww:

Hur hjälper det att förboka när du ändå inte kan spela på tills det släpps?
Jag kan förstå att man förbokar CE men nu förtiden så köps väl allt annat digitalt och det är ingen som helst skillnad att förboka eller köpa när man ska spela.

På Steam brukar spel ofta vara billigare innan släppdatum och jag har förhandsköpt några spel på grund av det. Man kan annars få med extra DLC om man förhandsbokar också, i fallet Arkham Knight så fick man en spelbar Harley Quinn och om man ändå tänkt köpa spelet så varför inte köpa den "bättre" versionen tänker nog många.

Medlem
Skrivet av pewwww:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av magma:

Oavsett vem som är ansvarig för detta är det inte okej på något sätt. Sen har vi konsumenter ett ansvar också, att sluta förhandsboka spel.

Jag håller med, tyvärr så kommer det aldrig bli så.
Jag har sagt till mig själv många gånger att inte förboka spel, men det slutar oftast med att man ändå gör det, det kan vara att man inte har något att spela för tillfället och är sugen på något nytt.

Sorgligt med sant.

Hur hjälper det att förboka när du ändå inte kan spela på tills det släpps?
Jag kan förstå att man förbokar CE men nu förtiden så köps väl allt annat digitalt och det är ingen som helst skillnad att förboka eller köpa när man ska spela.

Man köper det dagen innan, så man kan spela det direkt på release?
Och då vet man ju inte om det är problem eller inte, då måste man ju vänta några dagar och kolla forum och sådant, vill man spela direkt så köper man det ju dagen innan, eller direkt på releasedagen, och då är ju skadan redan skedd.

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av pewwww:

Hur hjälper det att förboka när du ändå inte kan spela på tills det släpps?
Jag kan förstå att man förbokar CE men nu förtiden så köps väl allt annat digitalt och det är ingen som helst skillnad att förboka eller köpa när man ska spela.

På Steam brukar spel ofta vara billigare innan släppdatum och jag har förhandsköpt några spel på grund av det. Man kan annars få med extra DLC om man förhandsbokar också, i fallet Arkham Knight så fick man en spelbar Harley Quinn och om man ändå tänkt köpa spelet så varför inte köpa den "bättre" versionen tänker nog många.

Precis så.


signatur

I drank what?

Medlem

Har man en PC av typ "bättre" så fungerar det över förväntan.
1440p är spelbart med 280x och överklockad 4670k

Medlem

Du är väl fortfarande låst till 30fps?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av hunden:
Skrivet av pewwww:

Hur hjälper det att förboka när du ändå inte kan spela på tills det släpps?
Jag kan förstå att man förbokar CE men nu förtiden så köps väl allt annat digitalt och det är ingen som helst skillnad att förboka eller köpa när man ska spela.

På Steam brukar spel ofta vara billigare innan släppdatum och jag har förhandsköpt några spel på grund av det. Man kan annars få med extra DLC om man förhandsbokar också, i fallet Arkham Knight så fick man en spelbar Harley Quinn och om man ändå tänkt köpa spelet så varför inte köpa den "bättre" versionen tänker nog många.

Precis så.

Att ha specialinnehåll för förhandsbokning är fult spel. Det är lite som att de säger "här får du en klubba om du hoppar in i bilen".
Om spelbolagen gör bra spel så behöver de inga förbokningar eller specialinnehåll.

Medlem

oj vad förvånad jag blir... Samma sak med BF4 var det inte så?

Ambassadör
Xbox

Skitföretag. Stackars Läderlappen förtjänar bättre.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Har man en PC av typ "bättre" så fungerar det över förväntan.
1440p är spelbart med 280x och överklockad 4670k

Nej det gör det inte. Det kanske funkar för dig om du har tur, men helt ärligt så är det extremt random.

Medlem
Skrivet av motionfield:

Du är väl fortfarande låst till 30fps?

Nej, det fixas med enkel .ini ändring. MaxFPS=30 till MaxFPS=60
Stängde även av motion blur.

Medlem
Skrivet av grenadecx:
Skrivet av Kaleid:

Har man en PC av typ "bättre" så fungerar det över förväntan.
1440p är spelbart med 280x och överklockad 4670k

Nej det gör det inte. Det kanske funkar för dig om du har tur, men helt ärligt så är det extremt random.

Tror många missar stänga av v-sync och AA

dmn
Medlem
Skrivet av hunden:

På Steam brukar spel ofta vara billigare innan släppdatum och jag har förhandsköpt några spel på grund av det.

Det brukar det verkligen inte vara OFTA. Det händer rättare sagt väldigt sällan! Och då framför allt nästan bara early access-spel.

AAA-spel ligger ju nästan undantagslöst på 60€ på steam, både före och efter release.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av grenadecx:
Skrivet av Kaleid:

Har man en PC av typ "bättre" så fungerar det över förväntan.
1440p är spelbart med 280x och överklockad 4670k

Nej det gör det inte. Det kanske funkar för dig om du har tur, men helt ärligt så är det extremt random.

Tror många missar stänga av v-sync och AA

Finns säkert en hel del som gör det. Fast varför skall AA stängas av om du har en pc av typ "bättre"?

Fast även med AA och v-sync avstängt så presterar detta spel under all kritik även med en "bättre" pc.

Det kan säkert stämma att spelat fungerar "över förväntan" för dig. Men helt ärligt så är det helt random. Negativa kritiken PC porten har fått är väldigt väldigt befogad.

Medlem
Skrivet av grenadecx:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av grenadecx:
Skrivet av Kaleid:

Har man en PC av typ "bättre" så fungerar det över förväntan.
1440p är spelbart med 280x och överklockad 4670k

Nej det gör det inte. Det kanske funkar för dig om du har tur, men helt ärligt så är det extremt random.

Tror många missar stänga av v-sync och AA

Finns säkert en hel del som gör det. Fast varför skall AA stängas av om du har en pc av typ "bättre"?

Fast även med AA och v-sync avstängt så presterar detta spel under all kritik även med en "bättre" pc.

Det kan säkert stämma att spelat fungerar "över förväntan" för dig. Men helt ärligt så är det helt random. Negativa kritiken PC porten har fått är väldigt väldigt befogad.

Därför att spelet belastar extremt mycket mer än många andra spel, och att AA tar mer minne när man behöver det ledigt till en hel del högupplösta texturer. Dessutom så märker man att vädigt många har inte ens brytt sig om att byta till senaste drivrutinerna.

Medlem

Det är förjävligt tycker jag om dom visste om problemen men ändå hade dom inte dåligt samvete att ta fullpris för ett spel som kanske inte ens är värt 20 dollar ? jävla rövhål tänker aldrig förboka ett spel igen förstår faktiskt inte vitsen, fick ju en chock när man dagen efter tänkte köpa och såg redan på steam alla negativa recensioner då insåg man ju at nåt var fel

Medlem
Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av motionfield:

Du är väl fortfarande låst till 30fps?

Nej, det fixas med enkel .ini ändring. MaxFPS=30 till MaxFPS=60
Stängde även av motion blur.

Ok får du inte de där feta slowdownsen heller så är det ju relativt spelbart i nuvarande skick ändå. Om man har kraften vill säga.

12
Skriv svar