Nu kan alla spela World of Warships

Robot
Medlem
Nu kan alla spela World of Warships

Ska hem o prova dirr!!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

va kul har väntat på detta länge då jag tröttnat lite på world of tanks.

tråkigt det va wargaming som gjorde det här och inte gaijin.. hitpoints är urtrist jämfört med simulerade skador

Medlem

Jag vill inte vara den men rubriken borde vara "Nu har alla tillåtelse att spela World of Warships", tro mig...


signatur

"You look like you need a monkey."

Medlem
Skrivet av humancentipede:

tråkigt det va wargaming som gjorde det här och inte gaijin.. hitpoints är urtrist jämfört med simulerade skador

Mnja , jag har spelat det ett bra tag nu, så länge så jag har tröttnat på att kröa samma bana runt runt runt å runt igen.

Å beta resetten nu . usch . börja om från början å få alla skepp igen .. det var inte en kul nyhet, fast det visste jag ju om . så är det när man är med i Alpha/beta tester.

Men till svaret.
Jag anser nog att WoW har både hitpoints och "simulerade" skador. då du mycket väl kan få direktträffar på tex torpedtuberna så man sänker skeppet direkt, eller att det börjar brinna ombård på skeppet så man inte kan göra något, slå ut styförmågan, eller göra så motorn inte snurrar längre . å då får man snäll reparera skadan som tar typ 30 sekunder å det kan man göra nångång per omgång.

Så visst det är ett kul spel, fullt action när man komme rin i närstrider.

Jag gillade aldrig world of tanks, det var för segt å tråkigt., så blev glatt överaskad att jag gillade detta.

Full Speed Ahead, Captain

Medlem
Skrivet av humancentipede:

tråkigt det va wargaming som gjorde det här och inte gaijin.. hitpoints är urtrist jämfört med simulerade skador

Wargaming höjer inte priserna under reor iallafall.

Ganska bra och roligt iallafall.
Här är en video World of Warships - How To Not Suck av The Mighty Jingles som är ganska informativ.

Medlem

Gillade det skarpt under closed beta tills alla mina skepp försvann..........
Gråter fortfarande

Medlem

god good the mm =_= rank 2 kryssare mot rank 4 slagskepp =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Gillade det skarpt under closed beta tills alla mina skepp försvann..........
Gråter fortfarande

När du rankat upp allt till max 2 gånger, då får du gråta.

Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Gillade det skarpt under closed beta tills alla mina skepp försvann..........
Gråter fortfarande

Du kommer nog gråta ännu en gång då dom förmodligen kommer nollställa allt vid release!

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Foxmaner:

Gillade det skarpt under closed beta tills alla mina skepp försvann..........
Gråter fortfarande

Du kommer nog gråta ännu en gång då dom förmodligen kommer nollställa allt vid release!

Enligt Devsen på Forumet så kommer det inte att nollställas något mer.

Medlem

Okey, detta spelet har inte ens inställning för INVERT MOUSE, vilket skämt!

Medlem

Gillade verkligen stängda betan, tills vi fick reda på att det fanns aim-mods. Som Wargaming tyckte var OK.

Snacka om att sänka sig själv.

Medlem
Skrivet av neohasse:

Gillade verkligen stängda betan, tills vi fick reda på att det fanns aim-mods. Som Wargaming tyckte var OK.

Snacka om att sänka sig själv.

Menar du att det som visas i det här klippet fortfarande är helt ok:

https://www.youtube.com/watch?v=A-F4-dFtdKY

I så fall säger jag pass.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av neohasse:

Gillade verkligen stängda betan, tills vi fick reda på att det fanns aim-mods. Som Wargaming tyckte var OK.

Snacka om att sänka sig själv.

Menar du att det som visas i det här klippet fortfarande är helt ok:

https://www.youtube.com/watch?v=A-F4-dFtdKY

I så fall säger jag pass.

Tyvärr är Wargaming helt usla på det där med mods och fuskare så jag antagligen är modden du länkade till fullt tillåten. Finns ju gott om fuskmods till World of tanks och inte gör där heller

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av neohasse:

Gillade verkligen stängda betan, tills vi fick reda på att det fanns aim-mods. Som Wargaming tyckte var OK.

Snacka om att sänka sig själv.

Menar du att det som visas i det här klippet fortfarande är helt ok:

https://www.youtube.com/watch?v=A-F4-dFtdKY

I så fall säger jag pass.

Japp.

Vi som spelade hade märkt att nått lurt var på gång och efter ett tag läckte den där videon + några till ut på forumet och när utvecklarna satt och försvarade moddet med att det var helt OK så la vi ner spelet direkt.
Trots en del köpta premiums.
Väldigt synd då atmosfären, grafiken och ljudet redan i början av stängda betan hade oerhörd potential.

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av neohasse:

Gillade verkligen stängda betan, tills vi fick reda på att det fanns aim-mods. Som Wargaming tyckte var OK.

Snacka om att sänka sig själv.

Menar du att det som visas i det här klippet fortfarande är helt ok:

https://www.youtube.com/watch?v=A-F4-dFtdKY

I så fall säger jag pass.

Japp.

Vi som spelade hade märkt att nått lurt var på gång och efter ett tag läckte den där videon + några till ut på forumet och när utvecklarna satt och försvarade moddet med att det var helt OK så la vi ner spelet direkt.
Trots en del köpta premiums.
Väldigt synd då atmosfären, grafiken och ljudet redan i början av stängda betan hade oerhörd potential.

Tråkigt att höra. Jag hade sett fram emot att prova spelet, men om en del kör med såna mods så försvinner hela poängen med spelet. Jag skulle bara bli irriterad på de som fuskar så det är lika bra att jag skippar det helt.

Om WG kan skärpa sig och förbjuda såna mods, samt se till att de spärras i klienten, så får jag se om jag ger spelet en chans senare.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av neohasse:

Gillade verkligen stängda betan, tills vi fick reda på att det fanns aim-mods. Som Wargaming tyckte var OK.

Snacka om att sänka sig själv.

Menar du att det som visas i det här klippet fortfarande är helt ok:

https://www.youtube.com/watch?v=A-F4-dFtdKY

I så fall säger jag pass.

Japp.

Vi som spelade hade märkt att nått lurt var på gång och efter ett tag läckte den där videon + några till ut på forumet och när utvecklarna satt och försvarade moddet med att det var helt OK så la vi ner spelet direkt.
Trots en del köpta premiums.
Väldigt synd då atmosfären, grafiken och ljudet redan i början av stängda betan hade oerhörd potential.

Tråkigt att höra. Jag hade sett fram emot att prova spelet, men om en del kör med såna mods så försvinner hela poängen med spelet. Jag skulle bara bli irriterad på de som fuskar så det är lika bra att jag skippar det helt.

Om WG kan skärpa sig och förbjuda såna mods, samt se till att de spärras i klienten, så får jag se om jag ger spelet en chans senare.

De tog bort möjligheten att använda den modden för 2 patcher sen.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

testade det lite igår .. startade spelet med inställningen att "this will suck ass" .. men blev positivt överaskad .. fastnade 6 timmar i det .
Destroyers är svåra däremot .. träffar fan inget med torpederna, trots jag gör som man ska, och skjuter i det gråa fältet

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av neohasse:

Gillade verkligen stängda betan, tills vi fick reda på att det fanns aim-mods. Som Wargaming tyckte var OK.

Snacka om att sänka sig själv.

Menar du att det som visas i det här klippet fortfarande är helt ok:

https://www.youtube.com/watch?v=A-F4-dFtdKY

I så fall säger jag pass.

Japp.

Vi som spelade hade märkt att nått lurt var på gång och efter ett tag läckte den där videon + några till ut på forumet och när utvecklarna satt och försvarade moddet med att det var helt OK så la vi ner spelet direkt.
Trots en del köpta premiums.
Väldigt synd då atmosfären, grafiken och ljudet redan i början av stängda betan hade oerhörd potential.

Tråkigt att höra. Jag hade sett fram emot att prova spelet, men om en del kör med såna mods så försvinner hela poängen med spelet. Jag skulle bara bli irriterad på de som fuskar så det är lika bra att jag skippar det helt.

Om WG kan skärpa sig och förbjuda såna mods, samt se till att de spärras i klienten, så får jag se om jag ger spelet en chans senare.

De tog bort möjligheten att använda den modden för 2 patcher sen.

Spelar ingen roll.
Spaltmeter med spaltmeter med utvecklare som dumförklarar folk som klagar på att moddet existerade och var godkänd fick bägaren att rinna över. Man fick en rejäl kalldusch med hur det där gänget tänker och fungerar.

Medlem

Ja, dom skrev mycket om att den var okej för tillfället medans dom samlade data för att se hur illa det var och att beslut skulle tas. Modden i sig aktiverade ju en inbyggd aim assist som existerade tidigt i betan/alphan. Nu när den är borttagen och alla har resettats med öppna betan så tycker jag att man kan vara lite positiv, dom har ju trots allt ändrat sakerna. Det vore väl ändå värre om dom sket i det helt och hållet? Eller ska vi bara vara bittra och sura trots att dom fixar de problem man haft? Wargaming har ju historiskt inte sparkat bakut och reagerat omedelbart på nåt utan att undersöka problemet, aja alla kan ju inte vara glada över att problem blir fixade.

Medlem
Skrivet av Talie:

Ja, dom skrev mycket om att den var okej för tillfället medans dom samlade data för att se hur illa det var och att beslut skulle tas. Modden i sig aktiverade ju en inbyggd aim assist som existerade tidigt i betan/alphan. Nu när den är borttagen och alla har resettats med öppna betan så tycker jag att man kan vara lite positiv, dom har ju trots allt ändrat sakerna. Det vore väl ändå värre om dom sket i det helt och hållet? Eller ska vi bara vara bittra och sura trots att dom fixar de problem man haft? Wargaming har ju historiskt inte sparkat bakut och reagerat omedelbart på nåt utan att undersöka problemet, aja alla kan ju inte vara glada över att problem blir fixade.

Visst, jättefint. Läs igen: "utvecklare som dumförklarar folk"

Medlem

konstigt i world of tanks forumen finns det strikta bestämmelser vilka mods är okej att använda och vilka som inte är, varför skulle det vara ok att tillåta olika mods och fusk här då ?

Medlem

Man kan sammanfatta vad de de tyckte med: "aim har inget med spelet att göra, det är taktiken som vinner rundorna."

Medlem

Det är sjukt roligt, jag kör som japansk destroyer, och då gäller det att inte ens skjuta ett skott med kanonerna, för då blir man upptäckt. Det är så jäkla belönande när man får in en fullträff med torpederna och lyckas sänka ett battleship.

Medlem

Någon som kan lira detta med SLI aktiverat utan att uppbleva flimmer, texturer som smetas ut över hela skärmen?

Även att det fungerar utmärkt om SLi stängs av.

1
Skriv svar