Klarar din dator Star Wars: Battlefront?

Inaktiv
Skrivet av Dunder:
Skrivet av SWEBarb:

lustigt hur alla spel kräver en i5 men jag har en i3 och spelar alla spel utan problem haha...

"Utan problem "......

haha du har ingen aning om vad du pratar om newklear. har sett ett par inlägg från dig.
i7 är en överklockad i3 processor med högre klockfrekvens och mer cache. Klart högre klockfrekvens är schysstare i spel men inte nödvändigt.

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Åh memories...hade Voodoo2-kortet som är på bilden. Grymt för sin tid.

Monster 3D, mannen. Monster 3D!


signatur

I drank what?

Medlem

Har 2500K och GTX680 idag, så jag ligger på gränsen. Blir dock en uppgradering till Skylake nu i höst och Pascal nästa år. Förhoppningsvis så har de löst de flesta buggarna till dess.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Har 2500K och GTX680 idag, så jag ligger på gränsen. Blir dock en uppgradering till Skylake nu i höst och Pascal nästa år. Förhoppningsvis så har de löst de flesta buggarna till dess.

Personligen tycker jag du borde lägga pengarna på ett nyare grafikkort, ett 2500k är fortfarande riktigt bra (speciellt om du ger den en liten skjuts med överclockning)

Alphan flöt på i 60+ fps i 1080p och settings på auto (allt ultra förutom AA) med ett gtx970, en gammal i5-750 och 4gb ram

Medlem

Det där måste väl ändå vara minimum kraven?

Medlem
Skrivet av Joql:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av SWEBarb:

lustigt hur alla spel kräver en i5 men jag har en i3 och spelar alla spel utan problem haha...

"Utan problem "......

haha du har ingen aning om vad du pratar om newklear. har sett ett par inlägg från dig.
i7 är en överklockad i3 processor med högre klockfrekvens och mer cache. Klart högre klockfrekvens är schysstare i spel men inte nödvändigt.

Okej, tro det om du vill, det bekymrar inte mig. Jag har mitt på det torra, om man säger, bara att läsa ett par recensioner. Men du däremot verkar inte kunna mycket...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Norre:
Skrivet av Bojkott:

Har 2500K och GTX680 idag, så jag ligger på gränsen. Blir dock en uppgradering till Skylake nu i höst och Pascal nästa år. Förhoppningsvis så har de löst de flesta buggarna till dess.

Personligen tycker jag du borde lägga pengarna på ett nyare grafikkort, ett 2500k är fortfarande riktigt bra (speciellt om du ger den en liten skjuts med överclockning)

Alphan flöt på i 60+ fps i 1080p och settings på auto (allt ultra förutom AA) med ett gtx970, en gammal i5-750 och 4gb ram

Kommer ju satsa på ett nytt grafikkort också. Pascal är Nvidias kommande grafikkortsarkitektur. Den kommer ha avsevärt mycket bättre minneshantering, vilket är ett måste om man vill spela i höga upplösningar eller VR. Ett GTX 1080(?) kommer garanterat att kunna driva Battlefront i 4K utan större problem. 4K och VR är utgångspunkten med Pascal. Nvidia har till och med kringgått begränsningarna med PCI-E 3.0 genom att skapa NVLink som kommer ge GPU:n direktkontakt mellan varandra om man kör SLI men också även till CPU:n, vilket kommer ge mellan 5-12x högre bandbredd.

Medlem
Skrivet av Joql:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av SWEBarb:

lustigt hur alla spel kräver en i5 men jag har en i3 och spelar alla spel utan problem haha...

"Utan problem "......

haha du har ingen aning om vad du pratar om newklear. har sett ett par inlägg från dig.
i7 är en överklockad i3 processor med högre klockfrekvens och mer cache. Klart högre klockfrekvens är schysstare i spel men inte nödvändigt.

Är i7an en överklockad i3 processor bara?? Wow du säger att han inte har någon aning om vad han pratar om så säger du något sånt... Troll på hög nivå

Medlem
Skrivet av Ice_:

Jag möter inte kraven men ska prova spelet ikväll. Kommer nog funka ändå.

Återkom gärna med hur det gick

Inaktiv
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Joql:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av SWEBarb:

lustigt hur alla spel kräver en i5 men jag har en i3 och spelar alla spel utan problem haha...

"Utan problem "......

haha du har ingen aning om vad du pratar om newklear. har sett ett par inlägg från dig.
i7 är en överklockad i3 processor med högre klockfrekvens och mer cache. Klart högre klockfrekvens är schysstare i spel men inte nödvändigt.

Är i7an en överklockad i3 processor bara?? Wow du säger att han inte har någon aning om vad han pratar om så säger du något sånt... Troll på hög nivå

Ja kanske : D

Medlem

kommer sitta o skratta när de här spelet tokfloppar och då alla här på fz forum och även fz redaktion själva har hypat de här spelet till skyarna. 100% säker att dice tillsammans med EA inte kan göra bra spel.

Medlem

Gtx 570 borde väll duga??


signatur

Du kan kissa utan att bajsa men inte bajsa utan att kissa

Medlem
Skrivet av Joql:
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Joql:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av SWEBarb:

lustigt hur alla spel kräver en i5 men jag har en i3 och spelar alla spel utan problem haha...

"Utan problem "......

haha du har ingen aning om vad du pratar om newklear. har sett ett par inlägg från dig.
i7 är en överklockad i3 processor med högre klockfrekvens och mer cache. Klart högre klockfrekvens är schysstare i spel men inte nödvändigt.

Är i7an en överklockad i3 processor bara?? Wow du säger att han inte har någon aning om vad han pratar om så säger du något sånt... Troll på hög nivå

Ja kanske : D

In yo face!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Åh memories...hade Voodoo2-kortet som är på bilden. Grymt för sin tid.

Samma här! Exakt det på bilden! Tror det sitter kvar i en av mina gamla burkar
SW Battlefront blir nog dock på PS4!

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Åh memories...hade Voodoo2-kortet som är på bilden. Grymt för sin tid.

Körde mitt tillsammans med detta har jag för mig:

https://www.youtube.com/watch?v=uXDRk9UL3M4

Inaktiv
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Joql:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av SWEBarb:

lustigt hur alla spel kräver en i5 men jag har en i3 och spelar alla spel utan problem haha...

"Utan problem "......

haha du har ingen aning om vad du pratar om newklear. har sett ett par inlägg från dig.
i7 är en överklockad i3 processor med högre klockfrekvens och mer cache. Klart högre klockfrekvens är schysstare i spel men inte nödvändigt.

Är i7an en överklockad i3 processor bara?? Wow du säger att han inte har någon aning om vad han pratar om så säger du något sånt... Troll på hög nivå

I andvändningsområdet om att köra spel så är dom lika, vilket diskussionen handlade om och inte att i7 presterar bättre. Om de finns några lågfrekvens processorer i3 serien som inte matchar de nyutgivna spelen så kan man överklocka dom med kylning tills man når önskad frekvens. På dagens spelmarknad finns de inga spel som kräver 4.0ghz för att dra igång. Klart man ska föredra att köpa i7 om man vill få ut högsta prestanda.

Hoppa inte på.

Medlem
Skrivet av Joql:
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Joql:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av SWEBarb:

lustigt hur alla spel kräver en i5 men jag har en i3 och spelar alla spel utan problem haha...

"Utan problem "......

haha du har ingen aning om vad du pratar om newklear. har sett ett par inlägg från dig.
i7 är en överklockad i3 processor med högre klockfrekvens och mer cache. Klart högre klockfrekvens är schysstare i spel men inte nödvändigt.

Är i7an en överklockad i3 processor bara?? Wow du säger att han inte har någon aning om vad han pratar om så säger du något sånt... Troll på hög nivå

I andvändningsområdet om att köra spel så är dom lika, vilket diskussionen handlade om inte att i7 presterar bättre. Om de finns några lågfrekvens processorer i3 serien som inte matchar de nyutgivna spelen så kan man överklocka dom med kylning tills man når önskad frekvens. På dagens spelmarknad finns de inga spel som kräver 4.0ghz för att dra igång. Klart man ska föredra att köpa i7 om man vill få ut högsta prestanda.

Hoppa inte på.

jämförelser i spel i3, i5 & i7

http://www.techspot.com/review/972-intel-core-i3-vs-i5-vs-i7/...

Medlem
Skrivet av Joql:
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Joql:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av SWEBarb:

lustigt hur alla spel kräver en i5 men jag har en i3 och spelar alla spel utan problem haha...

"Utan problem "......

haha du har ingen aning om vad du pratar om newklear. har sett ett par inlägg från dig.
i7 är en överklockad i3 processor med högre klockfrekvens och mer cache. Klart högre klockfrekvens är schysstare i spel men inte nödvändigt.

Är i7an en överklockad i3 processor bara?? Wow du säger att han inte har någon aning om vad han pratar om så säger du något sånt... Troll på hög nivå

I andvändningsområdet om att köra spel så är dom lika, vilket diskussionen handlade om och inte att i7 presterar bättre. Om de finns några lågfrekvens processorer i3 serien som inte matchar de nyutgivna spelen så kan man överklocka dom med kylning tills man når önskad frekvens. På dagens spelmarknad finns de inga spel som kräver 4.0ghz för att dra igång. Klart man ska föredra att köpa i7 om man vill få ut högsta prestanda.

Hoppa inte på.

Diskussionen handlade om att en i7 är en överklockad i3. Vilket är ganska fel... i3 är ju dual core och i7 är quad(vissa hexa t.o.m), i7 har hyperthreading i3 har inte, i5/i7 har turbo boost, i3 har inte...

12
Skriv svar