Ny Hearthstone-expansion utannonseras snart – utspelar sig i Argent Tournament?

Robot
Ny Hearthstone-expansion utannonseras snart – utspelar sig i Argent Tournament?
Medlem
Ny Hearthstone-expansion utannonseras snart – utspelar sig i Argent Tournament?

Bara jag som börjar bli lite less? speciellt på dyra äventyr.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Bara jag som börjar bli lite less? speciellt på dyra äventyr.

Inte för att va den som är den men detta va ju tanken med spelet. Likadant med Hots, tjäna pengar.
Sålänge folk slänger riktiga pengar på kort/hjältar så kommer nog blizzard att fortsätta slänga ut halvdan content. .

Medlem

Jag spelar lite sporadiskt, och har inte betalt för expansioner eller kort. Vissa av korten som kommer från expansionerna är starka kort när man kikar på turneringar. Således behöver jag betala (blir för mycket gold) för att skaffa detta överläge, pay-to-win. Irriterande!

Medlem

Åhh vill raida ToC igen. Nostalgi.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Tarmböld:

Bara jag som börjar bli lite less? speciellt på dyra äventyr.

Inte för att va den som är den men detta va ju tanken med spelet. Likadant med Hots, tjäna pengar.
Sålänge folk slänger riktiga pengar på kort/hjältar så kommer nog blizzard att fortsätta slänga ut halvdan content. .

Ja det lär dom göra, väldigt mycket mjölkande från Blizzards sida. Dom var en gång i tiden typ det mest älskade företaget i spelindustrin. Nu när Activsion är med i bilden så utnyttjas detta för pumpa in så mycket pengar från deras lojala fans.
Frågan är ju när folk börjar tröttna.

Jag kommer inte att orka betala en massa för några få nödvändiga kort för varje ny miniexpansion. Jag känner inte att dom förtjänar det.

Medlem

Om ändå räkningar kunde komma i det där formatet, då hade jag sett fram emot det.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Tarmböld:

Bara jag som börjar bli lite less? speciellt på dyra äventyr.

Inte för att va den som är den men detta va ju tanken med spelet. Likadant med Hots, tjäna pengar.
Sålänge folk slänger riktiga pengar på kort/hjältar så kommer nog blizzard att fortsätta slänga ut halvdan content. .

Ja det lär dom göra, väldigt mycket mjölkande från Blizzards sida. Dom var en gång i tiden typ det mest älskade företaget i spelindustrin. Nu när Activsion är med i bilden så utnyttjas detta för pumpa in så mycket pengar från deras lojala fans.
Frågan är ju när folk börjar tröttna.

Jag kommer inte att orka betala en massa för några få nödvändiga kort för varje ny miniexpansion. Jag känner inte att dom förtjänar det.

Ne jag har redan slutat. Tycker blizzard har gått från att göra fantastiska spel till, mja skräp, tycker inte att Hearthstone eller hots är spel i samma klass som sc:bw wc2 och 3, wow classic, menar dom spelen förändrade ju spelindustrin, nu gör dom ju bara moneygrabs. mikrotransaktioner och kapitalisera så mycket dom kan. Men sen verkar ju hela spelindustrin att gå åt det hållet.

Känns bara som blizzard ska stå över såna hör billiga ideer. jag vill se mycket mer från blizz för att dom ska få tillbaka den status dom hade för några år sedan.

För just nu ser jag inte allt för stor skillnad mellan tex EA och blizzard activision.

Medlem

Roligare om dom faktiskt följer expansionerna i wow istället. Borde väl vara typ Ahn'Qiraj Temple nu?

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Tarmböld:

Bara jag som börjar bli lite less? speciellt på dyra äventyr.

Inte för att va den som är den men detta va ju tanken med spelet. Likadant med Hots, tjäna pengar.
Sålänge folk slänger riktiga pengar på kort/hjältar så kommer nog blizzard att fortsätta slänga ut halvdan content. .

Ja det lär dom göra, väldigt mycket mjölkande från Blizzards sida. Dom var en gång i tiden typ det mest älskade företaget i spelindustrin. Nu när Activsion är med i bilden så utnyttjas detta för pumpa in så mycket pengar från deras lojala fans.
Frågan är ju när folk börjar tröttna.

Jag kommer inte att orka betala en massa för några få nödvändiga kort för varje ny miniexpansion. Jag känner inte att dom förtjänar det.

Ne jag har redan slutat. Tycker blizzard har gått från att göra fantastiska spel till, mja skräp, tycker inte att Hearthstone eller hots är spel i samma klass som sc:bw wc2 och 3, wow classic, menar dom spelen förändrade ju spelindustrin, nu gör dom ju bara moneygrabs. mikrotransaktioner och kapitalisera så mycket dom kan. Men sen verkar ju hela spelindustrin att gå åt det hållet.

Känns bara som blizzard ska stå över såna hör billiga ideer. jag vill se mycket mer från blizz för att dom ska få tillbaka den status dom hade för några år sedan.

För just nu ser jag inte allt för stor skillnad mellan tex EA och blizzard activision.

Jag kan bara hålla med. Blizzards spel ger ingen riktig WoW-faktor idag. Hearthstone tyckte jag dock var en trevlig överraskning när det kom.
Men annars så är det bara mer betalmodeller, mer nerdummning och mindre innovationer.

Ändå så kritiserar man knappt dom, se bara på FZ. Dom är ju uppenbarligen tokiga i blizzard. Den här veckan var det två nyheter bara om karaktären "the butcher" i HoTS.
Medans vissa andra spel knappt nämns.
Visst Blizzard är mainstream men det finns ju gränser.

Medlem

Magic Duels: Origin släpps ju denna månaden, varför skulle man spela HS över det?

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Magic Duels: Origin släpps ju denna månaden, varför skulle man spela HS över det?

För att det är på Origin kanske?

Medlem

Gör mig absolut ingenting att de släpper expansioner som kostar. Jag har inte köpt en enda och klarar mig väldigt bra fortfarande i spelet.

Kör på, tjäna pengar, så kan spelet fortsätta vara gratis för snåljåpar som mig själv.

Medlem

Hearthstone är det enda kortspelet som kostar pengar och inte har något gratis alternativ.
Nä jag håller mig till MTG där jag kan spela gratis och inte behöver lägga en enda krona på spelet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Hearthstone är det enda kortspelet som kostar pengar och inte har något gratis alternativ.
Nä jag håller mig till MTG där jag kan spela gratis och inte behöver lägga en enda krona på spelet.

Det där är bullshit och det vet du själv. Du kan köpa allt för ingame guld packs/äventyr/arena, eller crafta med dust.

Edit: Rättelse att hjälteporträtt kostar riktiga pengar, det påverkar dock inte det speltekniska.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Kleptoman:

Hearthstone är det enda kortspelet som kostar pengar och inte har något gratis alternativ.
Nä jag håller mig till MTG där jag kan spela gratis och inte behöver lägga en enda krona på spelet.

Hur spelar man MTG gratis? MTG, pokémon, yugi mm kostar massor av pengar för ett pack. Skriver du ut korten från internet o spelar?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar