Tidigare Xbox-chef avslöjar kostnaden för Red Ring of Death

Robot
Tidigare Xbox-chef avslöjar kostnaden för Red Ring of Death

Bara logistikkostnaderna uppges ha varit över 2 miljarder kronor.

#microsoft


Medlem
Tidigare Xbox-chef avslöjar kostnaden för Red Ring of Death

Xbox-chef avslöjar kostaden

Medlem
Medlem

MMMMMMMMMMMMMMMMUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Skägg.
10 Chambers
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, tack

Har värmen börjat ta kål på dig Carl?

Medlem

Kan se det framför mig: Steve Balmer sitter där som en jävla BOSS och tossar cash som det vore ingeting samtidigt som han skriker:

"DEVELOPERS! DEVELOPERS! DEVELOPERS!"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av RedZour:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, tack

Har värmen börjat ta kål på dig Carl?

I spelrummet är det alltid kallt och mysigt


signatur
Inaktiv

Världens bästa kundservice, vad mer kan man säga.

Inaktiv

Var en riktigt intressant video där man fick lite inblick i hur det har sett ut bakom kulisserna, alla som är gamers borde se denna.

Inaktiv
Skrivet av Törstig:

Världens bästa kundservice, vad mer kan man säga.

Världens bästa vet jag inte, men håller Svensk standard. fick RROD på en begagnad arcade maskin fick den bytt (fick en månad xbl gold som plåster på såret), något halvår senare försvann det en massa pengar på mitt konto genom XBL utan att jag har köpt något men dom löste det när jag ringde kundsupporten.

Inaktiv

Man förtjänar den kostnaden om hårdvaran uppenbarligen är så värdelös att det kostar så mycket i efterhand att reparera.

Medlem

Jag skickade in min krysslåda två gånger (man fick 1 månad XBL varje gång men det sög ju eftersom den var borta 3 veckor och man hade ett 12 månaders abonnemang). Den tredje gången jag fick RROD fick jag en ny box.

Jävligt dålig kvalitet på produkterna måste man säga.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Jag skickade in min krysslåda två gånger (man fick 1 månad XBL varje gång men det sög ju eftersom den var borta 3 veckor och man hade ett 12 månaders abonnemang). Den tredje gången jag fick RROD fick jag en ny box.

Jävligt dålig kvalitet på produkterna måste man säga.

Fanns det någon förklaring till varför det blev så där? blev dom överhettade? kom ihåg att dom lät så in i h*vete då man spelade...

Inaktiv
Skrivet av rewoX:
Skrivet av schmuttah:

Jag skickade in min krysslåda två gånger (man fick 1 månad XBL varje gång men det sög ju eftersom den var borta 3 veckor och man hade ett 12 månaders abonnemang). Den tredje gången jag fick RROD fick jag en ny box.

Jävligt dålig kvalitet på produkterna måste man säga.

Fanns det någon förklaring till varför det blev så där? blev dom överhettade? kom ihåg att dom lät så in i h*vete då man spelade...

Kolla på klippet så pratar dom lite om orsaken till det.

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av schmuttah:

Jag skickade in min krysslåda två gånger (man fick 1 månad XBL varje gång men det sög ju eftersom den var borta 3 veckor och man hade ett 12 månaders abonnemang). Den tredje gången jag fick RROD fick jag en ny box.

Jävligt dålig kvalitet på produkterna måste man säga.

Fanns det någon förklaring till varför det blev så där? blev dom överhettade? kom ihåg att dom lät så in i h*vete då man spelade...

jag satt och lyssnade tidigare på jobbet idag. SOm jag förstod var det något i lödtennet som släppte när det blev för varmt.

Lätt att kasta skit och kalla folk amatörer men det är rätt komplexa system.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Jag skickade in min krysslåda två gånger (man fick 1 månad XBL varje gång men det sög ju eftersom den var borta 3 veckor och man hade ett 12 månaders abonnemang). Den tredje gången jag fick RROD fick jag en ny box.

Jävligt dålig kvalitet på produkterna måste man säga.

Men de tog sitt ansvar, eller hur?

Medlem

jag hade en begagnad xbox 360 arcade som jag inte fick lagad pga att den just var begagnad. Tidigare ägare hade registrerat den eller nått sånt så då gick det inte.

Sen köpte jag mig en Xbox 360 Elite den fick också RRoD efter 1 år. då skickade jag in den och fick en ny eller nått, det var inte samma maskin men dom hade flyttat serienr osv.
Den maskinen jag fick i utbyte fungerar fortfarande fint men den låter då betydligt mer än vad den som gick sönder gjorde.
Det var nått jag reagerade på direkt när jag körde igång den.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar