Pris från tävlingar

Medlem
Pris från tävlingar

Hojhalloj,

Jag har en liten fråga. Hur lång tid brukar det ta innan man får priset från en tävling här på FZ?

Jag börjar själv bli lite orolig, jag vann Lego Batman tävlingen och nu har det gått nästan 2 veckor och jag har inget hört. Ta inte det här fel, jag klagar inte, bara orolig. När det är gratis så spelar det inte så stor roll utan jag blev rädd att det försvunnit någonstans.

Medlem

Jag har bara vunnit en gång tidigare men vad jag kan minnas tog det inte särdeles lång tid innan jag fick mitt pris.

Medlem

Har bara vunnit ett nyckelband so far och det kom bara någon dag efter

Medlem

Vann Lineage 2 och en t-shirt och det tog nog ett ganska bra tag har jag för mig, någon vecka eller två kanske.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Redaktör
Skrivet av shmutt:

Jag har en liten fråga. Hur lång tid brukar det ta innan man får priset från en tävling här på FZ?

Jag börjar själv bli lite orolig, jag vann Lego Batman tävlingen och nu har det gått nästan 2 veckor och jag har inget hört. Ta inte det här fel, jag klagar inte, bara orolig. När det är gratis så spelar det inte så stor roll utan jag blev rädd att det försvunnit någonstans.

Det varierar hur lång tid det tar innan du får ditt pris. Om vi har dem här på redaktionen brukar vi försöka skicka ut dem direkt. I detta fall är det inte vi som sköter utskicken, men vi snackade med de ansvariga i går och priserna ska vara på gång.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Det varierar hur lång tid det tar innan du får ditt pris. Om vi har dem här på redaktionen brukar vi försöka skicka ut dem direkt. I detta fall är det inte vi som sköter utskicken, men vi snackade med de ansvariga i går och priserna ska vara på gång.

Tack, då vet jag. Blev lite orolig att det kommit bort bara, lika bra å fråga då.

Medlem

Nu har det gått lite över en vecka sedan jag sist frågade och då sa du att dem var på gång. Men det stora gapet i min dörr har inte spottat ut ett Lego Batman ännu, någon information?

(Ja, jag vill gärna ha det här spelet. Det var tänkt att jag skulle köpa det på releasen).

Redaktör

Jag har precis snackat med de som ska skicka spelen. Av okänd anledning har de fortfarande inte fått in dem (ej heller alla recensionsexemplar som ska gå ut till journalister). Det är alltså strul någonstans på vägen till den svenska distributören. Men de hälsar att de ligger på för fullt för att få tag på priserna. Håll ut, de kommer.


signatur
Medlem

Okej, fick ett mail igår angående priserna. Ni säger att dem har haft problem med priserna men ni säger ingenting om när vi får dem (ni kanske inte vet).

Men när du/ni vet så kan du väll försöka lägga upp det här?

Tack!

Redaktör

Som sagt ovan: det är ett annat företag som skickar dem, inte vi på FZ. När priserna dyker upp lär du märka det (kolla brevlådan), men jag säger till här också så fort jag hör något nytt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

..., men jag säger till här också så fort jag hör något nytt.

Japp, finfint. Exakt det jag menade.

Redaktör

Uppdatering: ni som vann Playstation 3-spel ska ha fått dem vid det här laget. Övriga plattformar håller de fortfarande på och jagar, enligt uppgift ligger den svenska killen på dagligen.

Personligen tycker jag det är otroligt konstigt att de inte lyckats vaska fram tiotalet spel vid det här laget. Jag ber tusen gånger om ursäkt för att ni fått vänta.


signatur
Medlem

Låter bra, väntar själv på 360-upplagan men skönt att höra att det går framåt iaf

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Tompa:

Uppdatering: ni som vann Playstation 3-spel ska ha fått dem vid det här laget. Övriga plattformar håller de fortfarande på och jagar, enligt uppgift ligger den svenska killen på dagligen.

Personligen tycker jag det är otroligt konstigt att de inte lyckats vaska fram tiotalet spel vid det här laget. Jag ber tusen gånger om ursäkt för att ni fått vänta.

Grattis till PS3 ägarna men vi med 360 lär ju få det om några månader.

Nästan skrattretande att man vinner ett spel och det har gått en och en halv månad utan något pris (lite mer/mindre kanske?). Jag vet att det inte är FZs fel, som ni har förklarat men ni kanske borde ta på er lite av ansvaret att få det att fungera eftersom det ändå är eran hemsida som tävlingen var på. Helt ärligt, dagen jag får mitt Batman spel så kommer jag inte tänka "Ja, vad roligt äntligen har jag fått mitt spel. Nu ska jag spela" utan det kommer mer vara "Haha, så det tog dem bara x månader att skicka ut det". Fast det tar emot att klaga eftersom allting är gratis och det vill jag ge er credits för, men som sagt, jag trodde att det skulle vara lite organiserat.

Medlem

Jo, jag tycker också att det låter lite konstigt att det tar så lång tid att skicka ett spel. Och du (shmutt) som annars hade tänkt köpa det på realsen, blir ju lite märkligt att du måste vänta med att spela det bara för att du har vunnit en tävling.

Men självklart är det in fz:s fel.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Även jag tänkte köpa spelet vid release men som tur är så har man haft en massa annat roligt att spela så man har ju klarat sig. Stora risken nu är ju att nya Guitar Hero hinner släppas innan jag får spelet för då lär lillebror bosätta sig hos mig och ockupera min 360 :/

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Jo, jag tycker också att det låter lite konstigt att det tar så lång tid att skicka ett spel. Och du (shmutt) som annars hade tänkt köpa det på realsen, blir ju lite märkligt att du måste vänta med att spela det bara för att du har vunnit en tävling.

Men självklart är det in fz:s fel.

Det är exakt det jag tycker är konstigt, hur kan det vara ett så stort problem att få fram några ex Lego Batman. Det är ju inte direkt så att det är slutsålt.
Asså vet inte, vid en punkt tycker jag nästan att det är FZs fel.

Skrivet av LordDaimos:

Även jag tänkte köpa spelet vid release men som tur är så har man haft en massa annat roligt att spela så man har ju klarat sig. Stora risken nu är ju att nya Guitar Hero hinner släppas innan jag får spelet för då lär lillebror bosätta sig hos mig och ockupera min 360 :/

/ LordDaimos

Det är iofs sant, har suttit och pressat GoW2 dem senaste dagarna och det är riktigt grymt, men jag vill ändå ha mitt Batman!
Bara ett tips, vad jag har hört (vilket kanske inte är en så bra källa ) så ska Rock Band vara bättre spel än nya Guitar Hero, men det är väll upp till bevis. Själv kan jag inte säga något för jag äger inte det men jag har Rock Band och det är riktigt grymt.

Redaktör

FZ köper aldrig in priserna själva, gjorde vi det skulle tävlingar bli en ren förlustaffär för vår del. Vilket vi är föga intresserade av. Tävlingar anordnas tillsammans med utgivare, pr-firmor och liknande, och det är alltid de som står för priserna. Ungefär samtliga gånger tidigare har det fungerat perfekt.

Givetvis är det helt befängt att ni ska behöva vänta så länge på era priser. Därför har vi åtskilliga gånger varit i kontakt med den svenska pr-kille som vi tagit fram tävlingen tillsammans med. Han vet, som sagt, inte vad förseningen beror på, men han pushar dagligen på sina utländska kollegor för att få veta var priserna håller hus. Men han verkar inte få vettigare svar än vi.

För att sammanfatta: det är inte mycket mer vi på FZ kan göra. Av förklarliga skäl kan vi inte bara gå ut och köpa ett gäng spel och ge er, ekonomiavdelningen skulle skrika rakt ut om vi försökte. Jag är tämligen säker på att priserna dyker upp vad det lider. Tills dess kan vi inte göra annat än att återigen be om ursäkt och be er ha lite tålamod.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

FZ köper aldrig in priserna själva, gjorde vi det skulle tävlingar bli en ren förlustaffär för vår del. Vilket vi är föga intresserade av. Tävlingar anordnas tillsammans med utgivare, pr-firmor och liknande, och det är alltid de som står för priserna. Ungefär samtliga gånger tidigare har det fungerat perfekt.

Ja, jag fattar också att ni i princip inte har någonting med priserna att göra men eftersom ni har tävlingen på eran hemsida så kanske man borde ta något sorts ansvar för att priserna skickas ut.

Skrivet av Tompa:

För att sammanfatta: det är inte mycket mer vi på FZ kan göra. Av förklarliga skäl kan vi inte bara gå ut och köpa ett gäng spel och ge er, ekonomiavdelningen skulle skrika rakt ut om vi försökte. Jag är tämligen säker på att priserna dyker upp vad det lider. Tills dess kan vi inte göra annat än att återigen be om ursäkt och be er ha lite tålamod.

Återigen, ja, jag fattar att ni på FZ inte har någonting med priserna att göra men fatta frustrationen. Det är ju inte direkt någon brist på Lego Batman-spel. Det skulle vara helt okej om det var brist på spel, men tyvärr, Lego Batman finns i stora lager på dem flesta butikerna. Antar väll att det blir till å vänta i ett par veckor till... Ta det inte fel, är inte sur på FZ men ni kan ju hälsa den där pr-killen att han kanske borde tänka igenom sitt jobb riktigt noga. Någon som jobbar inom PR och inte kan få tag i ett par Lego Batman-spel på en och en halvmånad är inte särskillt begåvad enligt mig. Fast som jag har sagt helatiden, det där tar emot att säga eftersom allting är gratis.

Antikvitet

Tror du han blir mer sugen att skicka dig ditt spel när du ifrågasätter hans begåvning?

Herregud, ibland undrar jag...


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Tror du han blir mer sugen att skicka dig ditt spel när du ifrågasätter hans begåvning?

Herregud, ibland undrar jag...

Så det handlar om hur "sugen" han är på att skicka dem?

Ja, jag vet att jag kanske gick något steg över gränsen med den där kommentaren men jag tycker också att en och en halv månad också är ett par steg över gränsen men om ni tar det så illa så ber jag om ursäkt.

Det här forumet behövs inte längre, ni kan ta bort det om ni vill.

Medlem
Skrivet av shmutt:
Skrivet av John:

Tror du han blir mer sugen att skicka dig ditt spel när du ifrågasätter hans begåvning?

Herregud, ibland undrar jag...

Så det handlar om hur "sugen" han är på att skicka dem?

Ja, jag vet att jag kanske gick något steg över gränsen med den där kommentaren men jag tycker också att en och en halv månad också är ett par steg över gränsen men om ni tar det så illa så ber jag om ursäkt.

Det här forumet behövs inte längre, ni kan ta bort det om ni vill.

Jag skulle vilja ha kvar forumet. Men tråden kan låsas ja.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag går ett steg längre och behåller gärna tråden ifall det kommer ny information för oss som fortfarande väntar.

/ LordDaimos

Antikvitet

Här ska det inte låsas någon tråd. Vi fortsätter jobba för att vinnarna ska få sina spel.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Jag går ett steg längre och behåller gärna tråden ifall det kommer ny information för oss som fortfarande väntar.

/ LordDaimos

Mitt inlägg var inte helt seriöst som du ser...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Snart är det 7-veckors jubeleum, yay!

Medlem
Skrivet av shmutt:

Snart är det 7-veckors jubeleum, yay!

Vi vet att du är grinig över att du inte har fått ditt spel men det räcker nu. Ok? Jag är sur jag också men du ser inte mig grina och klaga varannan dag.

Redaktionen på FZ kan inte göra mycket mer åt saken och PR-snubben på Warner jobbar säkert på för fullt för att vi ska få våra priser. Vi kommer inte få spelen snabbare bara för att du beter dig som en otacksam liten skitunge.

Ha lite tålamod för Guds skull.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Vi vet att du är grinig över att du inte har fått ditt spel men det räcker nu. Ok? Jag är sur jag också men du ser inte mig grina och klaga varannan dag.

Redaktionen på FZ kan inte göra mycket mer åt saken och PR-snubben på Warner jobbar säkert på för fullt för att vi ska få våra priser. Vi kommer inte få spelen snabbare bara för att du beter dig som en otacksam liten skitunge.

Ha lite tålamod för Guds skull.

1. Om du tycker att jag har kommenterat nog så behöver du inte besöka min tråd.

2. Jag vet att FZ inte har någonting att göra med det, om du läser tråden så inser du att dem har tagit upp det ca 10 gånger.

3. Skitunge?.. jag klagar väll hur mycket jag vill. Du är minst lika mycket skitunge eftersom du klagar på mig. Gå och blunda i ett hörn och sluta hacka på andra som du inte har något att göra med.

Edit: återigen, inte FZ jag riktar mig mot. Men jag fattar inte att du kan klaga på mig, inser ingen annan hur sjukt det är att det tar 7 veckor att skicka ut ett spel?

Varje dag jag kommer hem från skolan så frågar min brorsa "Har du fått ditt spel ännu?" och skrattar. Han beställde det (med PSP) torsdag förra veckan och fick det idag...

Medlem
Skrivet av shmutt:
Skrivet av mr.bear:

1. Om du tycker att jag har kommenterat nog så behöver du inte besöka min tråd.

2. Jag vet att FZ inte har någonting att göra med det, om du läser tråden så inser du att dem har tagit upp det ca 10 gånger.

3. Skitunge?.. jag klagar väll hur mycket jag vill. Du är minst lika mycket skitunge eftersom du klagar på mig. Gå och blunda i ett hörn och sluta hacka på andra som du inte har något att göra med.

Edit: återigen, inte FZ jag riktar mig mot. Men jag fattar inte att du kan klaga på mig, inser ingen annan hur sjukt det är att det tar 7 veckor att skicka ut ett spel?

Varje dag jag kommer hem från skolan så frågar min brorsa "Har du fått ditt spel ännu?" och skrattar. Han beställde det (med PSP) torsdag förra veckan och fick det idag...

Bara det att du redan vet om att de inte kan göra mycket mer åt det, och ändå ligger på och gnäller gör att du framstår som en otacksam gnällspik.

Jag tror knappast att PR-byrån som ska skicka ut spelen, som säkerligen har något lager ute i Europa, kommer få fram spelen snabbare bara för att du ligger på och gnäller här på FZ varannan dag. Både John och Tompa vet hur du känner och de har redan sagt att de gör allt de kan för att få fram spelen.

Som sagt... Jag är också sur över att jag inte har fått mitt spel men jag vet att allting som kan göras, för tillfället, redan har gjorts. Det hjälper inte att gnälla.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Bara det att du redan vet om att de inte kan göra mycket mer åt det, och ändå ligger på och gnäller gör att du framstår som en otacksam gnällspik.

Jag tror knappast att PR-byrån som ska skicka ut spelen, som säkerligen har något lager ute i Europa, kommer få fram spelen snabbare bara för att du ligger på och gnäller här på FZ varannan dag. Både John och Tompa vet hur du känner och de har redan sagt att de gör allt de kan för att få fram spelen.

Som sagt... Jag är också sur över att jag inte har fått mitt spel men jag vet att allting som kan göras, för tillfället, redan har gjorts. Det hjälper inte att gnälla.

Kort å gott, grina ut. Det hjälper frustrationen, har du aldrig läst psykologi? Om du håller allting inom dig så kommer du en dag få en "explosion" av ilska.

Som sagt ovan, jag grinar så mycket jag vill och helt ärligt, jag bryr mig inte om vad du tycker/tror jag är (otacksam gnällspik) för att jag tror aldrig jag kommer behöva träffa dig i livet men däremot kan du undvika att klicka dig in här hur lätt som helst.

Å, du kalla mig otacksam gnällspik då ska jag kalla dig... hum... elefantridande chauförshäfer.

12
Skriv svar