Robot
Chrono Trigger

Squares episka rollspel är fyllt med ögonblick som dröjer sig kvar. Rikard Olsson återvänder till en gammal kärlek som vägrar rosta.

#chrono-trigger, #square


Medlem
Chrono Trigger

Ett ikoniskt stycke som aldrig kommer att kännas gammalt!

Medlem

Jag gör samma sak med Secret of Mana, alltså återkommer med jämna mellanrum och njuter av ett bra spel.

Men jag måste erkänna att jag inte har klarat Chrono Trigger, hittade det först när jag var lite äldre och lyckas köra fast på en massa ställen hela tiden. Mitt tålamod är tyvärr inte vad det var när jag var liten parvel

Men det är ett riktigt bra spel, det har du rätt i!

Medlem

Att man missade alla dessa spel under sin uppväxt. Var för insnöad på Star wars-spel å Super Mario. Måste köra det här någon dag

Medlem

Spelade igenom chrono trigger rätt nyligen och måste säga att musiken är fan en enorm del av spelet, vanligtvis bryr jag mig inte särskilt mycket med i chrono trigger så gör jag det.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kommer ihåg att jag tyckte det var helt värdelöst när jag var liten. Smaken förändras.

Medlem

Super Nintendo Masterrace!

Medlem

Chrono Trigger var ett grymt spel, bland annat pga alla olika slut, men tycker fortfarande att Terranigma var det bästa spelet.

k3m
Medlem

Jag tycker det är ett bra spel, men inget mer. Definitivt inget spel som hör till världens bästa.

Medlem

Det är få spel som jag kommer ihåg så bra som Chrono Trigger, lätt ett av dom bästa spelen som någonsin gjorts! Sitter fortfarande och lyssnar på soundtracket.

Däremot har jag varken klarat av Secret Of Mana eller Terranigma, kanske börjar bli dags? :


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Älskar spelet. Ligger i min fem i topp lista helt klart!
Men måste faktiskt erkänna att jag inte har klarat slutbossen. Fastnade på den för flera år sedan och har tyvärr inte spelat färdigt det efter det.

Medlem

Klarat spelet med ett slut. Bra spel för sin tid å skulle gärna spela om det men bara bärbart på vitan isf. Kör bara gammla spel på den det är så lyxigt att kunna göra det på tåget eller nu i skuggan med en läsk! Ska köra lite FFXHD eller Suikoden 2 eller varför inte disgaea 4!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Klarat spelet med ett slut. Bra spel för sin tid å skulle gärna spela om det men bara bärbart på vitan isf. Kör bara gammla spel på den det är så lyxigt att kunna göra det på tåget eller nu i skuggan med en läsk! Ska köra lite FFXHD eller Suikoden 2 eller varför inte disgaea 4!

Finns ju till DS annars.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Världens kanske bästa spel.

1
Skriv svar