Äntligen! Shovel Knight får fysisk release

Flakmonkey
Äntligen! Shovel Knight får fysisk release

Som den samlare jag är så skär det lite i bröstet varje gång jag tvingas köpa en digital kopia av ett spel eftersom det inte finns någon fysisk variant. Detta är såklart inget stort problem när det kommer till "vanliga" spel där en utgivare finns på plats men när det kommer till indispel är läget mörkare. Som tur är har några av de mest populära belönats med en fysisk release i efterhand och glädjande nog så ska det nu även ske för #Shovel Knight.

I oktober släpps det till Xbox One, Playstation 4, WiiU och 3DS till vilka det kommer kosta 20 dollar. En struntsumma kan jag tycka med tanke på den mängd underhållning man får, speciellt som alla uppdateringar och expansioner släpps gratis. Lägg därtill citatet nedan och det är svårt att hitta ett mer självklart höstköp. Åtminstone i min bok.

Citat:

Oh, and one more thing: every boxed copy of Shovel Knight will include a lavish instruction booklet similar to the Kickstarter reward. No 2-page inserts here! You deserve a full manual, to hold in your hot little shaking hands and pore over as you wait to get home!

Tillkännagivandet

PS. Hoppas för övrigt att Axiom Verge får samma behandling vad det lider. DS.

#blogg

Medlem
Äntligen! Shovel Knight får fysisk release

Jättekul att Indie-utvecklare släpper spel fysiskt, känns på något sätt "värdare" att köpa något man kan hålla i handen.

Medlem

Awesome, jag saknar den fysiska känslan av indie-spel. Hoppas fler hoppar på tåget.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar