Se 18 minuter från No Man's Sky

Robot
Se 18 minuter från No Man's Sky

"Vad gör man egentligen i No Man's Sky" brukar vi fråga - här är svaret.

#no-mans-sky, #hello-games


Medlem
Se 18 minuter från No Man's Sky

Ärligt talat så tycker jag det ser tråkigt ut. Riktigt tråkigt. Tyvärr hade gärna gillat det men det går inte

Medlem

Gött att vi får lite mer info om vad man faktiskt gör i No Man Sky

Medlem

Wow, vad skall man säga...?
Samtidigt som det är storslaget, så dödas spelaren inom 3 minuter för han skjutit en get?
Sedan var kanske han inte världsbäst på att förklara vad spelet går ut på heller...
men helt klart värt att följa.

SoL
Medlem

"Börjar ha ihjälp allt du ser"?

Medlem

Jag gillart! Tycker det känns skönt att spelet är så öppet och det verkar upp till var och en vad spelet går ut på. Nice.

Medlem

Sånna här spel kan bli för stora, man tappar målet med att spela.
Däremot är det nog ett spel som håller länge, man kan lägga undan det för att sen återuppta osv.
lite som minecraft och andra openworld spel där man kan göra lite vad som helst.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ser grymt ut.
längtar efter att få testa det.

Medlem

Nej, spel utan mål är inget för mig.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Geeks Gaming

De jag hade velat se är hur "multiplayer" funkar.
Hur kan jag spela med vänner och sånt.
Hade varit nice om man hade kunnat skapa en "klan" i spelet och sedan kunnat köra raider mot dom större skeppen.

Men klart man är intresserad. De kommer säkert bli ett kul mellan spel typ som minecraft där man spelar lite då och då. Men när man väl spelar de så sitter man med de i flera timmar.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Nej, spel utan mål är inget för mig.

Center of the galaxy är målet om man nu absolut behöver ett...

Medlem

Det här spelet ser helt underbart ut, tekniken bakom spelet ser också helt OTROLIG ut.

Har aldrig varit såhär hype på ett spel


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

De jag hade velat se är hur "multiplayer" funkar.
Hur kan jag spela med vänner och sånt.
Hade varit nice om man hade kunnat skapa en "klan" i spelet och sedan kunnat köra raider mot dom större skeppen.

Men klart man är intresserad. De kommer säkert bli ett kul mellan spel typ som minecraft där man spelar lite då och då. Men när man väl spelar de så sitter man med de i flera timmar.

Multiplayer verkar väldigt begränsat. Vad jag har läst så är det inte alls prioriterat och det kommer vara kanske 2-3 spelare som hamnar i samma session och risken/chansen att dessa skulle befinna sig nära varandra är i princip noll. Dessutom ser man inte skillnad på AI folk/skepp och spelare så man vet inte ens om man har sett en annan spelare eller inte.

Vissa vill ju ha som mål att hitta sina vänner i galaxen, men det verkar inte gå. För även om man skulle hitta till samma planet och vara på samma plats där så måste man även ha turen att hamna i samma session...

Men vem vet, multiplayer-tänket kanske ändras i framtiden.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Det här verkar vara ett perfekt spel för mig. Som småbarnsförälder så är det svårt att hitta den tid som krävs för att spela igenom ett spel med djupgående story. Det blir oftast långa mellanrum mellan spelandet och då glömmer man bort mycket.

Vi verkar närma oss en release nu i alla fall och ser väldigt fram emot att äntligen få testa det

Medlem
Skrivet av Quid:
Skrivet av Jinxswe:

De jag hade velat se är hur "multiplayer" funkar.
Hur kan jag spela med vänner och sånt.
Hade varit nice om man hade kunnat skapa en "klan" i spelet och sedan kunnat köra raider mot dom större skeppen.

Men klart man är intresserad. De kommer säkert bli ett kul mellan spel typ som minecraft där man spelar lite då och då. Men när man väl spelar de så sitter man med de i flera timmar.

Multiplayer verkar väldigt begränsat. Vad jag har läst så är det inte alls prioriterat och det kommer vara kanske 2-3 spelare som hamnar i samma session och risken/chansen att dessa skulle befinna sig nära varandra är i princip noll. Dessutom ser man inte skillnad på AI folk/skepp och spelare så man vet inte ens om man har sett en annan spelare eller inte.

Vissa vill ju ha som mål att hitta sina vänner i galaxen, men det verkar inte gå. För även om man skulle hitta till samma planet och vara på samma plats där så måste man även ha turen att hamna i samma session...

Men vem vet, multiplayer-tänket kanske ändras i framtiden.

Ge mig det som singleplayer så är jag såld. - Elite förlorade mig som kund med iden om att kräva konstant uppkoppling till en gemensam värld.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka/ tycka om detta spel. Man har inget direkt mål verkar det som, sedan kan det vara skönt att inte ha det. Dock kan det leda till tristess väldigt snabbt.

Inaktiv
Skrivet av EpicGoblin:

Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka/ tycka om detta spel. Man har inget direkt mål verkar det som, sedan kan det vara skönt att inte ha det. Dock kan det leda till tristess väldigt snabbt.

Jag är helt med dig. Det här är verkligen något som kan bli fantastiskt men risken är också stor att det floppar.

Det farliga med slumpgenereade världar är att de lätt kan kännas opersonliga men från vad jag sett från No Mans Sky så verkar det inte vara fallet men man kan nog inte veta förrän man fått spela det själv.

Medlem

känns som det finns alldeles för lite saker att göra? Och alla planeter ser ganska så likadana ut. Men skulle vara kul att testa.

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

Wow, vad skall man säga...?
Samtidigt som det är storslaget, så dödas spelaren inom 3 minuter för han skjutit en get?
Sedan var kanske han inte världsbäst på att förklara vad spelet går ut på heller...
men helt klart värt att följa.

Målet med spelet har alltid varit solklart och han berättar det även i det här klippet: Att ta sig till mitten av universum.
Men det handlar om resan, inte om målet.

Jag tror att det här kommer att vara ganska kul ett tag och kommer definitivt att köpa det men jag förväntar mig inte att det kommer att vara intressant jättelänge. Sandbox är inte för alla.

Medlem

Inget nytt igen, samma röda träd, plaska runt lite i vattnet, skanna saker, samla lite resurser, få sentinels efter sig... galaxen är stor bla bla.

Är ingen visare än vad jag var innan.

Medlem

Titta! Spore 2!!

Medlem

Jävlar.. 1 i FOV?

Kändes lite som att man hade en x100000000000000000000 kikare inbyggd i ögat

Medlem

Jag är extremt taggad på det här liret; kanske t om mitt mest efterlängtade just nu. En dröm vore att få en release serverad nu under slutet sv 2015.

*fingers crossed*

Medlem
Skrivet av eCore:

Jävlar.. 1 i FOV?

Kändes lite som att man hade en x100000000000000000000 kikare inbyggd i ögat

Det är så med konsollspel, beror på att det ska kännas naturligt iom att man sitter mycket längre ifrån TV'n än man sitter från skärmen på PC. Det tråkiga är ju om man inte får möjlighet att ändra den inställningen, alla sitter ju olika långt ifrån skärmen/TV'n.

Medlem

Kändes som noll känsla i att flyga skeppet. Vart är roll-funktionen? Verkar bara vara ett sätt att transportera sig på...


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Inaktiv

Fixar dom vettig multiplayer så blir det ett köp så småningom.

1
Skriv svar