Id: "Banorna i Doom är som skejtparker"
Och multiplayer beskrivs som "Doom möter Quake 3" - nu blev vi faktiskt intresserade - men en detalj i intervjun gör oss besvikna.
#id-software, #doom, #doom-3-2
Med det sagt och efter att ha kollat på videon igen tappar jag allt hopp för det här spelet. Det är tydligt konsolanpassat och saknar helt rörelsefriheten från quake- och unrealspelen. Det finns inte ens en intressant gimmick som lassot i Bulletstorm. Känns mer som en gory Halo-klon i helvetet (hur kan jag ens säga en sådan sak, fy för mig!).
Att vara besviken på att man inte får besöka jorden i DOOM är väl ungefär lika värdefullt som att vara besviken på att man inte fick besöka Mars i Witcher 3?
Personligen tycker jag jordbanorna i Doom 2 var de roligaste.
Varför visar man detta på typ ps4 eller xbox.
finns inget som får en att känna detta är doom eller quake.
bara det som visades när dom spelade spelet kändes långsamt och stelt inte alls nått som påminner om doom eller quake.
vem bryr sig om vart man är va? det är ju döda man vill göra.
Varför visar man detta på typ ps4 eller xbox.
finns inget som får en att känna detta är doom eller quake.
bara det som visades när dom spelade spelet kändes långsamt och stelt inte alls nått som påminner om doom eller quake.
det verkar vara standard att visa alla nya spel på konsoller, trött på eländet..
Ligger inte "helvetet" "i/under" jorden? ^_^
Jag vet inte hur många helveten det finns men jag tror att det är bland annat kristna helvetet som finns i/under jorden och helvetet i Doom är lokaliserat på annan ort. Jag är absolut ingen expert men har inte hört talas som några Cyberdemoner i Bibeln
Ligger inte "helvetet" "i/under" jorden? ^_^
Jag vet inte hur många helveten det finns men jag tror att det är bland annat kristna helvetet som finns i/under jorden och helvetet i Doom är lokaliserat på annan ort. Jag är absolut ingen expert men har inte hört talas som några Cyberdemoner i Bibeln
Grollo_9s2: Du måste läsa NYA testamentet, där hittar du dom ;).
Att inte få besöka jorden är för bövelen ingen besvikelse. Det är bara tummen upp för det. Ju mer skruvade nivåer baserade på rymden och speciellt helvetet desto bättre. - Det är här oron ska ligga. Hur banorna kommer se ut. & även om vi kommer att kunna toggla av avrättningar. Man kommer tröttna på dessa fort.
Om ni ändå vill ha ett Doom på jorden igen så lär det säkert komma en uppföljare på det här. Spelet lär sälja.
Med det sagt och efter att ha kollat på videon igen tappar jag allt hopp för det här spelet. Det är tydligt konsolanpassat och saknar helt rörelsefriheten från quake- och unrealspelen. Det finns inte ens en intressant gimmick som lassot i Bulletstorm. Känns mer som en gory Halo-klon i helvetet (hur kan jag ens säga en sådan sak, fy för mig!).
En reveal-trailer för ett spel brukar knappast vara i 100% attacktempo.
Om du kollar hela videon igen (den med mp och hell-delen) så ser du att det finns gott om möjligheter för double-jumps och säkert rocketjumps samt ett väldigt snabbt tempo likt andra arena spel som UT och Quake.
Jag har ett litet önskemål, om ni på FZ redaktionen skulle vara ute på en resa eller liknande, där ni kommer i kontakt med ansvariga för DOOM, eller rent utav snubblar över lite info på nätets mörkare sidor.
Skulle ni kunna försöka luska lite i när och om Multiplayer Betan som man fick med i Wolfenstein: New Order kommer ske?
Nämen!
Verkar ju inte alls coolt... =/ Alla som testat Brutal Doom måste väl hålla med om att detta ser så mycket bättre ut än det man får se i denna teaser?
Det där med att man attackerar fienden med en specialare och får någon jättelång animation är helt åt skogen tycker jag. Det tar bort ens kontroll över spelet. Vore bättre om det var som "handen" i Doom eller "foten" i Duke Nukem. Inga jäkla scriptade skitsekvenser som tar bort all känsla.
Man vet ju aldrig hur det skriptade kommer se ut och det är det jag menar med att det blir negativt. De ska inte ta efter skitspel och skripta så himla mycket!
Samt att grafiken är så kantig. Det är mer djup i orginalet även om det kanske är kantigt. Men det är iaf känsla i pixlarna jämfört med detta...
Att vara besviken på att man inte får besöka jorden i DOOM är väl ungefär lika värdefullt som att vara besviken på att man inte fick besöka Mars i Witcher 3?
Fast Hell on Earth i modern tappning hade ju inte varit helt fel Sak samma, jag håller bara tummarna för att handlingen är en uppfuljare till Doom 3 och inte en remake igen.
P.S - vet att det är lite udda att bry sig så mycket om handlingen i Doom, men jag diggade storyn och atmosfären den förde med sig i Doom 3 och Ressurection of Evil
Game long and prosper