Pewdiepie kommenterar Youtube-miljonerna och ger haters svar på tal

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

Alla korkade randroids i denna tråden åsido så måste jag säga att pewdiepie inte är höjden av ekonomisk orättvisa, det finns företag som skjuter fackledare och utrotar hela stammar med infödda populationer, vem fan bryr sig om pewdiepies exakta inkomst?

Expressen och FZ

RP
Medlem

Jantelagen? Det finns nog procentuellt lika många "haters" i USA som i Sverige. Grejen är att folk blir avundsjuka, och tycker... Vafan, jag kan ju göra det där och tjäna lika mkt pengar! Men varför gjorde/gör du inte det då? Människor har en tendens att inte våga riskera för att vinna. Jag tycker Felix är grym, jag tittar inte på honom, men har hört mkt om honom! Han hade en ide, samt något han älskade och gick all in. Kunde gå åt skogen, men gjorde inte det. Han älskar sitt jobb och tjänar bra pengar! Bättre kan de inte bli...

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av flamgorilla:

Alla korkade randroids i denna tråden åsido så måste jag säga att pewdiepie inte är höjden av ekonomisk orättvisa, det finns företag som skjuter fackledare och utrotar hela stammar med infödda populationer, vem fan bryr sig om pewdiepies exakta inkomst?

Expressen och FZ

Jag förstår helt och hållet att FZ som gamingsida är intresserade, menade mest från ett perspektivt som är kritiskt till ekonomiska klyftor och orättvisor


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Fan ska han behöva "förklara" sig för? Han tjänar pengar på att göra det han tycker är kul, och han har arbetat sig till den situationen själv. Killen ska ju ha applåder och gratulationer, inget annat.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Finns en sak som jag stör mig så in i helvete på, och det är snor rika människor som säger att pengar är inte allt eller jag var precis lika lycklig innan jag blev mångmiljonär.

DET kliar i skinnet på mig som fan.

Pengar är inte allt när man har miljoners miljoner på sitt konto, men pengar är ta mig fan allt när du månad efter månad måste kolla prislappen på precis allt du köper, att du måste spara så du kan lägga undan 500kr eller 1000kr varje månad.

Så släpp det skitsnacket.

Ambitioner är din vän...att sitta och klaga på folk som har det och som tjänar därefter kommer ju knappast göra dig förmögen. Var glad att du har förmånen att bo i ett land som Sverige, där vi har obligatorisk skolgång, och dessutom möjligheten att utbilda oss till vad som helst, när som helst.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av magma:

Hata någon är så onödigt, sen är pewdiepie inte något för mig eller min smak. Men de som tycker att man får ut något nöje från hans videor, är det bara att tacka och buga.

Skrika, rapa, dra ordvitsar eller dylik banal underhållning kan nog de flesta lyckas med på tuben idag. Se bara på avgn, han började smått och blev sen större allt eftersom hans kärlek för videoproduktion växte med tiden. Han skriker, gråter och gör till sig på tuben också, men honom gillar jag mer av den enkla anledningen att han recenserar från en komisk vinkel och tar upp intressant bakgrundsfakta till det han presenterar. Sen lägger han ner ofantligt mycket tid på sina produktioner, trots att han har både familj och jobb.

Skillnaden är väl att Avgn eller James Rolfe har en utbildning i media. Kolla på hans egna hemsida bara Cinemassacre. Kul för Felix med framgången men sorgligt att folk som pluggar i 3-6år på högskolan och gymnasiet får köra 40timmars veckor när de kunde lika gärna skitigt i det och kört youtube. Skrämmande om fler och fler yngre drar sig till samma "karriärsval" hur blir det med generations byte på fabriker osv. Finns inga utbildade

Precis. Jag har följt Rofle sen han började hösten 2006. Och cinemassacre är ju som en gåva sänt från ovan om man tycker om skräckfilmer, äldre spel och dylikt. Nu har jag inte någon siffra på rak arm vad Rofle tjänar, men kan tänka mig att han inte får någon större slant för det i jämförelse med de större youtube-ikonerna.

Att det går bra för pewdiepie är ju bara kul för honom. Vem hade inte velat vara i hans sits? Sen känner man ju inte helt till hur Felix har haft det i sitt liv. Bakgrund. Idag kan nog vem som helst lyckas med vad som helst bara man gör rätt sak vid rätt tidpunkt. Se bara på J.K. Rowling. Vem hade kunnat trott att hennes böcker skulle slå igenom så mycket som de gjort?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

dmn
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:
Skrivet av electric8:

Ett jobb är en roll i samhället som du belönas för, spel journalister får betalt. Då är det ett jobb. Som att säga en journalist ifrån aftonbladet är inget jobb

Riktiga jobb är inte reklamfinansierade.

Säg mig, varifrån kommer pengarna till din lön?

Inte från reklambanners i alla fall.

Medlem

det här med jantelagen i Sverige å så... så verkar det ju av de kommentarer PDP lyfter fram vara amerikaner etc som har bitchat och inte just svenskar...

Sen förstår jag inte varför folk gråter på enskilda individer men köper systemet i sin helhet. antingen så är man emot ett system där en individ kan tjäna absurda summor eller så är man det inte och är man för marknadsekonomin och kapitalism så kan man ju inte riktigt gå och börja gråta bara för att man själv inte fattar varför han tjänar pengarna...

Och till de som säger att "om jag apar mig på internet så får massa miljoner" Ja det får du om folk väljer att titta, det helt fritt fram för var och en att göra det... But you ain't doin' it are you?

Medlem

Jag vill bara inflika att jag aldrig i hela mitt liv har kännt att jantelagen existerat. Men tråkigt för dom som har kommit i kontakt med det samhälls fenomenet. För mej är det så främmande att jag tycker att dom som tar upp problemet är tjatigt missnöjda. Folk ska jämnt tjura över väder och liknande själv så har jag alltid tv spelen att falla tillbaka på så för mej finns det inget att tjura över.

Medlem

Kul för honom att kunna leva på et han gör. Erkänner villigt att jag är avundsjuk, har däremot svårt att fatta varför folk kollar på hans videor då jag själv får ont i huvudet mest, men sonen gillar dem så det kanske är en generationsgrej.

Medlem
Skrivet av Ender:

Fan ska han behöva "förklara" sig för? Han tjänar pengar på att göra det han tycker är kul, och han har arbetat sig till den situationen själv. Killen ska ju ha applåder och gratulationer, inget annat.

Varför ska han ha applåder och gratulationer? Inte fan förväntar jag mig det när jag jobbar.

Medlem

Jag gillar pewdiepie. Hur mycket han tjänar ändrar inte på det.

Youtuber
Skrivet av dmn:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:
Skrivet av electric8:

Ett jobb är en roll i samhället som du belönas för, spel journalister får betalt. Då är det ett jobb. Som att säga en journalist ifrån aftonbladet är inget jobb

Riktiga jobb är inte reklamfinansierade.

Säg mig, varifrån kommer pengarna till din lön?

Inte från reklambanners i alla fall.

Otroligt moget svar... så får tolka fritt: Pappa, Kommun eller Stat


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Ender:

Fan ska han behöva "förklara" sig för? Han tjänar pengar på att göra det han tycker är kul, och han har arbetat sig till den situationen själv. Killen ska ju ha applåder och gratulationer, inget annat.

Varför ska han ha applåder och gratulationer? Inte fan förväntar jag mig det när jag jobbar.

Tjänar du 63 miljoner om året på något du tycker är roligt? Nä, trodde väl inte det.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Ender:

Fan ska han behöva "förklara" sig för? Han tjänar pengar på att göra det han tycker är kul, och han har arbetat sig till den situationen själv. Killen ska ju ha applåder och gratulationer, inget annat.

Varför ska han ha applåder och gratulationer? Inte fan förväntar jag mig det när jag jobbar.

Tjänar du 63 miljoner om året på något du tycker är roligt? Nä, trodde väl inte det.

Nej, det är en mycket liten procent människor som gör det. Men jag tycker inte att någon är mera värd bara för att man tjänar mer.

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Ender:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Ender:

Fan ska han behöva "förklara" sig för? Han tjänar pengar på att göra det han tycker är kul, och han har arbetat sig till den situationen själv. Killen ska ju ha applåder och gratulationer, inget annat.

Varför ska han ha applåder och gratulationer? Inte fan förväntar jag mig det när jag jobbar.

Tjänar du 63 miljoner om året på något du tycker är roligt? Nä, trodde väl inte det.

Nej, det är en mycket liten procent människor som gör det. Men jag tycker inte att någon är mera värd bara för att man tjänar mer.

Han har lyckats. Man kan gratulera honom för det och vara glad för hans skull utan att det betyder att han är värd mer som människa än någon annan.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

All heder åt Pew för att han tjänar miljoner på att göra vad han tycker är kul.
Tyvärr syns ju jantelagen som alltid här i Sverige. En människa får inte lyckas utan att andra ska försöka förminska och trycka ner hen.

Ni får gärna tycka han är löjlig, tråkig, barnslig osv men bara för att ni inte uppskattar hans humor betyder inte att han inte förtjänar pengarna han har tjänat.

Istället för att gnälla på andra som lyckas, uppfyll era egna drömmar istället.

Vakert sagt, helt rätt. Alla lyckas om man bara VILL.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Ender:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Ender:

Fan ska han behöva "förklara" sig för? Han tjänar pengar på att göra det han tycker är kul, och han har arbetat sig till den situationen själv. Killen ska ju ha applåder och gratulationer, inget annat.

Varför ska han ha applåder och gratulationer? Inte fan förväntar jag mig det när jag jobbar.

Tjänar du 63 miljoner om året på något du tycker är roligt? Nä, trodde väl inte det.

Nej, det är en mycket liten procent människor som gör det. Men jag tycker inte att någon är mera värd bara för att man tjänar mer.

Han har lyckats. Man kan gratulera honom för det och vara glad för hans skull utan att det betyder att han är värd mer som människa än någon annan.

Det beror på vad man anser vara framgång. Jag tycker personligen att någon som tjänar miljoner på att göra youtube-videos inte behöver applåder, gratulationer och att andra är glada för hans skull.

Medlem

Han behöver inte försvara sig, absolut inte. Nu har vi det system vi har i världen; själv skulle jag gärna gå mer åt vänster i den ekonomiska politiken men det gör ju inte att jag automatiskt hatar Felix för att han tjänar pengar på sitt jobb. Det verkar ju vara ett rejält heltidsjobb, skulle faktiskt inte stå ut att konstant måsta stå andra till förfogande så pass.

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Ender:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Ender:

Fan ska han behöva "förklara" sig för? Han tjänar pengar på att göra det han tycker är kul, och han har arbetat sig till den situationen själv. Killen ska ju ha applåder och gratulationer, inget annat.

Varför ska han ha applåder och gratulationer? Inte fan förväntar jag mig det när jag jobbar.

Tjänar du 63 miljoner om året på något du tycker är roligt? Nä, trodde väl inte det.

Nej, det är en mycket liten procent människor som gör det. Men jag tycker inte att någon är mera värd bara för att man tjänar mer.

Klart han inte är, varför skulle han vara det? Menade naturligtvis bara att han inte ska behöva ta skit för att han "lyckats", snarare tvärt om. Tråkigt ifall du missade att det jag sa var bildligt talat, jag befallde inte alla som läste det att gratulera och applådera honom.
Jag är iallafall glad för hans skull, och så enkelt var det med det.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Ender:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Ender:

Fan ska han behöva "förklara" sig för? Han tjänar pengar på att göra det han tycker är kul, och han har arbetat sig till den situationen själv. Killen ska ju ha applåder och gratulationer, inget annat.

Varför ska han ha applåder och gratulationer? Inte fan förväntar jag mig det när jag jobbar.

Tjänar du 63 miljoner om året på något du tycker är roligt? Nä, trodde väl inte det.

Nej, det är en mycket liten procent människor som gör det. Men jag tycker inte att någon är mera värd bara för att man tjänar mer.

Klart han inte är, varför skulle han vara det? Menade naturligtvis bara att han inte ska behöva ta skit för att han "lyckats", snarare tvärt om. Tråkigt ifall du missade att det jag sa var bildligt talat, jag befallde inte alla som läste det att gratulera och applådera honom.
Jag är iallafall glad för hans skull, och så enkelt var det med det.

Ok. Kan vara lätt att misstolka när det är i skriftlig format.

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av magma:

Hata någon är så onödigt, sen är pewdiepie inte något för mig eller min smak. Men de som tycker att man får ut något nöje från hans videor, är det bara att tacka och buga.

Skrika, rapa, dra ordvitsar eller dylik banal underhållning kan nog de flesta lyckas med på tuben idag. Se bara på avgn, han började smått och blev sen större allt eftersom hans kärlek för videoproduktion växte med tiden. Han skriker, gråter och gör till sig på tuben också, men honom gillar jag mer av den enkla anledningen att han recenserar från en komisk vinkel och tar upp intressant bakgrundsfakta till det han presenterar. Sen lägger han ner ofantligt mycket tid på sina produktioner, trots att han har både familj och jobb.

Skillnaden är väl att Avgn eller James Rolfe har en utbildning i media. Kolla på hans egna hemsida bara Cinemassacre. Kul för Felix med framgången men sorgligt att folk som pluggar i 3-6år på högskolan och gymnasiet får köra 40timmars veckor när de kunde lika gärna skitigt i det och kört youtube. Skrämmande om fler och fler yngre drar sig till samma "karriärsval" hur blir det med generations byte på fabriker osv. Finns inga utbildade

Precis. Jag har följt Rofle sen han började hösten 2006. Och cinemassacre är ju som en gåva sänt från ovan om man tycker om skräckfilmer, äldre spel och dylikt. Nu har jag inte någon siffra på rak arm vad Rofle tjänar, men kan tänka mig att han inte får någon större slant för det i jämförelse med de större youtube-ikonerna.

Att det går bra för pewdiepie är ju bara kul för honom. Vem hade inte velat vara i hans sits? Sen känner man ju inte helt till hur Felix har haft det i sitt liv. Bakgrund. Idag kan nog vem som helst lyckas med vad som helst bara man gör rätt sak vid rätt tidpunkt. Se bara på J.K. Rowling. Vem hade kunnat trott att hennes böcker skulle slå igenom så mycket som de gjort?

Rolfe har sagt att han jobbar både med AVGN och frilansar med reklam film. Han har ett klipp där han berättar att det var nära han blev vräkt men så tog AVGN fart. Sen att han har lyckats göra en full längd film att sälja har nog genererat lite klirr

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av electric8:
Skrivet av Figurlig:

Det är väl asbra att han bidrar till samhället med skatter! Speciellt när han är så ung!

Saken är den han flyttade ifrån Sverige förmodligen för att han inte vill bidra till samhället, förstår honom våra skatter är Overlord

Eller så var det för att han hade en Italiensk flickvän som bor i italien?

Vill man fly skatter är knappast Italien och England de 2 länder på världskartan man väljer

Han bor inte i Italien, han bor i England har jag för mig? Nä men mycket bättre alternativ jämfört med Sverige


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av electric8:
Skrivet av Komured:
Skrivet av electric8:
Skrivet av Figurlig:

Det är väl asbra att han bidrar till samhället med skatter! Speciellt när han är så ung!

Saken är den han flyttade ifrån Sverige förmodligen för att han inte vill bidra till samhället, förstår honom våra skatter är Overlord

Eller så var det för att han hade en Italiensk flickvän som bor i italien?

Vill man fly skatter är knappast Italien och England de 2 länder på världskartan man väljer

Han bor inte i Italien, han bor i England har jag för mig? Nä men mycket bättre alternativ jämfört med Sverige

Han bodde i Italien innan han flyttade till UK afaik. Men jag kan ha fel

123
Skriv svar