Ny tjänst vill bunta ihop Steam, Origin och alla andra

Robot
Ny tjänst vill bunta ihop Steam, Origin och alla andra

Trött på att ha massor av spelklienter installerade? Project Ascension är lösningen.

#blizzard


Medlem
Ny tjänst vill bunta ihop Steam, Origin och alla andra

Jag skulle gilla det

Medlem

Vore trevligt, är så extremt trött på Origins, Uplay och allt det där... Gaben är min lord.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Vågar man lita på en mellanhand dock?

Medlem

Vore skönt då jag avskyr massa onödigt skräp.

Fragmentering är ont!

Medlem

Det vore trevligare om de kunde skrota DRM-kravet på spel i stället.

Medlem

Om det bara handlar om att "söka bland spel, aktuella erbjudanden" så hänger allt på "och liknande saker" då jag inte har några problem med att finna bra erbjudanden i dagsläget.

Om det däremot innebär att jag kan köpa, ladda ned, installera och starta spel via samma klient istället för att ha flera så är det en helt annan sak. Jag tvivlar på att det är det som avses, men väntar gärna och ser vad som blir av det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Origins fungerar bäst långt borta från min maskin. Vare sig med eller utan mellanhänder.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag har väntat på nåt sånt här ett tag nu. Dessutom vill jag ha en tjänst som kombinerar PSN Trophies, XBLA Achievements, Steam Achievements, Android Achievements etc etc.


signatur
Medlem

Coheed and Cambria <3

Bra val av bild!

Medlem

Så till vida att det finns achievements för spelen så är jag på

Medlem

Älskar tanken med det hela men har svårt att tänka mig att det kommer att bli verklighet eftersom aktörerna som finns idag ser ju mest till sitt eget och tycker sig se en vinst till att just deras system används.

Avstängd
Skrivet av Tapiwen:

Vore trevligt, är så extremt trött på Origins, Uplay och allt det där... Gaben är min lord.

Tänk om man fick köpa Battlefield, Battlefront och The Sims expansioner via steam och Steam prestationer på spelen.

Medlem

En trevlig UI är väl najs men problemet lär väl som sagt vara en upphovsrättsmässig j*vla röra. Vill dom sälja mig på projektet är det snarare hur dom tänkt lösa det som jag är intresserad av.

I övrigt mehövs det här som bara fan. Alla dessa storefronts och launchers.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Våt dröm deluxe.


signatur

I drank what?

Medlem

Äh sicket skit.

De har ju ett UI gjort för skärbrädor i fullformat. Det behöver inte vara så oerhört fläskigt när man använder muspekare och inte korvfingrarna.

Medlem

Har inte Razer redan något liknande?

http://www.razerzone.com/cortex#overview


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Kommer aldrig tillåtas annars hade vi sett det redan.
Något utav företagen kommer skicka sina advokater.

Garanterar det, sen kommer du vara tvungen att tanka endå och logga in i alla dessa andra program för att kunna köra dom endå.

Kommer vara så jävla struligt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Typh00n:

Coheed and Cambria &lt;3

Bra val av bild!


signatur
Dax
Medlem

Oavsett om det tillåts eller ej så kommer jag ej lita på mellanhanden.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Typh00n:

Coheed and Cambria &lt;3

Bra val av bild!

Instämmer, har betat av både Ascension och Decetåget och satt och lyssnade på In Keeping Secrets när jag såg detta och tänkte att nu blev det här väldigt meta! Mysigt med fler anhängare ☺

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Typh00n:

Coheed and Cambria &amp;lt;3

Bra val av bild!

Instämmer, har betat av både Ascension och Decetåget och satt och lyssnade på In Keeping Secrets när jag såg detta och tänkte att nu blev det här väldigt meta! Mysigt med fler anhängare ☺

Konceptalbumens mästare! <3


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Kommer inte hoppa på tåget förrän det är väl beprövat.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Men lägg av!! Denna ide fick jag för 1vecka sedan


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Funktionsmässigt så verkar det lovande, men jag är däremot inte så övertygad när det kommer till säkerheten. Kommer nog att avvakta några år innan jag börjar använda det.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Kommer aldrig tillåtas annars hade vi sett det redan.
Något utav företagen kommer skicka sina advokater.

Garanterar det, sen kommer du vara tvungen att tanka endå och logga in i alla dessa andra program för att kunna köra dom endå.

Kommer vara så jävla struligt.

Om någon vill länka ihop de populäraste företagens APIer så kan jag inte se hur det skulle vara olagligt eller några problem. Svårt, ja. Olagligt, nej.


signatur

IDKFA

Medlem

Visst är konkurrens bra... men det kan samtidigt göra saker extremt rörigt.

Nu handlar väl såklart detta bara om en tjänst som ska samla ihop de andra tjänsterna.

Medlem

Låter väl bra i tanken, men om dom skulle bli hackade funkar väl deras klient som en nyckelknippa, tappar du en tappar du alla.

Medlem

SÅ som det ser ut idag skulle det vara välkommet. Kan ju bara hopps att filmbolagen kunde följa efter, då dom gör samma sak fast värre. Alla vill ha sin egen "tjänst", för samma pris, men med minimalt utbud...korkat och girigt.

Medlem

Detta döljer ändå bara skräpet, men man kan hoppas det iallafall börjar trycka storföretagen mot att slå ihop alla launchers till 1 istället (steam inräknat ja).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

12
Skriv svar