Daybreak-chef på krigsstigen efter Lizard Squad-dom: "Han är en sociopat och ska få vad han förtjänar"

Robot
Daybreak-chef på krigsstigen efter Lizard Squad-dom: "Han är en sociopat och ska få vad han förtjänar"
Medlem
Daybreak-chef på krigsstigen efter Lizard Squad-dom: "Han är en sociopat och ska få vad han förtjänar"

Ventilera är helt klart rätt ord, han lät inte glad direkt.

Medlem

Domen är verkligen för mild, tycker jag.
I och med att han bara är 17, kanske han inte kan straffas så hårt dock.

Inaktiv

Jag hoppas den där snorvalpen får ta metervis med åderpåle i fängelset även om det förstås är osannolikt. Döma av det jag läst så är han inget annat än en råtta som förtjänar allt skit han får. Känner ingen sympati för folk som beter sig såhär mot andra helt oprovocerat.

Edit: Hans twitter är ett jävla skämt! "Untouchable hacker god"?? Ganska kul i retrospekt men inte så smart att skriva så mycket om hacking och att han är en hacker om man inte vill bli tagen

RHK
Medlem

Verkar som om för många tror på fri vilja. Han hade inte kunnat göra annorlunda än han gjorde.

Medlem

Inte bara den där grabben som är lite psyko. Tagga ner för fan. Det var en trollande skitunge move on.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hade det varit USA så skulle han dömmas för terrorism och bli butt boy på högsäkerhets fängelse i x antal livstidsdomar. Väldigt fascinerande hur varierande lagstiftningen ser ut här i världen

Medlem

"Trollande skitunge"?

En cyberterrorist är precis vad det är! Ålder har föga att göra med vad för skada man åstakommer och det handlar inte om en otrogen kvinna som hävdar att hon föll och landade på nån annans pitt. Det handlar om att medvetet orsaka skada, problem och ett jävla elände.

Så förbannat trött på attityden att allt är okej bara för att det går. Insikterna man fått i de två poster om detta här på Fz som gjorts är att offer får skylla sig själva. Sitter ni och postar "hon var full så hon fick skylla sig själv" i våldtäktsfall också?

Vem vet, Lisa Holm kanske var snorkig mot sina mördare. Hon fick fan vad hon förtjänade...ELLER?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Preed:

Inte bara den där grabben som är lite psyko. Tagga ner för fan. Det var en trollande skitunge move on.

Så kriminella handlingar är bara trolling. Som att bombhota ett flygplan...

Stryper hundar, lite djurtrolling är helt okay.
Slår sin fru, hustrutrolling.
9/11, lite trolling får Amerikanska folket ta.

Medlem
Skrivet av Kane:

"Trollande skitunge"?

En cyberterrorist är precis vad det är! Ålder har föga att göra med vad för skada man åstakommer och det handlar inte om en otrogen kvinna som hävdar att hon föll och landade på nån annans pitt. Det handlar om att medvetet orsaka skada, problem och ett jävla elände.

Så förbannat trött på attityden att allt är okej bara för att det går. Insikterna man fått i de två poster om detta här på Fz som gjorts är att offer får skylla sig själva. Sitter ni och postar "hon var full så hon fick skylla sig själv" i våldtäktsfall också?

Vem vet, Lisa Holm kanske var snorkig mot sina mördare. Hon fick fan vad hon förtjänade...ELLER?

Ganska magstarkt att jämnföra våldtäkt och mord med vad folk har för åsikter om detta specifika fall. Äpplen och päron.

Ålder är väl inte alls orelevant, vi har en ålder där man blir vuxen och får ta ansvar för sina handlingar fullt ut. Han har inte uppnått den i svensk syn.

Med det sagt så är jag inte helt insatt i vad allt pojken har gjort, men att slänga in en slyngel i finkan i resten av sitt liv för så kallad cyberterrorism känns inte riktigt rätt. Helt klart bättre om man får honom att inse vad han gör/gjort, få honom att växa upp, och få honom att använda sina kunskaper mer produktivt.

Medlem
Skrivet av Preed:

Inte bara den där grabben som är lite psyko. Tagga ner för fan. Det var en trollande skitunge move on.

Jag tror du skulle vara lika förbannad om du råkade ut för samma sak.

Det borde vara lika hårda straff som dom ger för swating.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tycker han har helt rätt, den där skithögen kom lite för lindrigt undan, han visste mycket väl vad han gjorde jävla pajas!

Medlem
Skrivet av RHK:

Verkar som om för många tror på fri vilja. Han hade inte kunnat göra annorlunda än han gjorde.

Vi har alltid ett fritt val. Med din logik är pedofiler inte heller ansvariga för sin handlingar då eller??? Vänsterfolk får mig att må dåligt...

Medlem

Ehhh, hur i helvete tänkte han dra grabbens föräldrar till rätten?

Medlem

Alldeles för milt straff, att bombhota ett flygplan bör likställas med terrorbrott och livstidstraff därefter.


signatur

Meep!

Medlem

Fan vad folk ska överdriva. Ingen kom till skada eller fick sitt liv förstört. Visst några stora feta företag förlorade lite pengar men so what? Killen är fortfarande omyndig och inte fan ska han få sitt liv förstört för det så länge han inte själv förstört någon annans liv vilket han ej gjort

Medlem

Märkligt det där att arga människor på nätet alltid ska hota med våldtäkt.

Sunt beteende.


signatur

The Emperor protects.

Medlem

Jag vet inte hur man meddelar om stavfel, men som jag sade i föregående artikel. Han heter Kivimäki, inte Kivimaki.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Jag vet inte hur man meddelar om stavfel, men som jag sade i föregående artikel. Han heter Kivimäki, inte Kivimaki.

Skulle precis kommentera detta själv med
Som stolt bärare av finska gener svider det i hjärtat att se sånt misshandel av namn. Nästan så jag känner mig kränkt nog att ringa Aftonbladet! (OBS! Sarkasm!)

Medlem
Skrivet av Cane:

Fan vad folk ska överdriva. Ingen kom till skada eller fick sitt liv förstört. Visst några stora feta företag förlorade lite pengar men so what?

Fast vi vet ju inte hur detta påverkade alla andra som satt på flygplanet som tvingades ner, varken ekonomiskt för missad arbetsdag där hemma (oklart om försäkring garanterar att alla passagerarna får betalt för utebliven lön eller semesterdag) eller rent psykiskt efter att ha blivit bombhotade. :/

Medlem
Skrivet av returpack:

Domen är verkligen för mild, tycker jag.
I och med att han bara är 17, kanske han inte kan straffas så hårt dock.

ja, eller istället för att förstöra livet för en naiv 17åring:
- Vårda. Han är sannerligen en grym haxxor med fet potential att vändas till att bli en white hat.

Medlem
Skrivet av Danne27:
Skrivet av RHK:

Verkar som om för många tror på fri vilja. Han hade inte kunnat göra annorlunda än han gjorde.

Vi har alltid ett fritt val. Med din logik är pedofiler inte heller ansvariga för sin handlingar då eller??? Vänsterfolk får mig att må dåligt...

Vad har detta med vänsterfolk att göra? Ser inte riktigt kopplingen.

Inaktiv
Skrivet av Danne27:
Skrivet av RHK:

Verkar som om för många tror på fri vilja. Han hade inte kunnat göra annorlunda än han gjorde.

Vi har alltid ett fritt val. Med din logik är pedofiler inte heller ansvariga för sin handlingar då eller??? Vänsterfolk får mig att må dåligt...

Alla bör vara ansvariga för sina handlingar men när någon gör fel bör man fokusera på att personen ska göra rätt och inte att straffa personen bara för att det känns bra.
Det var hans biologi och omständigheter som gjorde att han gjorde som han gjorde. Vad skulle det annars vara, någon magisk kraft?
Det betyder dock inte att vi bör ha milda straff för allting, hårdare straff gör att färre personer faktiskt vågar begå brotten.

Medlem

Men gud vad folk här är arga på en stackars minderårig grabb som antagligen inte fått lika bra uppväxt som dom flesta andra har. Det finns en anledning till att minderåriga får en mildare dom ... Psykoterapi tror jag alla skulle må bra av å inte minst denna ungen då det skulle antagligen göra honom medveten om vem han är å vad han vill. INTE torteras i ett fängelse för sådant blir man inte bättre av utan tvärt om, fängelsen gör folk till monster.

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av ArcticFire:

Jag vet inte hur man meddelar om stavfel, men som jag sade i föregående artikel. Han heter Kivimäki, inte Kivimaki.

Skulle precis kommentera detta själv med
Som stolt bärare av finska gener svider det i hjärtat att se sånt misshandel av namn. Nästan så jag känner mig kränkt nog att ringa Aftonbladet! (OBS! Sarkasm!)

Finländare som bor i Finland här
3 av 8 twitter-meddelanden länkar ju till och med till hans twitter där det klart och tydligt står Kivimäki.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av Cane:

Fan vad folk ska överdriva. Ingen kom till skada eller fick sitt liv förstört. Visst några stora feta företag förlorade lite pengar men so what? Killen är fortfarande omyndig och inte fan ska han få sitt liv förstört för det så länge han inte själv förstört någon annans liv vilket han ej gjort

Eh, att bombhota flygplan är utan tvivel någonting som skadar samtliga passagerare på något sätt, speciellt i en värld efter elfte september där vi inte längre känner oss odödliga i flygplanen.

Medlem

Jodå, det ÄR en tönt det handlar om, inte helt okänd i hackerkretsar. Faktiskt rätt känd som en idiot få vill ha att göra med.

Men han är 17 år. I sverige är det på gränsen till att få rösta och bli myndig. Vuxen om man så vill.

Det man läser mest är att det handlar om ett "barn" som "busat" och att det är synd att han ska straffas för det. Siktar ni alla på att bli karriärpolitiker i sjuklövern?

Han råkade inte göra det han åtalades för. Han råkade inte göra det han gjort innan heller. Medvetna handlingar där konsekvens vägts och åtgärder för att inte åka fast gjorts.

Den dag ni själva har en site som DDOS'ats av såna här idioter så vet ni vad ni talar om.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av TwiZtah:

Ehhh, hur i helvete tänkte han dra grabbens föräldrar till rätten?

Ingen aning om hur lagarna är i Finland, men i och med han är under 18 så ligger ansvaret på föräldrarna.

Det är troligt att han gjorde detta som maktspel, kombinera det med hormonblandningen som går i tonåren så känner han väl sig störst, bäst och vackrast.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Många här som verkar ha missat att det inte bara handlar om en DDOS mot PSN... Vi pratar bombhot, som bland annat tvingat ner ett flygplan med mängder av folk ombord. Det är ingen liten sak.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Beror väl på vad domen innebär. Om han verkligen kommer tvingas jobba med säkerhet istället och det går att verifiera vad han gör, så förstår jag faktiskt den domen då det handlar om en person som inte ens är 18. Man har ju ett gyllene tillfälle att ge personen terapi och hitta en bättre inrikting för honom i den åldern. Det är bättre än att kasta in honom på valfri anstalt och kasta bort nyckeln (figurativt) som i många andra fall.

Berättigad ilska från John Smedley kan man tycka men tycker även att han tar i så hårt att han kanske borde uppsöka psykolog också. För att behandla ilskan dvs.

Och nej, jag tycker inte det är rätt att utföra brott, jag hatar DDoS och dylikt. Bombhot ska automatiskt ge ett längre straff. Det behöver dock inte betyda att en fängelsehåla är det bästa straffet.

12
Skriv svar