Fanart med retrospel som utgångspunkt

Medlem
Fanart med retrospel som utgångspunkt

Hej alla!
Nu kanske detta är helt fel del av forumet men det har ändå till viss del med retrogaming att göra.

Jag håller på med lite bilder/tavlor som ska upp i en butik här i stan' (Västerås) som säljer och byter in spel. Temat på det jag ska ställa ut är just Retro. Jag har väl majoriteten av mitt arbete klart men jag skulle vilja få tips till "the grand final". Men efter att ha setat och tecknat och målat på temat Retro i några månader så är fantasin väldigt uttorkad.
Har redan bilder baserade på Mega Man, Zelda, Metroid, Bubble Booble, Manic Mansion, Super Mario och Star Fox (säkert nått mer som jag glömt nämna nu iom att huvudet inte riktigt hänger med)

Jag uppskattar verkligen alla idéer jag kan få. Bör även finnas en viss igenkänningsfaktor även för folk som inte är hard-core retrogamers.


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Skrivet av Devolution:

Hej alla!
Nu kanske detta är helt fel del av forumet men det har ändå till viss del med retrogaming att göra.

Jag håller på med lite bilder/tavlor som ska upp i en butik här i stan' (Västerås) som säljer och byter in spel. Temat på det jag ska ställa ut är just Retro. Jag har väl majoriteten av mitt arbete klart men jag skulle vilja få tips till "the grand final". Men efter att ha setat och tecknat och målat på temat Retro i några månader så är fantasin väldigt uttorkad.
Har redan bilder baserade på Mega Man, Zelda, Metroid, Bubble Booble, Manic Mansion, Super Mario och Star Fox (säkert nått mer som jag glömt nämna nu iom att huvudet inte riktigt hänger med)

Jag uppskattar verkligen alla idéer jag kan få. Bör även finnas en viss igenkänningsfaktor även för folk som inte är hard-core retrogamers.

Är det spel som du vill ha förslag på så finns ju Pac man, Donkey Kong, Asteroids, Tetris och Pong.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Är det spel som du vill ha förslag på så finns ju Pac man, Donkey Kong, Asteroids, Tetris och Pong.

Perfekt, tackar. Som sagt så står huvudet ganska still på bra titlar att jobba fram bilder utifrån.


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem

Doom hade varit perfekt för något sådant

Giana Sisters, Castlevania, Final Fantasy 6 är spel(serier) som dyker i mitt huvud med.

Medlem

Det är nästan alltid en hög, riktigt gamla konsolspel eller typ Atarispel som kommer upp, men det finns väldigt många PCspel från tidigt och mitten av 90talet som kan vara intressanta att göra något med, t ex Command and Conquer, Warcraft 2, Day of the Tentacle, Sim City 2000, Carmageddon, som nämndes Doom, Duke Nukem, Myst (mac dock ), etc, just Day of the Tentacle skulle nog vara väldigt trevliga motiv


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Devolution:
Skrivet av azynkron:

Är det spel som du vill ha förslag på så finns ju Pac man, Donkey Kong, Asteroids, Tetris och Pong.

Perfekt, tackar. Som sagt så står huvudet ganska still på bra titlar att jobba fram bilder utifrån.

Har du Sonic the Hedgehog med?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Doom hade varit perfekt för något sådant

Giana Sisters, Castlevania, Final Fantasy 6 är spel(serier) som dyker i mitt huvud med.

Tackar! Castlevania är ju en så självklar titel att jag totalt missat den! Tack för tipsen


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är nästan alltid en hög, riktigt gamla konsolspel eller typ Atarispel som kommer upp, men det finns väldigt många PCspel från tidigt och mitten av 90talet som kan vara intressanta att göra något med, t ex Command and Conquer, Warcraft 2, Day of the Tentacle, Sim City 2000, Carmageddon, som nämndes Doom, Duke Nukem, Myst (mac dock ), etc, just Day of the Tentacle skulle nog vara väldigt trevliga motiv

Tackar! Här dök det upp titlar som jag själv inte ens tänkt tanken på trots att jag spelat en del av dem du nämnde!


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Devolution:
Skrivet av azynkron:

Är det spel som du vill ha förslag på så finns ju Pac man, Donkey Kong, Asteroids, Tetris och Pong.

Perfekt, tackar. Som sagt så står huvudet ganska still på bra titlar att jobba fram bilder utifrån.

Har du Sonic the Hedgehog med?

Sonic har jag påbörjat en bild på men inte avslutat ännu Tackar


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem

Du får ju inte glömma E.T


signatur

Everybody needs help.

KoP
Medlem

Turrican, Monkey island, The Last Ninja, Lemmings, Outrun.

Medlem

Gauntlet. Det är det arkadspel som alltid glöms bort i retrosammanhang, men som kanske stod i flest köpcentrum och spelhallar på 80-talet.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Du får ju inte glömma E.T

Haha


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Skrivet av KoP:

Turrican, Monkey island, The Last Ninja, Lemmings, Outrun.

Awesome, tackar

Skrivet av Stephan:

Gauntlet. Det är det arkadspel som alltid glöms bort i retrosammanhang, men som kanske stod i flest köpcentrum och spelhallar på 80-talet.

Tackar


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Lemmings, Rampage, Kings Quest,
Commander Keen, Rygar, Alien Syndrome.

Det är de som jag personligen skulle tänka mig att ha på väggen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Afterburner är en solklar klassiker


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

1
Skriv svar