Svineriet i League of Legends på rekordlåga nivåer, enligt Riot

Robot
Svineriet i League of Legends på rekordlåga nivåer, enligt Riot
RP
Medlem
Svineriet i League of Legends på rekordlåga nivåer, enligt Riot

oj valve snälla fixa detta för dota 2 ...

Inaktiv
Skrivet av roham:

oj valve snälla fixa detta för dota 2 ...

Använd dina reports när det verkligen är svineri och inte reporta dåliga spelare så kommer det lösa sig.

Jag får hela tiden nya reports och har aldrig slut på mina, som mest har jag haft totalt 27 reports att använda.

Sluta reporta när människor misslyckas eller gör något fel.

Medlem

Det är faktiskt en märkbar skillnad tycker jag.


signatur

IDKFA

Avstängd

Håller med @Slevin. Använder någon fula ord så är det bara att reporta direkt.

Tycker det är ganska sällan, kanske 10% av spelen, som någon är bitter.

Medlem

Inför detta till Hots också, Blizzard <3


signatur

Game long and prosper

Medlem

Rekommenderar verkligen alla att läsa hela inlägget. Mycket intressant faktiskt.


signatur

IDKFA

RP
Medlem
Skrivet av anon_187600:
Skrivet av roham:

oj valve snälla fixa detta för dota 2 ...

Använd dina reports när det verkligen är svineri och inte reporta dåliga spelare så kommer det lösa sig.

Jag får hela tiden nya reports och har aldrig slut på mina, som mest har jag haft totalt 27 reports att använda.

Sluta reporta när människor misslyckas eller gör något fel.

Absolut, jag rapporterar aldrig någon som spelar dåligt, alla kan ha en dålig dag eller flera
Men det finns för många som bara slutar spela för att saker och ting inte går deras väg. Sällan man vinner som solo, man måste ju spela som ett lag och tyvärr så är det inte många som inser det.

Medlem
Skrivet av anon_187600:

Använd dina reports när det verkligen är svineri och inte reporta dåliga spelare så kommer det lösa sig.

Jag får hela tiden nya reports och har aldrig slut på mina, som mest har jag haft totalt 27 reports att använda.

Sluta reporta när människor misslyckas eller gör något fel.

Det borde inte bara vara spelarnas uppgift att se till att folk som bara sprider hat i chatten blir straffade. Jag lägger endast mina reports på folk som är allmänt otrevliga men sånt borde systemet själv kunna ta hand om till en viss grad.

Jag skulle föredra om de använde ett nolltolerans system i Dota2 som bannar alla som upprepar ett hatiskt beteende. Ge folk lite varningar innan de blir bannade så lär de sig att deras giftiga uppträdande inte är önskat inom spelet.

Att du har 27 reports att använda betyder inte att alla som inte kan uppföra sig får det som de förtjänar. Du kan inte se hur motståndarens chatt ser ut, det kan vara rena rama hatchatten som nte du kommer att se skymten av.

Medlem

Tycker det ger en intressant bild av folk i allmänhet. Undrar om statistiken skulle vara densamma på Facebook, etc.

Medlem

De är aldrig kul med fölk som blir galna på en för att man suger hehe. men Man kan ju behärksa sig :).

Medlem

Nu har jag inte läst original artikeln, men tas det upp att även oskyldiga blir bannade? Som det är nu räcker det med att du hamnar i ett lag som är ett par premades och du spelar dåligt för att sedan få fyra reports om flaming fast du inte öppnat käften.
Enbart för att sedan bli "chat restricted"...

Kul ändå att de verkar funka, mindre kul att oskyldiga blir drabbade.

Medlem

Skulle uppskatta något liknande i dota då deras system inte funkar något vidare.

Medlem

jag tror inte på ett ord riot säger efter deras historia.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Smite behöver detta!

Medlem

Riktigt intressant artikel. Detta är ju applicerbart inte bara på spel utan faktiskt på alla typer av "online communities". Man får hoppas att detta börjar användas mera.

Medlem

Oväntat att det faktiskt fungerar. Nu är det bara att hoppas på att det sprider sig till andra spel och utvecklare. Då kanske jag börjar spela onlinespel igen.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av anon_187600:
Skrivet av roham:

oj valve snälla fixa detta för dota 2 ...

Använd dina reports när det verkligen är svineri och inte reporta dåliga spelare så kommer det lösa sig.

Jag får hela tiden nya reports och har aldrig slut på mina, som mest har jag haft totalt 27 reports att använda.

Sluta reporta när människor misslyckas eller gör något fel.

Nu är det ju dock väldigt få som bara reportar folk som svinar och BM:ar vilket leder till att folk hamnar i low-prio bara för att de är dåliga.
Finns väldigt lite info om själva systemet Valve använder sig av, men det känns som att det räcker med att tillräckligt många reportar en.

Dota 2 hade mått bra av systemet Riot använder i LoL där det är communityn som går igenom alla fallen.
Är det tillräckligt många som tycker att en person betett sig dåligt så blir spelaren avstängd i en viss tid, eller så röstar majoriteten för att spelaren inte ska bli avstängd och då blir det så.

De som var i majoritet får sedan en reward i form av influence points av Riot som de kan köpa skins eller nya hjältar för.

1
Skriv svar