Nyhetsfiltrering efter plattform?

Medlem
Nyhetsfiltrering efter plattform?

Ni har ju fixat så soft upplägg med färkoder för de olika spelplattformarna, men vart är filtreringen?
Känns som det vore rätt naturligt att de två funktionerna hänger ihop.


signatur

[size="8"]Meh[/size]

Antikvitet

På grund av att vi har många besökare så måste vi cacha många av våra sidor och därför hade det blivit för många cachevarianter att ha 10! (3628800) varianter.

Detta går förstås att komma runt, men inte utan att bygga om systemet för nyhetscachen. Av den anledningen har vi avvaktat. En vacker dag kommer det.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Blir det verkligen 10! kombinationer? Borde det inte vara 2^(antalet nyheter man kan välja ja/nej på)?


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Antikvitet

Du har rätt, 2^10 möjligheter blir det. Epic fail på min kombinatorik.

Men 1024 är fortfarande för mycket.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Hehe, jo, även om det är betydligt mindre än drygt tre och en halv miljon, så är det kanske lite mycket.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Ok jag köper det...

...fast ändå inte:

Det finns ju redan 25 olika (Demo, rykte etc) fördelningsbaser för nyheter?

Enligt samma tankegång borde väl det resultera i 2^25 möjliga varianter? Dvs lite drygt 33.5 miljoner.


signatur

[size="8"]Meh[/size]

Antikvitet

Men vi cachar inte en variant för varje nyhetstyp serru.

(Dessutom kan en nyhet bara ha en typ, men den kan tillhöra flera plattformar, så det hade inte blivit 2^35 utan 35.)


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Nu tror jag poletten trilla på plats.

Det finns 25 bollar av olika färg i den berömda statistiklådan, men eftersom man bara får plocka upp en boll kan vi riva ut kapitlen om kombinatorik, mata jycken med dom och koncentrera oss på sannolikhetskapitlen...

Skulle man lägga till plattformsfilter skulle vi få en låda till, med 10 bollar i men där spelreglerna säger att man får plocka hur många man vill. Jycken får visst ta en tur till veterinären...

Men det är ändå någonting i alla fall jag reagerat över som användare, därav tråden, och tydligen även ni själva då svaret kom rätt snabbt. Förhoppningsvis får vi se det i en framtida remake av sidan.

Tackar som tog er tid herr chefredaktörn!


signatur

[size="8"]Meh[/size]

1
Skriv svar