Nya Trackmania lika fartgalet som förr - släpps till konsol

Robot
Nya Trackmania lika fartgalet som förr - släpps till konsol

Se utvecklarna berätta om Trackmania Turbo.


Medlem
Nya Trackmania lika fartgalet som förr - släpps till konsol

Förbaskat kul spelserie, rekommenderas starkt. Kör ni PC versionen är det schyst att ha en 120-144hz skärm också. Blir lite lättare att lira på fullspeed banorna då

Medlem

Då Nadeo är på tapeten vill jag bara passa på att slå ett stort mastigt slag för Shootmania.

"Free and unlimited multiplayer access to Trackmania² Stadium and Shootmania Storm until September 2015!"
http://maniaplanet.com/shootmania/storm

Kvällar är det ganska gott om folk, på dagarna inte så mycket. För nybörjaren rekommenderas 'Battle'. Blir lite roligare när man slipper vänta på att spawna om.

Medlem

Blir det kompatibelt med Maniaplanet?

Dom är duktiga på att spotta ur sig nya spel mest hela tiden... Dom har redan flera grymma inkarnationer som Valley och Canyon, men de är ju nästan helt döda

Nu spelar jag mest bara Obstacle ("Parkour byggt i Shootmania") och kan rekommendera det starkt.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Nog enda bilspelet(?) jag tyckt var kul även med tangentbordet trots att jag har en tung ratt till PC:n liggande i dammet någonstans. Synd min PS3-ratt inte fungerar på PS4 (well, mer pinsamt av Sony egentligen, lär inte lägga ut ytterligare flera tusen på ytterligare en ordentlig ratt/pedaler/växelspak).

Visst inte det var en UBI-studio som låg bakom, då finns det kanske hopp för dom j-arna.

Blir nog att återinstallera "Stadium", blev jäkligt sugen efter videon.

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:

Blir det kompatibelt med Maniaplanet?

Dom är duktiga på att spotta ur sig nya spel mest hela tiden... Dom har redan flera grymma inkarnationer som Valley och Canyon, men de är ju nästan helt döda

Nu spelar jag mest bara Obstacle ("Parkour byggt i Shootmania") och kan rekommendera det starkt.

Jag skulle gärna spela Stadium, Canyon och Valley i TrackMania^2, men Nadeo gjorde en stor miss. De integrerade inte alla miljöerna i ett enda spel som de gjorde med United och United Forever. Länge sedan jag spelade TMUF, men då var det fortfarande mera aktivt än TM^2 även om många egentligen spelade TMNF som ju är kompatibelt med TMUF.
Att man måste stänga avspelet och start det på nytt var det som stoppade mig från att spela TM^2, inte värt priset.

TrackMania Turbo har återgått till United-systemet så det låter lovande.

EDIT: tydligen finns det en version av TM^2 i ManiaPlanet där Stadium, Valley och Canyon är kombinerade :), bara 12 anslutna spelare dock.
Enda Battleservern i SMStorm med mycket folk tycker att min version är för gammal men går inte att uppdatera. Kan inte ens spela fast jag vill


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Har spelat galet många timmar i Trackmania. Förstår inte varför det är dött idag. Iof säkert 10 år gammalt men ändå. Tycker det var väldigt bra!

Medlem
Skrivet av Zwonkest:

Då Nadeo är på tapeten vill jag bara passa på att slå ett stort mastigt slag för Shootmania.

"Free and unlimited multiplayer access to Trackmania² Stadium and Shootmania Storm until September 2015!"
http://maniaplanet.com/shootmania/storm

Kvällar är det ganska gott om folk, på dagarna inte så mycket. För nybörjaren rekommenderas 'Battle'. Blir lite roligare när man slipper vänta på att spawna om.

Spelat lite nu. Rätt kul även om jag inte förstår kontrollerna så bra! Folk grapplinghookar, men det har jag inte kommit på hur man gör. Vet du?

Medlem

Spelade enormt mycket TrackMania Nations Forever för ett par år sedan. TMNF är ett riktigt beroendeframkallande spel med en skön stämning. Spelet är gratis och finns på steam

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Spelat lite nu. Rätt kul även om jag inte förstår kontrollerna så bra! Folk grapplinghookar, men det har jag inte kommit på hur man gör. Vet du?

Hoppar, använder teleporten och "hookar" med höger musknapp, med vänster skjuter man.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:
Skrivet av MRZnr1:

Spelat lite nu. Rätt kul även om jag inte förstår kontrollerna så bra! Folk grapplinghookar, men det har jag inte kommit på hur man gör. Vet du?

Hoppar, använder teleporten och "hookar" med höger musknapp, med vänster skjuter man.

Hur använder man teleporten? Jag vet inte ens vad det är även fast jag spelat i säkert 3 timmar.

Jag förstår inte heller hur man springer snabbt. Jag håller inne hoppknappen och då hoppar han och sen går det fortare och energin tar slut. Men kan man inte använda energin och springa snabbt utan att hoppa? Försöker ställa in knapparna men det finns ju knappt några kontrollers och ändå får jag inte till det.
Verkar inte alls vara så användarvänligt tyvärr. Men jag gillar spelet som tusan!!!

Medlem
Skrivet av MRZnr1:
Skrivet av Geisenhausen:
Skrivet av MRZnr1:

Spelat lite nu. Rätt kul även om jag inte förstår kontrollerna så bra! Folk grapplinghookar, men det har jag inte kommit på hur man gör. Vet du?

Hoppar, använder teleporten och "hookar" med höger musknapp, med vänster skjuter man.

Hur använder man teleporten? Jag vet inte ens vad det är även fast jag spelat i säkert 3 timmar.

Jag förstår inte heller hur man springer snabbt. Jag håller inne hoppknappen och då hoppar han och sen går det fortare och energin tar slut. Men kan man inte använda energin och springa snabbt utan att hoppa? Försöker ställa in knapparna men det finns ju knappt några kontrollers och ändå får jag inte till det.
Verkar inte alls vara så användarvänligt tyvärr. Men jag gillar spelet som tusan!!!

En stor del av spelets charm är dess enkelhet. Att ta sig runt banan på ett ekonomiskt sätt är något som tar tid att bemästra.

Youtube till räddningen:

Dubbelklick för att minimera ursprungiga hoppet
Ju närmare marken du är, destu mer fart får du

Kör hårt!

1
Skriv svar