Hackar i ljudet när jag kopplar in hörlurar till ps4 kontrollen

Medlem
Hackar i ljudet när jag kopplar in hörlurar till ps4 kontrollen

Hackar väldigt mycket från och till i ljudet när jag kopplar in hörlurar till ps4a kontrollen. speciellt när jag spelar witcher 3 , någon som har samma problem som har en lösning?. Tänkte byta in konsolen och hela köret imorgon mot en ny, finns det någon möjlighet att jag kan använda min save på det nya systemet eller måste jag spela om allt från början?

Medlem

Jag har inte det problemet. Har du ps+ kan du ladda upp savefilen till molnet och plocka hem till en annan konsol.

Medlem

Kan även kopiera över till ett usb minne om du inte har ps+

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Jag har inte det problemet. Har du ps+ kan du ladda upp savefilen till molnet och plocka hem till en annan konsol.

Ok, har du har också spelat just the witcher?. Har tyvärr inte ps+. Har inget annat spel så svårt att veta om det kan vara fel på konsolen, handkontrollen eller kanske spelet?

Medlem

Har inte det problemet men märker att ibland när jag startar spel eller liknande så kommer det ett litet hack eller missljud. Svårt att upptäcka om man inte lyssnar efter det.

Brukar i övrigt aldrig köra med hörlurar om jag inte spelar online och då är det Evolve och Destiny.

En sak att tänka på är att ljudet blir sämre genom kontrollen för den komprimerar ljudet när den för över från konsolen till kontrollen med BT. Bästa är om du har en förstärkare eller liknande och kopplar dina hörlurar dit och från förstärkaren till konsolen.
Det här visste jag inte om innan jag testade byta och det var som natt och dag. Enorm skillnad i ljudet! Då googlade och fick reda på att ljudet komprimeras rejält genom handkontrollen


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar