Robot
Worms

Maskar är en viktig del i vårt ekosystem och tillför näring till jorden. I spelbranschen har de dock kommit att bli en symbol för något helt annat.

#team-17, #worms, #minecraft


Medlem
Worms

Worms var ett av mina första spel när jag fick min första PC 96!

Medlem

144p glory master resolution

Medlem

Maskarna i ett lag heter alltså Beefy, Flappy, Hairy och Clam? :S

Medlem

Worms


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Bananabomb anyone?

Medlem

Första Worms tycker jag är så oerhört mycket bättre än uppföljarna. Allting är så solitt. Intuitivt. Inget onödigt jox. Strikt spelglädje och -perfektion!

Medlem

Spelade sönder det här spelet när det begav sig...så bra!

Medlem

Dogs var ju klart bästa banan.

Medlem

Worms1, inget annat. Det räckte med vapen så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Helt klart det bästa spelet i serien. Worms 2, Armageddon och WWP var också kul men de kändes på något sätt inte riktigt lika klockrena som det första. Antagligen för mycket skräp, som tidigare nämnt.

De har inte lyckats sätta fysiken och vapenbeteendet i något av spelen sedan dess. Antagligen har de försökt göra spelen mer balanserade och på så sätt tagit kål på det som gjorde de tidiga spelen så galet roliga.

Medlem

Köttade detta på min P90, det var tider det

Medlem

Kommer ihåg att det var ungefär här i historien som flera spel på CD kunde placeras i en vanlig CD-spelare så man kunde lyssna på soundtracket.

Vad jag och min kompis , och troligen mängder av andra människor, hittade på worms-CD:n var inte att förringa.

https://www.youtube.com/watch?v=atBnbG83n7g

Om jag inte missminner mig var både Boggy B och Spadge med i det spelbara Team 17-laget. Det var också det skickligaste av lagen när man mötte dem som AI.

Medlem

Vill minnas att det kom först till Amiga och lite senare till PC och de andra formaten. Har i alla fall vaga minnen av kompisgänget samlat framför "datorn" och att turas om att knappa på Amigan...

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Vill minnas att det kom först till Amiga och lite senare till PC och de andra formaten. Har i alla fall vaga minnen av kompisgänget samlat framför "datorn" och att turas om att knappa på Amigan...

Stämmer bra, Team 17 var i början Amiga-exklusiva. Worms och Alien Breed-spelen är nog deras mest kända.

KoP
Medlem

Worms Directors Cut var/är ju helt klart det bäst spelet i Worms serien.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av skogsvilden:

Vill minnas att det kom först till Amiga och lite senare till PC och de andra formaten. Har i alla fall vaga minnen av kompisgänget samlat framför "datorn" och att turas om att knappa på Amigan...

Stämmer bra, Team 17 var i början Amiga-exklusiva. Worms och Alien Breed-spelen är nog deras mest kända.

Team 17 gjorde mina favoritspel på Amigan. Jag älskade superfrog, Worms och alien breed. Spelade superfrog så mycket disketten pajade, hade dock "back upp".

Medlem

Spelade Worms på Amiga och Playstation
Dom var lite annorlunda men Playstation var samma version som pc tror jag.
Amiga versionen av Worms hade några och ganska tydliga skillnader.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spelade det med mig själv mest. Fantiserade och byggde tunnlar med mera.

Ettan tycker jag klart är den bästa. Tyckte att uppföljarna var undermåliga grafiskt sätt redan vid release. Synd att de tog bort den charmiga pixelgrafiken.

Skribent
Skrivet av Manqs:

Kommer ihåg att det var ungefär här i historien som flera spel på CD kunde placeras i en vanlig CD-spelare så man kunde lyssna på soundtracket.

När jag upptäckte det där åkte hela spelsamlingen fram igen. Bland annat Little Big Adventure, Big Red Racing och Redneck Rampage funkade att lyssna på i stereon! Och Worms då förstås.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag har också många kära minnen till de små maskarna. Har spelat en del av de nyare spelen också, men tycker som flera andra att det är lite för mycket jox.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Manqs:

Kommer ihåg att det var ungefär här i historien som flera spel på CD kunde placeras i en vanlig CD-spelare så man kunde lyssna på soundtracket.

När jag upptäckte det där åkte hela spelsamlingen fram igen. Bland annat Little Big Adventure, Big Red Racing och Redneck Rampage funkade att lyssna på i stereon! Och Worms då förstås.

Härligt! Några av mina personliga favoriter är Half-Life-skivorna, speciellt Op Force, och Red Alert. Men Red Alert är lite fusk för jag sitter på det officiella sountracket från deras Collectors Edition. Kommer inte ihåg om skivorna i sig var spelbara i en vanlig CD-spelare.

Medlem
Skrivet av nils45:

Bananabomb anyone?

Och Explosive Sheep

Medlem

Worms var det första spelet jag köpte till ps1an. Sköna minnen

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Manqs:

Kommer ihåg att det var ungefär här i historien som flera spel på CD kunde placeras i en vanlig CD-spelare så man kunde lyssna på soundtracket.

När jag upptäckte det där åkte hela spelsamlingen fram igen. Bland annat Little Big Adventure, Big Red Racing och Redneck Rampage funkade att lyssna på i stereon! Och Worms då förstås.

Härligt! Några av mina personliga favoriter är Half-Life-skivorna, speciellt Op Force, och Red Alert. Men Red Alert är lite fusk för jag sitter på det officiella sountracket från deras Collectors Edition. Kommer inte ihåg om skivorna i sig var spelbara i en vanlig CD-spelare.

Kommer ihåg när jag stoppade in Warcraft 2 skivan i cd-spelaren och spelade sista låten, tyckte det var så coolt!

https://youtu.be/pGl4slGxY8U?t=45m53s

I slutet av sista låten säger han - Welcome to the world of warcraft.


signatur

IDKFA

Medlem

Worms 1 på Amiga var typ som ett helt eget självgående fantastiskt system som inte behöver några ändringar. Som 10:ans gångertabell, en nyckelring eller fotosyntesen. Det är bara så smart och så inte i behov av någon modifikation. En egen "entity", som aldrig kan tappa i användbarhet.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag tyckte Worms 2 var förbannat bra, också.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Manqs:

Kommer ihåg att det var ungefär här i historien som flera spel på CD kunde placeras i en vanlig CD-spelare så man kunde lyssna på soundtracket.

När jag upptäckte det där åkte hela spelsamlingen fram igen. Bland annat Little Big Adventure, Big Red Racing och Redneck Rampage funkade att lyssna på i stereon! Och Worms då förstås.

Härligt! Några av mina personliga favoriter är Half-Life-skivorna, speciellt Op Force, och Red Alert. Men Red Alert är lite fusk för jag sitter på det officiella sountracket från deras Collectors Edition. Kommer inte ihåg om skivorna i sig var spelbara i en vanlig CD-spelare.

Kommer ihåg när jag stoppade in Warcraft 2 skivan i cd-spelaren och spelade sista låten, tyckte det var så coolt!

https://youtu.be/pGl4slGxY8U?t=45m53s

I slutet av sista låten säger han - Welcome to the world of warcraft.

Haha! Det var en klassiker. Hade nästan helt glömt bort den. Var tvungen att plocka fram skivorna igen nu bara för det. Lyssnar fortfarande på Warcraft 2-musiken då och då när jag spelar andra spel.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag tyckte Worms 2 var förbannat bra, också.

Älskade betongåsnan. Som om spelet inte var absurt nog innan.

12
Skriv svar