Exklusivt! Britterna invaderar Company of Heroes 2

Robot
Exklusivt! Britterna invaderar Company of Heroes 2

Dessutom tar vi oss ett snack med Relic Entertainment.

#company-of-heroes-2, #relic-entertainment


Medlem
Exklusivt! Britterna invaderar Company of Heroes 2

Orkar inte läsa igenom all skräptext... Kostar skiten eller? Som ardennes assault gjorde?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Orkar inte läsa igenom all skräptext... Kostar skiten eller? Som ardennes assault gjorde?

Det räcker med att läsa informationsrutan högst upp i artikeln.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag gillade inte CoH2 när det kom. Spammat med upplåsningsbart material och för få mpbanor där många var vinter eller sommarkopior på andra.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av totte1015:

Orkar inte läsa igenom all skräptext... Kostar skiten eller? Som ardennes assault gjorde?

Skönt att du orkar vara dryg som fan i alla fall.

Medlem

Suck... COH2 hade möjligt att bli ett riktigt bra spel.
Istället slänger de in en jävla cashshop och förstör halva spelet..

De skulle ha kollat på Blitzkrieg mod och tagit idéer därifrån..
Men icke sa nicke..

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av totte1015:

Orkar inte läsa igenom all skräptext... Kostar skiten eller? Som ardennes assault gjorde?

Skönt att du orkar vara dryg som fan i alla fall.

En jävla massa tomtext och ofyndiga kommentarer finns i denna artikel så jag orkar inte läsa det

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av totte1015:

Orkar inte läsa igenom all skräptext... Kostar skiten eller? Som ardennes assault gjorde?

Det räcker med att läsa informationsrutan högst upp i artikeln.

Om du syftar på prisjakt länken så är det för CoH 2, inte britterna.

Medlem

Jag har inget emot deras cashshop om jag ska va helt ärlig, aldrig använt den, bara köpt "expansionerna", och jag har klarat mig bra på det.

Medlem

1100 timmar i Coh2 nu. Grymmaste spelet någonsin! Britterna är givet köp dag 1!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag hatade britterna i det första CoH spelet, så jag hoppas dom är mindre störiga denna gång.

Kul för dom att det expanderas, det betyder att det iaf finns lite RTS fans där ute fortfarande.

Medlem

Spelar hellre vCoH. Britterna och CoH2 var det som dödade communityn. Fantastiskt bra spel än idag annars.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Tycker det är konstigt att så många bashar spelet. Själv tycker jag att det är riktigt bra och har inget emot hur de hanterar DLC och liknande. Inget pay to Win utan bara "mer av det goda". Ser också fram emot britterna väldigt mycket. Kommer defenetift bli ett köp.

Medlem
Skrivet av beltet:

Tycker det är konstigt att så många bashar spelet. Själv tycker jag att det är riktigt bra och har inget emot hur de hanterar DLC och liknande. Inget pay to Win utan bara "mer av det goda". Ser också fram emot britterna väldigt mycket. Kommer defenetift bli ett köp.

Du har helt rätt. Jag har aldrig varit med om ett spel som fått så mycket oförtjänt kritik. Fan vad det klagas trots att det ständigt blir bättre. De senast två patcharna har varit utmärkta. Det är folk överrens om och ändå så klagas det.
Det har väldigt mycket med oförstånd att göra men vissa verkar bara irreversibelt bittra av någon outrönlig anledning. Jag kan inte allt i spelet och jag har spelat över tusen timmar. Då kan man misstänka att andra som inte ens spelat hundra matcher med varje faktion än inte kan veta vad som är balanserat, för förståelsen är för låg. Det hindrar dom förstås inte från att skapa trådar om hur obalanserat ditten eller datten är.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag trodde arméer använde sig av prickskyttar, inte krypskyttar...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av beltet:

Tycker det är konstigt att så många bashar spelet. Själv tycker jag att det är riktigt bra och har inget emot hur de hanterar DLC och liknande. Inget pay to Win utan bara "mer av det goda". Ser också fram emot britterna väldigt mycket. Kommer defenetift bli ett köp.

Du har helt rätt. Jag har aldrig varit med om ett spel som fått så mycket oförtjänt kritik. Fan vad det klagas trots att det ständigt blir bättre. De senast två patcharna har varit utmärkta. Det är folk överrens om och ändå så klagas det.
Det har väldigt mycket med oförstånd att göra men vissa verkar bara irreversibelt bittra av någon outrönlig anledning. Jag kan inte allt i spelet och jag har spelat över tusen timmar. Då kan man misstänka att andra som inte ens spelat hundra matcher med varje faktion än inte kan veta vad som är balanserat, för förståelsen är för låg. Det hindrar dom förstås inte från att skapa trådar om hur obalanserat ditten eller datten är.

Jag tror också många tycker det är dåligt p.g.a inlärningskurvan. Det är inte bara att markera sina enheter, trycka "A" och sedan högerklicka i motståndarens bas och skriva "GG".
Tycker själv att det finns en oerhörd taktisk nivå på spelet som är väldigt väl balanserad.
Håller med dig i helhet för övrigt.

Medlem
Skrivet av ChosenByGod:

Jag trodde arméer använde sig av prickskyttar, inte krypskyttar...

Eller skarpskytt, beror lite på utrustning och taktiska förfarande. I coh2 skulle jag vilja kalla dem skarpskyttar.

Medlem
Skrivet av beltet:
Skrivet av ChosenByGod:

Jag trodde arméer använde sig av prickskyttar, inte krypskyttar...

Eller skarpskytt, beror lite på utrustning och taktiska förfarande. I coh2 skulle jag vilja kalla dem skarpskyttar.

Fast vanligen brukar ju dessa i CoH agera självständigt eller i par, snarare än som ett komplement till en grupp. Vad jag syftade mest på var ordvalet i artikeln.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av ChosenByGod:
Skrivet av beltet:
Skrivet av ChosenByGod:

Jag trodde arméer använde sig av prickskyttar, inte krypskyttar...

Eller skarpskytt, beror lite på utrustning och taktiska förfarande. I coh2 skulle jag vilja kalla dem skarpskyttar.

Fast vanligen brukar ju dessa i CoH agera självständigt eller i par, snarare än som ett komplement till en grupp. Vad jag syftade mest på var ordvalet i artikeln.

Det var inte meningen att klanka ner på ditt ordval. Ber om ursäkt om det verkade så. Ville endast göra ett tillägg till din kommentar och lägga till min åsikt. Tycker ditt ordval är precis lika bra som mitt.

Medlem
Skrivet av beltet:
Skrivet av ChosenByGod:
Skrivet av beltet:
Skrivet av ChosenByGod:

Jag trodde arméer använde sig av prickskyttar, inte krypskyttar...

Eller skarpskytt, beror lite på utrustning och taktiska förfarande. I coh2 skulle jag vilja kalla dem skarpskyttar.

Fast vanligen brukar ju dessa i CoH agera självständigt eller i par, snarare än som ett komplement till en grupp. Vad jag syftade mest på var ordvalet i artikeln.

Det var inte meningen att klanka ner på ditt ordval. Ber om ursäkt om det verkade så. Ville endast göra ett tillägg till din kommentar och lägga till min åsikt. Tycker ditt ordval är precis lika bra som mitt.

Ja, absolut, det var mest användandet av ordet krypskytt som inte klingade väl.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Det har väldigt mycket med oförstånd att göra men vissa verkar bara irreversibelt bittra av någon outrönlig anledning. .

Det finns en anledning till att vissa spelar Starcraft: Brood War istället för Starcraft 2. Lite samma sak för mig vad det gäller vCoH och CoH2. Men jag kommer definitivt ge CoH2 en chans igen när vCoH har dött. Har ju bara varit igång i sisådär 9 år...


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:
Skrivet av Paddington:

Det har väldigt mycket med oförstånd att göra men vissa verkar bara irreversibelt bittra av någon outrönlig anledning. .

Det finns en anledning till att vissa spelar Starcraft: Brood War istället för Starcraft 2. Lite samma sak för mig vad det gäller vCoH och CoH2. Men jag kommer definitivt ge CoH2 en chans igen när vCoH har dött. Har ju bara varit igång i sisådär 9 år...

Man får föredra vilket spel man vill men tänk på att många även lämnat Coh bakom sig för att spela coh2 istället för att de tycker det är bättre/roligare. Inte för att det är det senaste.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Azureye:
Skrivet av Paddington:

Det har väldigt mycket med oförstånd att göra men vissa verkar bara irreversibelt bittra av någon outrönlig anledning. .

Det finns en anledning till att vissa spelar Starcraft: Brood War istället för Starcraft 2. Lite samma sak för mig vad det gäller vCoH och CoH2. Men jag kommer definitivt ge CoH2 en chans igen när vCoH har dött. Har ju bara varit igång i sisådär 9 år...

Man får föredra vilket spel man vill men tänk på att många även lämnat Coh bakom sig för att spela coh2 istället för att de tycker det är bättre/roligare. Inte för att det är det senaste.

Jajjemen, smaken är som baken. Och säkert lika många blev besvikna över CoH2, speciellt toppspelarna. De flesta kända namnen fortsatte spela vCoH eller la av helt och började med andra spel. Vilket är anledningen till att jag personligen skulle önska att CoH2 aldrig kom. Älskade att kolla på proffsen. Men scenen halvdog.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Azureye:
Skrivet av Paddington:

Det har väldigt mycket med oförstånd att göra men vissa verkar bara irreversibelt bittra av någon outrönlig anledning. .

Det finns en anledning till att vissa spelar Starcraft: Brood War istället för Starcraft 2. Lite samma sak för mig vad det gäller vCoH och CoH2. Men jag kommer definitivt ge CoH2 en chans igen när vCoH har dött. Har ju bara varit igång i sisådär 9 år...

Man får föredra vilket spel man vill men tänk på att många även lämnat Coh bakom sig för att spela coh2 istället för att de tycker det är bättre/roligare. Inte för att det är det senaste.

Jajjemen, smaken är som baken. Och säkert lika många blev besvikna över CoH2, speciellt toppspelarna. De flesta kända namnen fortsatte spela vCoH eller la av helt och började med andra spel. Vilket är anledningen till att jag personligen skulle önska att CoH2 aldrig kom. Älskade att kolla på proffsen. Men scenen halvdog.

Ok men mycket har ändrats och bättrats sen starten så tidiga reaktioner är inte rättvisande längre. Även bra singleplayerinnehåll har kommit. Man måste inte ha någon särskild commander för att vinna heller. Hur annars kan man vinna utan att ens välja commander (jag kan). De flesta som har någon koll är ganska överens om att spelet är rimligt balanserat nu även om det alltid kommer finnas saker att justera. Jag tycker nog du borde ge det chansen igen.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Azureye:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Azureye:
Skrivet av Paddington:

Det har väldigt mycket med oförstånd att göra men vissa verkar bara irreversibelt bittra av någon outrönlig anledning. .

Det finns en anledning till att vissa spelar Starcraft: Brood War istället för Starcraft 2. Lite samma sak för mig vad det gäller vCoH och CoH2. Men jag kommer definitivt ge CoH2 en chans igen när vCoH har dött. Har ju bara varit igång i sisådär 9 år...

Man får föredra vilket spel man vill men tänk på att många även lämnat Coh bakom sig för att spela coh2 istället för att de tycker det är bättre/roligare. Inte för att det är det senaste.

Jajjemen, smaken är som baken. Och säkert lika många blev besvikna över CoH2, speciellt toppspelarna. De flesta kända namnen fortsatte spela vCoH eller la av helt och började med andra spel. Vilket är anledningen till att jag personligen skulle önska att CoH2 aldrig kom. Älskade att kolla på proffsen. Men scenen halvdog.

Ok men mycket har ändrats och bättrats sen starten så tidiga reaktioner är inte rättvisande längre. Även bra singleplayerinnehåll har kommit. Man måste inte ha någon särskild commander för att vinna heller. Hur annars kan man vinna utan att ens välja commander (jag kan). De flesta som har någon koll är ganska överens om att spelet är rimligt balanserat nu även om det alltid kommer finnas saker att justera. Jag tycker nog du borde ge det chansen igen.

Det låter bra! Det var ett tag sen jag provade faktiskt. Jag kommer nog fortsätta köra 1an nu när jag precis tagit mig tillbaka på Leaderboards. Men kommer definitivt prova CoH2 igen framöver. Vi kanske ses på slagfältet!

Men man kommer alltid att sakna communityn kring 1an som en förlorad kärlek....


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

1
Skriv svar