Ubisoft säljer bäst till Playstation 4 och pc

Robot
Ubisoft säljer bäst till Playstation 4 och pc
Medlem
Ubisoft säljer bäst till Playstation 4 och pc

Väldigt förvånande med tanke på att PC-spelare tvingas trilskas med Uplay, såvida jag inte missat något.

Medlem

27+14+14+11+3+14 blir 69? Så det blir 31% kvar och Xone har inte mer än 11?

Medlem
Skrivet av Thane:

27+14+14+11+3+14 blir 69? Så det blir 31% kvar och Xone har inte mer än 11?

27 (PS4) + 23 (PC) + 11 (Xbox One) + 11 (Xbox 360) + 11 (PS3) + 3 (Wii & Wii U) + 14 (Övrigt) = 100

Medlem

Tycker de skulle sälja ännu mindre på PC med tanke på hur otrolig dåligt optimerade spel de släpper...

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Tycker de skulle sälja ännu mindre på PC med tanke på hur otrolig dåligt optimerade spel de släpper...

Förhoppningsvist får dessa siffror dem att tänka om PC-utvecklingen så de lägger mer krut på den.

Medlem
Skrivet av Asgan:
Skrivet av Stelefan:

Tycker de skulle sälja ännu mindre på PC med tanke på hur otrolig dåligt optimerade spel de släpper...

Förhoppningsvist får dessa siffror dem att tänka om PC-utvecklingen så de lägger mer krut på den.

Tvivlar på det. Folk förhandsbokar och köper trasiga spel i vilket fall som.

Medlem
Skrivet av Tokimba:

Väldigt förvånande med tanke på att PC-spelare tvingas trilskas med Uplay, såvida jag inte missat något.

Det är väl det som gör att det inte är så förvånande?

Rapporten handlar om intäkter och inte antal sålda exemplar. När de säljer spel via Uplay så går alla intäkter till Ubisoft vilket det inte är i närheten av att göra på konsoler.

Det är lite förvånande att Xbox One är så långt efter - siffrorna borde ju följa konsolförsäljningen ganska nära och nog borde det sålts minst hälften så många enheter av Xbox One jämfört med PS4?

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är lite förvånande att Xbox One är så långt efter - siffrorna borde ju följa konsolförsäljningen ganska nära och nog borde det sålts minst hälften så många enheter av Xbox One jämfört med PS4?

"PlayStation 4 has surpassed 22.3 million systems sold worldwide, while Microsoft's numbers for the end of last year indicate 10 million Xbox One consoles have shipped to stores. It's shy about fresher figures, but the company claims recent sales are up tremendously. We've heard it's closer to 15 million now." - Techradar


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

KoP
Medlem

Ubisoft har inga spel som lockar imo. Köpte AC Blackflag digitalt på Xbone. Spelade 1 timme och avinstallerade det sedan.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Tokimba:

Väldigt förvånande med tanke på att PC-spelare tvingas trilskas med Uplay, såvida jag inte missat något.

Det är väl det som gör att det inte är så förvånande?

Rapporten handlar om intäkter och inte antal sålda exemplar. När de säljer spel via Uplay så går alla intäkter till Ubisoft vilket det inte är i närheten av att göra på konsoler.

Jo, men vem vill använda skitprogrammet? Jag skippar hellre alla Ubisofts spel än att använda det och jag vet att det finns många som har samma åsikt. Jag fick Black Flag med mitt grafikkort. Uplay kraschade ungefär en gång i timmen. Det kanske har blivit bättre nu men många har nog blivit avskräckta.

NuZ
Testpilot

När vi PC spelare ligger i "top" kanske vi slipper trasiga portar, trasiga spel och kanske får helt OK spel av detta skitföretag och kanske fler som följer det exemplet........ Vi får hoppas iaf


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av KoP:

Ubisoft har inga spel som lockar imo. Köpte AC Blackflag digitalt på Xbone. Spelade 1 timme och avinstallerade det sedan.

Tycker spelet var helt ok. Lite väl enformigt mot slutet men gillade storyn så jag kämpade mig igenom spelet. Ska bli intressant hur det blir i framtida spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Längesedan jag köpte något med Ubisoft, de hade intressanta titlar i mitten av 2000-talet med Splinter Cell exempelvis, sen var de utgivare för Graw och Far Cry.
Assassin's Creed blev en mjölkko, nej tack.

Uplay lockar inte heller.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag hoppas på att HoMM 7 blir bra. Det kommer jag köpa isf. Jag tyckte mycket om 6an.

Skrivet av Tokimba:

Väldigt förvånande med tanke på att PC-spelare tvingas trilskas med Uplay, såvida jag inte missat något.

Fast det är inte så mycket att trilskas med egentligen. Man kan tycka att det är onödigt men det är i alla fall användarvänligt, snyggt och man får roliga grejer att låsa upp när man spelar. Som på Steam.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Castor.T:

Längesedan jag köpte något med Ubisoft, de hade intressanta titlar i mitten av 2000-talet med Splinter Cell exempelvis, sen var de utgivare för Graw och Far Cry.
Assassin's Creed blev en mjölkko, nej tack.

Uplay lockar inte heller.

Child of Light och Valiant Hearts är ju görnajs. Nya Grow Home är också bra. Inget Uplay heller.

Inaktiv
Skrivet av Tokimba:

Väldigt förvånande med tanke på att PC-spelare tvingas trilskas med Uplay, såvida jag inte missat något.

Uplay är väl det absolut minsta problemet? Ubisofts värdelösa portningar de senaste 10 åren borde till och med få Karl XII att förstå att man Köper INTE Ubisoft spel till PC utan att testa ett demo innan. A just det, finns inga demons idag, därmed piratkopiering. Man laddar ned olagligt, testar i 5 min och inser att deras spel hackar med en superdator, avinstallerar och går vidare till annat spel/företag och aldrig mer tittar på deras usla produkter.

1
Skriv svar