Designern bakom headcrabs lämnar Valve

Robot
Designern bakom headcrabs lämnar Valve

Efter närmare 20 år lämnar Ted Backman företaget som aldrig släpper Half-Life 3.

#half-life-3


Designern bakom headcrabs lämnar Valve

HL3 blir ju aldrig klart, så han tröttnade.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag är ganska säker på att valve inte skulle överge sin mest populära titel. Jag menar någon spel borde dem släppa till source 2 (dota 2 exl) eller steam machines.
Så det är inte en fråga om, utom när det väl kommer... (även om tom jag börjar bli trött på att vänta)

Medlem

Tror inte att det kommer påverka trean speciellt mycket.
Och ja, det KOMMER en trea! #hoppetärdetsistasomövergermänniskan


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Skrivet av walter_iego:

HL3 blir ju aldrig klart, så han tröttnade.

min första tanke när jag såg rubriken


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Jag är ganska säker på att valve inte skulle överge sin mest populära titel. Jag menar någon spel borde dem släppa till source 2 (dota 2 exl) eller steam machines.
Så det är inte en fråga om, utom när det väl kommer... (även om tom jag börjar bli trött på att vänta)

Halflife är knappast deras populäraste titel, på långa vägar.

Medlem

20 år på samma jobb, verkligen dags att gå vidare med något annat.

Medlem
Skrivet av Stich:

20 år på samma jobb, verkligen dags att gå vidare med något annat.

Kan du förklara vad du menar?
Varför ska man byta jobb om man gör något man verkligen trivs med?

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av MasterKJK:

Jag är ganska säker på att valve inte skulle överge sin mest populära titel. Jag menar någon spel borde dem släppa till source 2 (dota 2 exl) eller steam machines.
Så det är inte en fråga om, utom när det väl kommer... (även om tom jag börjar bli trött på att vänta)

Halflife är knappast deras populäraste titel, på långa vägar.

You Shall Not Pass!!!

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av MasterKJK:

Jag är ganska säker på att valve inte skulle överge sin mest populära titel. Jag menar någon spel borde dem släppa till source 2 (dota 2 exl) eller steam machines.
Så det är inte en fråga om, utom när det väl kommer... (även om tom jag börjar bli trött på att vänta)

Halflife är knappast deras populäraste titel, på långa vägar.

Vad skulle kunna vara större..?

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av MasterKJK:

Jag är ganska säker på att valve inte skulle överge sin mest populära titel. Jag menar någon spel borde dem släppa till source 2 (dota 2 exl) eller steam machines.
Så det är inte en fråga om, utom när det väl kommer... (även om tom jag börjar bli trött på att vänta)

Halflife är knappast deras populäraste titel, på långa vägar.

Vad skulle kunna vara större..?

Beror vell på vad man mäter, antal nuvarande activa spelare?
om sådant är fallet så är vell dota2 & tf2 mer populära spel en half-life


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Det bästa med ett nytt HL vore väl för att moddarna ska få en ny motor att leka med? Leker med tanken om ett nytt Day of Defeat.

Jag tror att trean kommer komma, men folk kommer utan tvekan bli besvikna när de inser att det endast är ett spel.

Medlem

Om dom har något vett och inte vill att spelet blir något under allas förväntningar så utgår jag från det släpps i nya motorn med full support för deras VR.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av MasterKJK:

Jag är ganska säker på att valve inte skulle överge sin mest populära titel. Jag menar någon spel borde dem släppa till source 2 (dota 2 exl) eller steam machines.
Så det är inte en fråga om, utom när det väl kommer... (även om tom jag börjar bli trött på att vänta)

Halflife är knappast deras populäraste titel, på långa vägar.

Vad skulle kunna vara större..?

Beror vell på vad man mäter, antal nuvarande activa spelare?
om sådant är fallet så är vell dota2 & tf2 mer populära spel en half-life

Blir det inte lite konstigt att räkna ett IP's värde efter antalet aktiva spelare när Half Life främst är en singleplayer-upplevelse och båda dina exempel är nyare multiplayer-upplevelser?

Medlem

Känns som årtiondets underdrift att endast beskriva honom som "designern bakom headcrabs".

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av MasterKJK:

Jag är ganska säker på att valve inte skulle överge sin mest populära titel. Jag menar någon spel borde dem släppa till source 2 (dota 2 exl) eller steam machines.
Så det är inte en fråga om, utom när det väl kommer... (även om tom jag börjar bli trött på att vänta)

Halflife är knappast deras populäraste titel, på långa vägar.

Vad skulle kunna vara större..?

Beror vell på vad man mäter, antal nuvarande activa spelare?
om sådant är fallet så är vell dota2 & tf2 mer populära spel en half-life

Blir det inte lite konstigt att räkna ett IP's värde efter antalet aktiva spelare när Half Life främst är en singleplayer-upplevelse och båda dina exempel är nyare multiplayer-upplevelser?

håller med men tycker att ip är litte skummt att räkna specefika värden på ochså men som jag skrev beror på vad man räknar med som avgör hur stort ett ip skulle vara, var inte tanken att exemplet var korekt bara en tankeställare.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av MasterKJK:

Jag är ganska säker på att valve inte skulle överge sin mest populära titel. Jag menar någon spel borde dem släppa till source 2 (dota 2 exl) eller steam machines.
Så det är inte en fråga om, utom när det väl kommer... (även om tom jag börjar bli trött på att vänta)

Halflife är knappast deras populäraste titel, på långa vägar.

Vad skulle kunna vara större..?

Beror vell på vad man mäter, antal nuvarande activa spelare?
om sådant är fallet så är vell dota2 & tf2 mer populära spel en half-life

Blir det inte lite konstigt att räkna ett IP's värde efter antalet aktiva spelare när Half Life främst är en singleplayer-upplevelse och båda dina exempel är nyare multiplayer-upplevelser?

håller med men tycker att ip är litte skummt att räkna specefika värden på ochså men som jag skrev beror på vad man räknar med som avgör hur stort ett ip skulle vara, var inte tanken att exemplet var korekt bara en tankeställare.

Vad menar du med "hur stort ett ip skulle vara"? F.ö. har du bland det sämsta skriftspråket jag skådat, från en människa i 25-års ålder.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av MasterKJK:

Jag är ganska säker på att valve inte skulle överge sin mest populära titel. Jag menar någon spel borde dem släppa till source 2 (dota 2 exl) eller steam machines.
Så det är inte en fråga om, utom när det väl kommer... (även om tom jag börjar bli trött på att vänta)

Halflife är knappast deras populäraste titel, på långa vägar.

Vad skulle kunna vara större..?

Beror vell på vad man mäter, antal nuvarande activa spelare?
om sådant är fallet så är vell dota2 & tf2 mer populära spel en half-life

Blir det inte lite konstigt att räkna ett IP's värde efter antalet aktiva spelare när Half Life främst är en singleplayer-upplevelse och båda dina exempel är nyare multiplayer-upplevelser?

håller med men tycker att ip är litte skummt att räkna specefika värden på ochså men som jag skrev beror på vad man räknar med som avgör hur stort ett ip skulle vara, var inte tanken att exemplet var korekt bara en tankeställare.

Vad menar du med "hur stort ett ip skulle vara"? F.ö. har du bland det sämsta skriftspråket jag skådat, från en människa i 25-års ålder.

Nu brukar det ju finnas en anledning till sådant, kan ju vara dyslexi eller vad som helst, så man kanske ska tänka lite innan man öppnar käften och drar igång med personangrepp?

1
Skriv svar