Helgdiskussion: Tittar du när andra spelar på Youtube och Twitch?

Robot
Helgdiskussion: Tittar du när andra spelar på Youtube och Twitch?
Medlem
Helgdiskussion: Tittar du när andra spelar på Youtube och Twitch?

Ja och det ser jag som ett perfekt sätt att slappna av på, du låter någon annan spela åt "dig" du slipper "pressen" samt se ett spel eventuellt klaras ut som du själv inte haft tid/psyket att besegra.

Jag ser även på E-sport som är en kul sak det med!

Nix. Tittar aldrig,


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Blir o följa pew när nya skräckspel kommer, eftersom jag annars får hjärt attack av o försöka själv.
Sen så blir det väl lite cs på twitch och diverse dokumentärer om sköldpaddor, Aliens etc på ytube såklart

Medlem

Nej.

Har jag tid över spelar jag hellre själv.

Medlem

Förstår inte grejen med att titta på andra som spelar.
Ett undantag är turneringar i e-sport.
Man spelar för att det är kul att spela, tar man bort själva "spelmomentet", vad finns kvar då?
Är det inte roligare att se en spännande film då istället?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Finns vissa spel som jag föredrar se andra spela än spela själv. Oftast är det strategispel (typ Europa Universalis IV). Det är avslappnande att se någon kompetent ta sig ann spelen, få deras syn på saker och ting. Bra sätt att lära sig på. Speciellt för spel som känns lite för massiva att ta sig ann.

Följer inte några speciella spelare, det är mer typ av spel som jag följer.

Medlem

Har aldrig tittat. Kommer troligen aldrig att göra det.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tittar bara på recensioner och liknande, och eventuellt på tutorials osv. Men inte på folk som spelar bara för att spela.

AVGN är nog den jag kollat mest på, men vet inte om det räknas, eftersom det är gamla spel.

Medlem

Nja tittar på när någon ursäkta "vanlig" spelare spelar ett spel är inget jag gör
Där imot finns det ett underhållnings värde i att se tex DH summer tunering eller liknande

Då blir det lite mer att se på vilken sport som helst .
Men att titta på tex pewdiepie spela spel ser jag ingen vits med .
Sedan att alla dessa killar och tjejer tjänar pengar på det undertiden är ju kul för dem .
Mest tror jag folk är avundsjuka för "den svenska avundsjukan " i sitt sanna slag .

Medlem

Ser någon walkthrough då och då för att komma förbi något ställe jag fastnat på.
Recension + slumpmässig gameplay på YouTube för att avgöra om ett spel verkar vara intressant.
Väldigt sällan ser jag ett två avsnitt av något Let's Play för att se hur andra spelar det spelet eller t.ex. någon som spelar Pokémon med någon utmaning.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Att titta på Let´s plays är förbaskat tråkigt. Då spelar jag hellre själv. Och det skulle aldrig falla mig in att titta på Pewdiepie när han sitter och skriker och beter sig allmänt flummigt. Jag tycker bara han är störande.

Men jag tittar en del på videos om de ger information som jag är intresserad av. Totalbisquits port reports och WTF is-videor t.ex.

Medlem

Brukar titta på Nightblue3 samt LCS/några lcs spelare när man behöver lite nya ideer eller helt enkelt inte orkar koncentrera sig på att spela.

Medlem

När jag väl kollar på när nån spelar är det mest för att se om spelet är bra. Den enda jag sett för att jag gillar personen är Frankie (om han spelar Arma eller DayZ).

Att sitta på sidlinjen och se andra spela fick jag nog av under Nintendospelandets glada dagar

esn
Medlem

Kollar på twitch hela tiden. Mest Lirik/GoldGlove


signatur

| ASUS Z170-E | Corsair RMX 750x 750W | Intel Core i7-6700K @ 4,5Ghz OC | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666MHz CL16 | Razer Naga Chroma | Razer BlackWidow Chroma | Corsair Void | BenQ 24" LCD | BenQ 22'' LED | Phanteks Enthoo EVOLV ATX - Tempered Glass | 2TB HDD | 250 GB SSD |

Medlem

Nej, det värsta jag vet är att kolla på andra spela.
Alla är så dåliga på spel som streamer/lägger ut på Youtube så får spader på dem (det är inte för att verka elitisk, men folk är verkligen sämst på spel. Förutom de som lägger ner hela sitt liv på esport-spel. Fast många där är sämst också), sen så spelar jag hellre själv så man slipper höra folks röster. Vill bara höra spelet och njuta.

Medlem

Jag tittar på turneringar. Främst Street Fighter IV men också lite Starcraft, League och Dota. Personliga streams kollar jag i princip aldrig på.

Medlem

Jodå det händer, gör det oftast när jag spelar Diablo 3 som inte behöver så mycket uppmärksamhet. Perfekt att ha twitch eller annan stream att titta på på en skärm brevid

Megadelux
Skrivet av Nasder:

Finns vissa spel som jag föredrar se andra spela än spela själv. Oftast är det strategispel (typ Europa Universalis IV). Det är avslappnande att se någon kompetent ta sig ann spelen, få deras syn på saker och ting. Bra sätt att lära sig på. Speciellt för spel som känns lite för massiva att ta sig ann.

Följer inte några speciella spelare, det är mer typ av spel som jag följer.

Aruba?

Medlem

Kollar på Game Grumps varje dag, fast i ärligt talat så brukar jag mest lyssna på dom, medans jag gör nåt annat vid datorn.

KoP
Medlem

Händer väl. Inte konstigare än när man satt och tittade på när polare spelade ibland i väntan på att själv få greppa handkontrollen.

Sen finns det ju människor som sitter och tittar på när andra människor spelar shack, fotboll eller hockey på tv. Same same.

Medlem

Tittar på turneringar eftersom det är många nivåer över min spelförmåga och därmed är det roligt att se professionella spelare. Det andra kan vara för att lära mig bra builds i tex heart of storm, för att sedan testa det själv i spelet. Däremot campaign / SP ser jag ingen vits i att titta på, då gör jag det hellre själv.

Medlem

Brukar titta lite inför ett spelköp för att se hur det verkar. Men jag brukar sällan titta utav rent nöje då jag hellre spelar själv

Medlem

Har hänt att man har halkat in på sådana klipp någon gång men tyvärr så beter sig de flesta som om de vore 3 år.

Medlem

Istället för att glo på TV så tittar jag på Twitch. Finner det riktigt spännande att se större LoL och Starcraft turneringar, och mellan dessa turneringar så följer jag några större spelare när de streamar.
Har tre skärmar så kan ha en stream igång hela tiden medans jag arbetar/spelar med de andra två skärmarna

Kan också kolla på Twitch en stund på nya spel innan jag bestämmer mig för att köpa dem. Ser de kul ut så blir det ett köp. Och det händer många gånger att jag kollar på Youtube och ser på longplays av äldre spel, då ofta spel från 90'talet med spel från Amiga 500.

Jag tittar inte på streams av Pewdiepie, det är lite för barnsligt för min smak. TotalBiscuit eller Dodger kan jag däremot besöka ganska ofta för att få lite spelnyheter och åsikter.

Medlem

Jag prenumerar på Robbaz, Pewdiepie, Funhaus och ett gäng andra profiler på Youtube, så det blir en hel del tittande. Det är dock sällan som jag tittar på regelrätta "Lets plays" där man kör igenom ett spel från början till slut, utan att ha klippt ner och fokuserat materialet. Ett undantag finns dock och det gäller för Europa Universalis IV. Har sett otaliga timmar EU4 på youtube (och spelat ännu fler).

Medlem

Har Chromecast i sovrummet, så blir att man ser lite på Twitch, Youtube, eller Netflix/viaplay innan man släcker ljuset.

Jag och fästmön brukar titta på LP av skräckspel, vi såg hela Alien Isolation och Machines for Pigs. Val av kommentator är: Nukemdukem, spelar "bra" och har en lugn och skön röst plus att han brukar också bli rädd

Medlem

Jag föredrar också att spela själv. Tittar endast ifall jag tokfastnat i ett spel, även om det förstås är fusk.

Ibland tittar jag även på någon tutorial för att se vilket slags spel det är.

Senast det hände var NEO Scavenger, som en del spelare verkade gilla trots att det hade lite sunkigt yttre. Såna spel måste jag ju ge en chans så jag tittade på en kul video med SplatterCatGaming. Det visade sig vara ett riktigt skoj överlevarspel och ganska hardcore dessutom, precis som det ska vara. Men utan en bra video hade jag nog missat den pärlan.

Medlem

Gillar recensioner på spel, men att se andra spela? Njaä...möjligtvis att se någon demonstrera effektiviteten eller roliga förnedringar i ett HS deck eller så.

123
Skriv svar