Nästa Operation Flashpoint avtäckt

Medlem
Nästa Operation Flashpoint avtäckt

Med tanke på att dom la ner Dragon Rising innan det fick en riktig chans kan dom ju alltid lägga in dedikerade servrar till PC. Personligen tyckte jag Dragon Rising hade en riktig potential att bli ett riktigt bra klan spel , det hade en bra känsla och snygg grafik. Men utan dedikerade servrar till PC brukar inte såna spel som detta bli lång livat. Jag hoppas att Codemaster tar lärdom av alla som skrev på deras forum om just vad Dragon Rising saknade.

Medlem
Medlem

Om utvecklarna läser Dragon Risings forum, sida efter, efter sida, efter sida, efter sida, sida efter, efter sida, efter sida, efter sida, sida efter, efter sida, efter sida, efter sida, sida efter, efter och efter sida, och ändrar, justerar och lägger till det som står där, blir det nog ett spel värt att köpa.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Är detta ett skämt? Skall de verkligen göra ett till? Vid närmare eftertanke känner jag mig lite masochistisk idag och ser fram emot att läsa FZ-recensionen av detta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Allt förtroende för dessa skojare(codemasters) är som bortblåst. Vilka skojare hehe..
Bara lägg ner skiten innan det blir pinsamt!

Medlem

Håll er till racing Codemasters.

Medlem

Dragon Rising va helt okej, jag körde hela till Xbox 360, men alla krigsfält blev mer one squad ops. Hade förväntat mig något annat, mer ordenligt krig, där man såg andra battaljoner kriga för andra objekt och mål. Att helicoptrar skulle flyga över och slå ut andra mål längre ner i en dal eller att ett par A-10 tog ut ett par pansarvagnar osv, samt på konsol (har ej provat PC) så fick man inte välja Load-Out ibörjan av varje uppdrag, vilket man då man kunnat välja andra vapen som passat bättre för ens egna stil.

Medlem

Är väl väntat att dom gör ett spel till? Dom har ju knappast tänkt att göra en spelmotor och sedan bara göra ett spel av den, spelet kan bli riktigt bra nu när dom vet vad communityn vill ha...iallafall vad jag tror!

Inaktiv

Nej Arma är det som gäller nu.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv

Dragon rising var 2009s flopp och besvikelse. Buggar som gjorde det ospelbart som t.ex den sparade aldrig när man kom någonstans i kampanjen, de sa att man kunde göra så mycket som aldrig var med i spelet.
2 mp banor YEAY! >:(

wow tar 25 min över ön med en heli. okej... spelar roll om man bara får va på en mycket liten del av hela ön.

Jag gav upp och sålde mitt efter 3-4 veckor.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Operation: Mishmash snarare, ser ingen potential i det här då DR var så medioker.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Dragon Rising var ganska medelmåttigt, vilket var synd, för jag håller med om att det fanns potential. Tyckte personligen att det hade en skönare atmosfär och en stabilare motor än Arma 2, och man såg att det fanns bra idéer i grunden, nånstans. Editorn var bra (om än lite cripplad av den oförklarligt låga entitetsgränsen) och lättanvänd. Dessutom var det faktiskt riktigt roligt i coop med en bra vän. Hoppas att Codemasters lyssnar och lär, och undviker samma pitfalls som de föll i med Dragon Rising. Då kan det här bli helt ok.

Jag ska iaf göra som jag alltid gör, och inte döma ut ett spel på förhand. Så länge jag inte själv prövat och blivit motbevisad så håller jag en positiv grundsyn. Livet är liksom trevligare så

Medlem

Så länge dom lägger till riktiga servrar så finner jag det värt att följa.

Pansarknekt

Det hade sina brister men var ett roligt spel. Dock lite lätt och verkligen inget Arma-killer som det försökte verka som.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Låter lovande, men se för sjutton till att det finns möjlighet att hosta server dedikerat. Som VeltroXDudE säger, utan denna funktion lever spelen inte länge.

Medlem

Decenniets mest överhypade och sämst levererande spel får en uppföljare! Wow!

Dags att börja leta efter fanboys som kan skratta i ansiktet när spelet släpps och de inser att Codemasters har sålt dem 100% lögn igen.

Titta bara på Sion Lenton. Han bara snackade skit när han skrev något på forumet, sen blev han tyst i sex månader, sen sade han att de slutat med all support till spelet, varit dödstyst sen dess, och nu börjar han smöra, slicka arslen, och vara så duktig på deras forum igen.

Dessutom är hela ban-karusellen igång igen. De bannar allt och alla som säger någonting som är negativt, även om det är befogat och konstruktivt.

Medlem

jippi ännu ett bajs spel..

Inaktiv

Första jag tänkte när jag såg nyheten på en annan sida för någon dag sedan var "JAAAAA!". Fem sekunder senare kom jag på att det fortfarande är fel företag.

Tack men nej tack, jag avstår till förmån för ARMA3 istället.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv

Det här kommer aldrig mer återskapas.

http://www.youtube.com/watch?v=ujS4wJ0RUcY&feature=related

Fucking immersion.

Dragon rising var grafiskt snyggt men det är ju 3dmark också och det är ungefär lika kul att spela.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Inge tipstack här inte =/


signatur

The King is Back

Medlem

dedikerade servrar där man kan välja mycket mer ''options'' än vad man kunde i dragon rising. Och snälla.. sluta inte att patcha spelet för då har ni förlorat en kund.

Medlem

Det jag tycker.

-Editorn var begränsad hur många gubbar man kunde ha, SKIT!
-AIn sög ju så innihelvete, sköt på hur långa håll som helst, genom gräs och allt där dem aldrig kunde se en.
-Massa buggar
-Helikoptrarna flög ju så innehelvete fult!?!?


signatur

The King is Back

Medlem

Första sög ju sönder!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av simon857:

Är väl väntat att dom gör ett spel till? Dom har ju knappast tänkt att göra en spelmotor och sedan bara göra ett spel av den

De skapade aldrig en separat spelmotor till Dragon Rising. De plockade istället motorn från rallyspelet (!) DIRT och försökte göra ett soldatsim av det. Det vet vi ju alla hur det gick.

Medlem

bättre frames per second och mer flyt samt bra AI!

Medlem
Skrivet av FortuN:

Det jag tycker.

-Editorn var begränsad hur många gubbar man kunde ha, SKIT!
-AIn sög ju så innihelvete, sköt på hur långa håll som helst, genom gräs och allt där dem aldrig kunde se en.
-Massa buggar
-Helikoptrarna flög ju så innehelvete fult!?!?

Håller med ,trots att det finns en mod som gör att man kan ha fler gubbar än baneditorn tillåter från början så är det för få .
AI är ojämn , gjorde en egen bana och ena gången hoppade de in i en helikopter och attackerade mig och mina polare nästa gång sprang de fram .
Upplevde menyerna som sega passade antagligen bättre för konsol.
Roligare att testa andras banor än spelets egna
Tur att det finns ett grymt gäng spelare på deras modforum som kan modda och gärna visar hur man gör .

Medlem

Deras lösning på serverproblemen är att helt enkelt ta bort pvp-läget. Bara coop i Red River.

Citat:

We understand your concerns about no PVP and how it can impact replayability. What I can say is that we are seriously expanding on the co-op experience to compensate.

länk

Medlem

Jag tänker inte lita på att de talar sanning DENNA gång.

Medlem

Första OFP spelet är en av världens bästa spel, än idag.... Fy fan vad jag saknar det spelet. Det var krig kan jag säga!

Detta däremot... En riktig besvikelse... Fick aldrig köra något fordon förutom en transport heli... Knappt nå krig alls. typ 10 mot 10 krig... 20 mot 20 kanske en gång.....

Saknar ettan +expansionerna........ =`(


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

123
Skriv svar