Retro City Rampage släpps till MS-DOS

Robot
Medlem
Retro City Rampage släpps till MS-DOS

Dags att sparka igång nån gammal burk i garderoben då

Medlem

Hardcore..I like it

MEG
Medlem

Oj, ja det var längesedan. Stor nostalgivarning


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Borde ju gå att ordna fram ett floppy till usb interface... har ju fortfarande ett antal 3,5" diskettstationer liggande på lager tillsammans med ett par hundra disketter...

Har ju faktiskt en dator stående som fotpall som det bara är att plugga in en diskettstation i så fungerar den, en dual P3-500Mhz från 1997.

Medlem

En riktig kodare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det vore ännu mer hardcore/retro om han släppte det på 5,25-tums-diskett. Lycka till med att hitta en sådan drive till dagens OS!

Medlem

5,25 tums diskettenhet sitter i min burk

har dock inga disketter så kan ej testa den


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Har ju faktiskt en dator stående som fotpall som det bara är att plugga in en diskettstation i så fungerar den, en dual P3-500Mhz från 1997.

P3 lanserades inte förrän 1999 dock

98 så fick vi en P2 350mhz-burk som körde cirklar runt polarnas 266mhzare. Det var tider det. Need for speed 3, Half-Life, Fallout 2 osv, sjukt bra spel-år

Falcon 4.0 släpptes då också, en flygsimulator många spelar än idag, dock moddad med klickbar 3dcockpit osv.. 17 år senare, helt sjukt.

Medlem
Skrivet av Katana:
Skrivet av skogsvilden:

Har ju faktiskt en dator stående som fotpall som det bara är att plugga in en diskettstation i så fungerar den, en dual P3-500Mhz från 1997.

P3 lanserades inte förrän 1999 dock

98 så fick vi en P2 350mhz-burk som körde cirklar runt polarnas 266mhzare. Det var tider det. Need for speed 3, Half-Life, Fallout 2 osv, sjukt bra spel-år

Falcon 4.0 släpptes då också, en flygsimulator många spelar än idag, dock moddad med klickbar 3dcockpit osv.. 17 år senare, helt sjukt.

Ja original så var det 2st PII 450 i den (som jag hade som dator från 97 tills dess att Athlon Thunderbird 1Ghz lanserades) men uppgraderade för ett par år sedan till 2st P3 500 efter jag skrotade en hög med kommunens gamla datorer.

1
Skriv svar