Här är systemkraven för Fifa 16

Robot
Avstängd
Här är systemkraven för Fifa 16

Hahahahahaha GTX 650 minimum och ett GTX 460 recommended?

Medlem

GTX 460 är bättre än GTX 650. Första siffran är från vilken serie dom kommer ifrån. Slutar dom med 50 är det riktigt dåligt. Slutar dom på 60 är dom helt okej. Slutar dom på 70 är dom rätt bra. Slutar dom på 80 är dom väldigt bra. Och står det Ti efter så är det en förbättrad version. Om jag ska förklara simpelt.

Medlem
Skrivet av Kiwigalaxy:

GTX 460 är bättre än GTX 650. Första siffran är från vilken serie dom kommer ifrån. Slutar dom med 50 är det riktigt dåligt. Slutar dom på 60 är dom helt okej. Slutar dom på 70 är dom rätt bra. Slutar dom på 80 är dom väldigt bra. Och står det Ti efter så är det en förbättrad version. Om jag ska förklara simpelt.

Inte världens bästa förklaring där egentligen. Ett kort som slutar på 50 är inte "riktigt dåligt" Det är ett OK kort. Om det är riktigt dåligt så är det när det slutar på t.ex. 20 eller t.ex 40 på slutet. Ett exempel är t.ex. GTX660 presterar mer eller mindre exakt som ett GTX580.

Men jag förstår din tanke bakom det hela, bara att det va lite överdrivet.

Medlem

Är inte GPUn underbalanserad i förhållande ut kraven på CPU och ram? Eller kanske det är tvärtom.

Medlem

Börjar bli dags att uppgradera upp från 8GB.

Medlem

Alltid när jag ser nytt FIFA blir jag så irriterad att man aldrig ska få nytt NHL på pc


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av Kiwigalaxy:

GTX 460 är bättre än GTX 650. Första siffran är från vilken serie dom kommer ifrån. Slutar dom med 50 är det riktigt dåligt. Slutar dom på 60 är dom helt okej. Slutar dom på 70 är dom rätt bra. Slutar dom på 80 är dom väldigt bra. Och står det Ti efter så är det en förbättrad version. Om jag ska förklara simpelt.

Inte världens bästa förklaring där egentligen. Ett kort som slutar på 50 är inte "riktigt dåligt" Det är ett OK kort. Om det är riktigt dåligt så är det när det slutar på t.ex. 20 eller t.ex 40 på slutet. Ett exempel är t.ex. GTX660 presterar mer eller mindre exakt som ett GTX580.

Men jag förstår din tanke bakom det hela, bara att det va lite överdrivet.

Jaja som sagt. Simpelt och snabbt förklarat. Menade mest att man inte ska bli lurad för att grafikkort har en "högre" siffra. Utan det kan vara bra att känna till vad siffrorna står för. Sen är ju allt relativt.

haha.. gtx460 ..tar dom hänsyn till filipinerna och kambodja?

Medlem

Jag tycker att Fifa är samma sak varje år. Dom kommer inte med så mycket nytt. Och köpa det för fullpris när det är tekniskt sätt är ett dlc är inte värt pengarna. Det dom skulle göra är att lägga ihop allt med en ny grafik motor så att datorerna och consolerna får svettas lite. Det gäller samma sak med NHL spelen.

Medlem
Skrivet av Plimp:

Jag tycker att Fifa är samma sak varje år. Dom kommer inte med så mycket nytt. Och köpa det för fullpris när det är tekniskt sätt är ett dlc är inte värt pengarna. Det dom skulle göra är att lägga ihop allt med en ny grafik motor så att datorerna och consolerna får svettas lite. Det gäller samma sak med NHL spelen.

Inte så mycket nytt? Du kan för tusan spela som en kvinna! Woooh, FZs redaktion lär ju jubla. Arnroth är tårögd.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Plimp:

Jag tycker att Fifa är samma sak varje år. Dom kommer inte med så mycket nytt. Och köpa det för fullpris när det är tekniskt sätt är ett dlc är inte värt pengarna. Det dom skulle göra är att lägga ihop allt med en ny grafik motor så att datorerna och consolerna får svettas lite. Det gäller samma sak med NHL spelen.

Inte så mycket nytt? Du kan för tusan spela som en kvinna! Woooh, FZs redaktion lär ju jubla. Arnroth är tårögd.

Tycker det är roligt att man får spela som kvinna. Skulle vara roligare om det kom fler sportspel med kvinnor och kvinnliga ligor.
Kan förstå ur ekonomisk synvinkel varför det inte gör det men jag hade gärna spelat svenska tjejbasketligan i NBA2K om det hade varit möjligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Plimp:

Jag tycker att Fifa är samma sak varje år. Dom kommer inte med så mycket nytt. Och köpa det för fullpris när det är tekniskt sätt är ett dlc är inte värt pengarna. Det dom skulle göra är att lägga ihop allt med en ny grafik motor så att datorerna och consolerna får svettas lite. Det gäller samma sak med NHL spelen.

Inte så mycket nytt? Du kan för tusan spela som en kvinna! Woooh, FZs redaktion lär ju jubla. Arnroth är tårögd.

Varför klanka ner på något som borde varit självklart sen länge?
Du ser ju bara dum ut.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Alltid när jag ser nytt FIFA blir jag så irriterad att man aldrig ska få nytt NHL på pc

Håller med fullständigt. Vill gärna ha ett nytt NHL till pc men det lär ju inte hända, då fotboll är så mycket större världen över. Det skulle väl inte löna sig för dem att ge ut det till pc antar jag.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av Kiwigalaxy:
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av Kiwigalaxy:

GTX 460 är bättre än GTX 650. Första siffran är från vilken serie dom kommer ifrån. Slutar dom med 50 är det riktigt dåligt. Slutar dom på 60 är dom helt okej. Slutar dom på 70 är dom rätt bra. Slutar dom på 80 är dom väldigt bra. Och står det Ti efter så är det en förbättrad version. Om jag ska förklara simpelt.

Inte världens bästa förklaring där egentligen. Ett kort som slutar på 50 är inte "riktigt dåligt" Det är ett OK kort. Om det är riktigt dåligt så är det när det slutar på t.ex. 20 eller t.ex 40 på slutet. Ett exempel är t.ex. GTX660 presterar mer eller mindre exakt som ett GTX580.

Men jag förstår din tanke bakom det hela, bara att det va lite överdrivet.

Jaja som sagt. Simpelt och snabbt förklarat. Menade mest att man inte ska bli lurad för att grafikkort har en "högre" siffra. Utan det kan vara bra att känna till vad siffrorna står för. Sen är ju allt relativt.

Normalt så brukar det vara om första siffran i detta fall 4 och 6 är högre men andra är lägre med 1 så brukar dom prestera liknande som kortet som har en lägre första siffra men högre andra exempelvis 680 är långsammare än 770. 480 är långsammare än 660 etc. Så normalt så är alla kort över 50 exempel 60,70 och 80 så är den förra generationens prestanda liknande den nya generationen fast med 1 siffra under. Alltså 680 och 670 blir 770 och 760. Fast när vi kmer till 50 och under så är det helt random. 460 är lite bättre än 650. Dock så har 650 allt böttre och det den failar på är 128bit vram istället för 256bit. Rätta mig om jag har fel i mitt tänkande. Så det som gör att 650 är minimum req verkar vara att minnesbandbredden är för låg för att det sla vara ett rekommenderat kort?

Medlem

Hur kan de ha så "höga" systemkrav när det ser ut som skit? Bra optimering där EA.

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av Kiwigalaxy:

GTX 460 är bättre än GTX 650. Första siffran är från vilken serie dom kommer ifrån. Slutar dom med 50 är det riktigt dåligt. Slutar dom på 60 är dom helt okej. Slutar dom på 70 är dom rätt bra. Slutar dom på 80 är dom väldigt bra. Och står det Ti efter så är det en förbättrad version. Om jag ska förklara simpelt.

Inte världens bästa förklaring där egentligen. Ett kort som slutar på 50 är inte "riktigt dåligt" Det är ett OK kort. Om det är riktigt dåligt så är det när det slutar på t.ex. 20 eller t.ex 40 på slutet. Ett exempel är t.ex. GTX660 presterar mer eller mindre exakt som ett GTX580.

Men jag förstår din tanke bakom det hela, bara att det va lite överdrivet.

Fast ändå inte så överdrivet. 50 varianterna är riktigt dåliga. Ett 650 presterar inte ens hälften av vad en 660 gör, medans skillnaden uppåt från 660 är kanske en 20-30% per snäpp..

1
Skriv svar