Batman: Arkham Knight-dlc skjuts upp tills pc-versionen är respektabel

Robot
Batman: Arkham Knight-dlc skjuts upp tills pc-versionen är respektabel
Medlem
Batman: Arkham Knight-dlc skjuts upp tills pc-versionen är respektabel

Ah, den gamla goda "vi ska se över våra rutiner"-manövern. Classic.

Medlem

Nä, det måste ha kommit som en överraskning för dom att spelet var kasst. Vilken tur att de har gjort om granskningsprocessen så att de inte gör samma misstag igen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Nä, det måste ha kommit som en överraskning för dom att spelet var kasst. Vilken tur att de har gjort om granskningsprocessen så att de inte gör samma misstag igen.

Problemet är inte att spelet är kasst, det är trots allt subjektivt. Problemet är att spelet är helt trasigt till PC.

Medlem

Fattar inte hur man tänker när man utvecklar ett spel till undermålig hårdvara och sedan i efterhand ska uppgradera varenda bit av spelet för att anpassa det till PC. Vore betydligt vettigare att utveckla det för topp-hårdvaran och sedan skala ner allting.

Finns ju ett par undantag, GTA V blev ju rätt bra till PC, men så tog det runt två år att nå dit från första släppet. Att lämna över ett "AAA" spel till en liten studio och tro att de ska göra konverteringen på ett par veckor är så korkat att jag blir mörkrädd.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Att lämna över ett "AAA" spel till en liten studio och tro att de ska göra konverteringen på ett par veckor är så korkat att jag blir mörkrädd.

Även om jag håller med dig så snälla sluta sprida rykten om att de bara hade några veckor på sig. Det finns absolut inga bevis att så är fallet.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Problemet är att spelet är helt trasigt till PC.

"Helt trasigt" är en grov överdrift. Jag har det till PC och jag upplever inga problem. Lite högre framerate skulle inte skada, men jag upplever inga buggar eller något som skulle klassa det som "helt trasigt".


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Xepheros:

Problemet är att spelet är helt trasigt till PC.

"Helt trasigt" är en grov överdrift. Jag har det till PC och jag upplever inga problem. Lite högre framerate skulle inte skada, men jag upplever inga buggar eller något som skulle klassa det som "helt trasigt".

Då är du en av de lyckligt lottade. Finns uppenbarligen drös med bevis på folk som sitter på high-end datorer som inte kan stabilt hålla spelet över 60fps. Då är det något fel.

Medlem

Hade de haft någon som helst karaktär eller en PR-människa med mer än 2 hjärnceller hade de erbjudit DLCn gratis eller kraftigt rabatterad som ursäkt för deras undermåliga produkt.

Inaktiv

Helt rätt, hade sett drygt ut om de hade släppt DLCn innan de släppte fixen till skjälva spelet. dock så tvivlar jag på att fixen kommer att komma om de var så snabba med att slänga ut en halvfärdig produkt till PC.

Medlem
Skrivet av grenadecx:
Skrivet av kadavriak:

Att lämna över ett "AAA" spel till en liten studio och tro att de ska göra konverteringen på ett par veckor är så korkat att jag blir mörkrädd.

Även om jag håller med dig så snälla sluta sprida rykten om att de bara hade några veckor på sig. Det finns absolut inga bevis att så är fallet.

Det är väl bara att konstatera att det mest troligen är så då PC och konsolversionerna släpptes samtidigt. Eller tror du att man höll inne de färdiga konsolversionerna medan man snällt väntade på att någon annan skulle få PC-versionen flygfärdig?

Medlem
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av grenadecx:
Skrivet av kadavriak:

Att lämna över ett "AAA" spel till en liten studio och tro att de ska göra konverteringen på ett par veckor är så korkat att jag blir mörkrädd.

Även om jag håller med dig så snälla sluta sprida rykten om att de bara hade några veckor på sig. Det finns absolut inga bevis att så är fallet.

Det är väl bara att konstatera att det mest troligen är så då PC och konsolversionerna släpptes samtidigt. Eller tror du att man höll inne de färdiga konsolversionerna medan man snällt väntade på att någon annan skulle få PC-versionen flygfärdig?

Knappast. En portning kan påbörjas långt innan själva slutproukten är helt färdig. Eller drar du den slutsatsen på alla spel som släpps samtidigt på både konsol och pc?

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

Ah, den gamla goda "vi ska se över våra rutiner"-manövern. Classic.

Yes nu pre-ordrar vi deras nästa spel!!


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Det finns mycket man kan fixa, o även bättre FPS men jag tror inte man får till extremt mycket bättre prestanda, spelat har faktiskt extremt hög polygontäthet m.m. och så länge man jobbar i DX11 så blir det inte lika effektivt som konsolernas closer-to-metal skrivning. Hoppas på DX12 patch.

För min del så skulle nog DLC:t fungera utmärkt, precis som spelet.

Skrivet av Pirazy:

Hade de haft någon som helst karaktär eller en PR-människa med mer än 2 hjärnceller hade de erbjudit DLCn gratis eller kraftigt rabatterad som ursäkt för deras undermåliga produkt.

Du tror inte det kommer bli så när PC verren är "färdig"?

DLC:erna lär ju följa med för de som köpte spelet innan iaf


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av grenadecx:
Skrivet av kadavriak:

Att lämna över ett "AAA" spel till en liten studio och tro att de ska göra konverteringen på ett par veckor är så korkat att jag blir mörkrädd.

Även om jag håller med dig så snälla sluta sprida rykten om att de bara hade några veckor på sig. Det finns absolut inga bevis att så är fallet.

Det är väl bara att konstatera att det mest troligen är så då PC och konsolversionerna släpptes samtidigt. Eller tror du att man höll inne de färdiga konsolversionerna medan man snällt väntade på att någon annan skulle få PC-versionen flygfärdig?

Var läste du 2 veckor?

8 veckor är vad jag hört. Det är förstås långt ifrån tillräckligt för bara 12 pers att fixa en PC-port på en AAA-titel, men ändå lite mer än 2 veckor

Medlem
Skrivet av grenadecx:
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av grenadecx:
Skrivet av kadavriak:

Att lämna över ett "AAA" spel till en liten studio och tro att de ska göra konverteringen på ett par veckor är så korkat att jag blir mörkrädd.

Även om jag håller med dig så snälla sluta sprida rykten om att de bara hade några veckor på sig. Det finns absolut inga bevis att så är fallet.

Det är väl bara att konstatera att det mest troligen är så då PC och konsolversionerna släpptes samtidigt. Eller tror du att man höll inne de färdiga konsolversionerna medan man snällt väntade på att någon annan skulle få PC-versionen flygfärdig?

Knappast. En portning kan påbörjas långt innan själva slutproukten är helt färdig. Eller drar du den slutsatsen på alla spel som släpps samtidigt på både konsol och pc?

Gavs de tillräcklig tid hjälper det inte WB, de anlitade i det fallet folk de sedan tidigare visste är inkompetenta, och detta mest sannolikt eftersom deras tjänster är billiga. De är alltså antingen idioter som inte förstår konsekvenserna av för kort tid till PC-porten, idioter som för att spara pengar bortsett från nämnda konsekvenser eller en kombination av båda som för att spara pengar gav alltför kort tid för porten.

Medlem

Jag är nog också en av dom "lyckliga" (med ett AMD grafikkort till och med) som inte upplevt några riktiga buggar. Som sagt, jag vill hellre ha högre FPS men jag spelade igenom spelet utan problem bortsett från det.

Medlem

Efter skandalen så borde de ge DLC:en gratis till alla PC köpare.

Medlem

Om ändå Tecmo Koei kunde göra samma sak, jag var så glad när Dynasty Warriors dök upp på Steam bara för att finna att MP funkar inte online alls (vilket dom först ändrade på senare i beskrivningen).

Sedan vart jag glad när jag såg att dom skulle släppa DoA, men avvaktade denna gång, bara för att inse att det var än ännu sämre portning.
Och så verkar det ha fortsatt.

Visa oss PC folk lite kärlek.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av grenadecx:
Skrivet av kadavriak:

Att lämna över ett "AAA" spel till en liten studio och tro att de ska göra konverteringen på ett par veckor är så korkat att jag blir mörkrädd.

Även om jag håller med dig så snälla sluta sprida rykten om att de bara hade några veckor på sig. Det finns absolut inga bevis att så är fallet.

Det är väl bara att konstatera att det mest troligen är så då PC och konsolversionerna släpptes samtidigt. Eller tror du att man höll inne de färdiga konsolversionerna medan man snällt väntade på att någon annan skulle få PC-versionen flygfärdig?

Var läste du 2 veckor?

8 veckor är vad jag hört. Det är förstås långt ifrån tillräckligt för bara 12 pers att fixa en PC-port på en AAA-titel, men ändå lite mer än 2 veckor

8 veckor är det då steamdb rapporterade att Iron Galaxy Studios fick nyckel för att kunna lägga upp och börja med att implementera steam i spelet. Och folk antar då att spelet bara har fått 8 veckors utvecklingstid, vilket är en felaktig bedömning.

https://steamdb.info/app/208650/subs/

Medlem

man ska ju inte vara skadeglad å så men har nog aldrig skrattat lika mycket åt ett spelsläpp, lite kul å se pc folket skrika av frustration ibland, senast var väl när dom insåg att rdr inte skulle komma till pc


signatur

always use the nubs for cover

Skrivet av cute_ninja:

man ska ju inte vara skadeglad å så men har nog aldrig skrattat lika mycket åt ett spelsläpp, lite kul å se pc folket skrika av frustration ibland, senast var väl när dom insåg att rdr inte skulle komma till pc

Jag skrek då inte av frustration när jag körde igenom Arkham Knight på min PC. Det enda riktiga problemet var att det ryckte till lite då och då, men jag låg över 60FPS för det mesta.

Du ska tycka synd om alla som sitter och spelar på konsol med lägsta grafik, ofta inte ens 1080p och 30FPS istället. Stackarna måste ju tycka att det är jättehäftigt när något spel råkar vara 60FPS. För att inte tala om vilken häftig grafik det blir med 1080p...

De som vill se RDR till PC är väl ändå folk som har konsol - och har kört det på konsol - men vill kunna spela det ordentligt med bra grafik och 60FPS?


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:
Skrivet av cute_ninja:

man ska ju inte vara skadeglad å så men har nog aldrig skrattat lika mycket åt ett spelsläpp, lite kul å se pc folket skrika av frustration ibland, senast var väl när dom insåg att rdr inte skulle komma till pc

Jag skrek då inte av frustration när jag körde igenom Arkham Knight på min PC. Det enda riktiga problemet var att det ryckte till lite då och då, men jag låg över 60FPS för det mesta.

Du ska tycka synd om alla som sitter och spelar på konsol med lägsta grafik, ofta inte ens 1080p och 30FPS istället. Stackarna måste ju tycka att det är jättehäftigt när något spel råkar vara 60FPS. För att inte tala om vilken häftig grafik det blir med 1080p...

De som vill se RDR till PC är väl ändå folk som har konsol - och har kört det på konsol - men vill kunna spela det ordentligt med bra grafik och 60FPS?

största anledningen att jag ofta väljer konsol för nya storspel är att jag har mycket bättre erfarenheter med konsol än pc när det gäller buggar å annat skit vid släpp, samt att många konsolspel även om dom inte e lika fina som en top end pc så ser det ändå snyggt ut, nätack pc använder jag bara till warthunder å wows


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

PC port på 8 veckor? Vad snackar ni om... Kunde 12 pers få spelet i detta state på 8 veckor hade jag anställt dom allihopa direkt!

http://kotaku.com/sources-warner-bros-knew-that-arkham-knight...
Där finns lite mer info, kortfattat så var koda för next-gen svårare än dom trott, vilket ledde till att PC-verren blev nerpriad. Precis som jag trott från början, fanns en rimlig förklaring.

Läser man sedan detta så verkar det ju klart stt dom hållt på med porten länge:

'"It’s been like this for months and all the problems we see now were the exact same, unchanged, almost a year ago.”

Avstängd
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Xepheros:

Problemet är att spelet är helt trasigt till PC.

"Helt trasigt" är en grov överdrift. Jag har det till PC och jag upplever inga problem. Lite högre framerate skulle inte skada, men jag upplever inga buggar eller något som skulle klassa det som "helt trasigt".

Håller med. Spelar också på PC och det är inga större problem. Inte stött på några buggar under de timmar jag spelat. FPS är inte riktigt stabil på 60, kanske dippar till 50 biland men då kör jag också högsta inställningarna. Sjukt snyggt är det iaf, med rök och regneffekterna!

Tycker det är ett ruggigt kul spel iaf. Väldigt välgjort med de psykologiska delarna.

Medlem

För det första kan ju WB sluta ge portarna till no-name företag som gjort mobilspel innan kanske?

Medlem

Man kan ju hålla tummarna att de ger ut dlc:n gratis som plåster på såren Håller dock inte andan....


signatur

För att spel ska vara kul ^^

1
Skriv svar