Miyamoto om Iwatas död: "Jag är översköljd av sorg"

Robot
Miyamoto om Iwatas död: "Jag är översköljd av sorg"

Marios skapare kommenterar sin bortgångne vän och kollega.


Miyamoto om Iwatas död: "Jag är översköljd av sorg"

R.I.P. en alldeles för ung ålder att avsluta sitt liv ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det hade varit trevligt med lite info om gubben här jag har knappt brytt mej om vem han är. Tänk på det nästa gång någon stor fräsare dör. Det skulle göra nyheten lite mer intressant för dom som inte orkar eller har tid att forska vidare själva. (Bara ett tips)

Medlem

Jag förstod inte hur mycket jag faktiskt tyckte om honom förrän nu när han är borta.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Det hade varit trevligt med lite info om gubben här jag har knappt brytt mej om vem han är. Tänk på det nästa gång någon stor fräsare dör. Det skulle göra nyheten lite mer intressant för dom som inte orkar eller har tid att forska vidare själva. (Bara ett tips)

Om du är en gamer och inte vet vem Miyamato eller Iwata är/var så skäms jag för dig.

Tillbaka till nyheten; Så hemskt att han är borta, framtida Nintendo Directs och E3 konferenser kommer inte kännas likadana. Hoppas nu verkligen NX är en grym konsol som säljer bra så Iwata kan känna sig stolt över det sista han gjorde. R.I.P.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Det hade varit trevligt med lite info om gubben här jag har knappt brytt mej om vem han är. Tänk på det nästa gång någon stor fräsare dör. Det skulle göra nyheten lite mer intressant för dom som inte orkar eller har tid att forska vidare själva. (Bara ett tips)

Räcker det inte att veta att han var VD på Nintendo. Wikipedia?

Medlem

Vetefan vem snubben var


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Det hade varit trevligt med lite info om gubben här jag har knappt brytt mej om vem han är. Tänk på det nästa gång någon stor fräsare dör. Det skulle göra nyheten lite mer intressant för dom som inte orkar eller har tid att forska vidare själva. (Bara ett tips)

Nintendos vd sen typ 9 år tillbaka, snubben bakom både Wii och DS... Att du inte visste det men hänger på spelsidor är lite grann som att hänga på metal-sidor men inte veta vilka Iron Maiden är... Men jag tänker inte vara mer dryg mot dig, visst FZ hade kunnat skriva en snabb rad vad han är känd för för utomstående...

Avstängd
Skrivet av Kleptoman:

Vetefan vem snubben var

Då vetefan om du vet vad Nintendo är.

Medlem
Skrivet av InfiniteTias:
Skrivet av Alienshade:

Det hade varit trevligt med lite info om gubben här jag har knappt brytt mej om vem han är. Tänk på det nästa gång någon stor fräsare dör. Det skulle göra nyheten lite mer intressant för dom som inte orkar eller har tid att forska vidare själva. (Bara ett tips)

Om du är en gamer och inte vet vem Miyamato eller Iwata är/var så skäms jag för dig.

Helt sjukt att skriva något sådant. Jag visste inte heller vem han var. Jag har inte ägt ett Nintendo sedan 8-bitars men jag är "gamer".

Vet du vem som var projektledare för Baldurs gate? Inte? DU är ingen gamer! Lika knasigt påstående om du frågar mig.

Medlem

Tråkigt med onödiga kommentarer så som "vem är detta?" och de som sedan svarar på dessa genom att inte ens ge någon info.

Vill man veta är det väl bara att googla.

Vilken pissig start på veckan, vila i frid Iwata.

Medlem
Skrivet av Mainman:
Skrivet av InfiniteTias:
Skrivet av Alienshade:

Det hade varit trevligt med lite info om gubben här jag har knappt brytt mej om vem han är. Tänk på det nästa gång någon stor fräsare dör. Det skulle göra nyheten lite mer intressant för dom som inte orkar eller har tid att forska vidare själva. (Bara ett tips)

Om du är en gamer och inte vet vem Miyamato eller Iwata är/var så skäms jag för dig.

Helt sjukt att skriva något sådant. Jag visste inte heller vem han var. Jag har inte ägt ett Nintendo sedan 8-bitars men jag är "gamer".

Vet du vem som var projektledare för Baldurs gate? Inte? DU är ingen gamer! Lika knasigt påstående om du frågar mig.

Jämför du Baldurs Gate mot Nintendo? Att jämföra äpplen o päron brukar man säga... Nej, det är inte samma sak helt enkelt för att det inte är det.

Medlem
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av Mainman:
Skrivet av InfiniteTias:
Skrivet av Alienshade:

Det hade varit trevligt med lite info om gubben här jag har knappt brytt mej om vem han är. Tänk på det nästa gång någon stor fräsare dör. Det skulle göra nyheten lite mer intressant för dom som inte orkar eller har tid att forska vidare själva. (Bara ett tips)

Om du är en gamer och inte vet vem Miyamato eller Iwata är/var så skäms jag för dig.

Helt sjukt att skriva något sådant. Jag visste inte heller vem han var. Jag har inte ägt ett Nintendo sedan 8-bitars men jag är "gamer".

Vet du vem som var projektledare för Baldurs gate? Inte? DU är ingen gamer! Lika knasigt påstående om du frågar mig.

Jämför du Baldurs Gate mot Nintendo? Att jämföra äpplen o päron brukar man säga... Nej, det är inte samma sak helt enkelt för att det inte är det.

Ja jag jämför för jag tycker båda är lika fel. Jag har i princip suttit framför datorn/konsoller i x antal timmar varje dag i över 20 år och jag är nog vad folk kallar "gamer". Jag visste inte vem den snubben var för jag är som sagt inte intresserad av Nintendo.

Med detta sagt så vill jag bara säga att det är jävligt tråkigt att han har gått bort.

Medlem

Gör det. Men för mej är inte folket bakom spelen specielt vicktiga jag bryr mej helt enkelt inte om vem dom är. Det var mer ett tips om hur man gör nyheten mer intressant. Synd att det inte gick fram till alla.

Medlem

Jag menar vill FZ sticka ut lite extra utöver alla andra sidor som inte kommer med det där lilla extra för att göra sina läsare glada så är det helt upp till dom.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag menar vill FZ sticka ut lite extra utöver alla andra sidor som inte kommer med det där lilla extra för att göra sina läsare glada så är det helt upp till dom.

Tror nog de har mer erfarenhet än dig.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Gör det. Men för mej är inte folket bakom spelen specielt vicktiga jag bryr mej helt enkelt inte om vem dom är. Det var mer ett tips om hur man gör nyheten mer intressant. Synd att det inte gick fram till alla.

Wikipedia är ett dussin tangenttryck bort.

1
Skriv svar