Så mycket pengar drar de populäraste mobilspelen in - varje månad

Robot
Så mycket pengar drar de populäraste mobilspelen in - varje månad

Om du lyckats armbåga dig fram till toppen finns det miljoner att tjäna.


Medlem
Så mycket pengar drar de populäraste mobilspelen in - varje månad

Jag har en sjukt rolig ide på ett spel till mobil men jag kan inte göra Appar XD. Fuck me right ;D?

Inaktiv

detta är varför många AAA spelutvecklare börjar göra mer och mer till mobiler. man kan slänga ihop vilket skitspel som helst med ca 3 pers. sen är det bara att pumpa in så mycket pengar på marknadsföring som möjligt . jag älskar skitspel dock

Medlem

Finns flera bra mobilspel. Dock just nu så emulerar man PS1 rpgs på mobilen.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av slarron:

Jag har en sjukt rolig ide på ett spel till mobil men jag kan inte göra Appar XD. Fuck me right ;D?

Då man letar upp någon som kan.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av slarron:

Jag har en sjukt rolig ide på ett spel till mobil men jag kan inte göra Appar XD. Fuck me right ;D?

Ja, antingen det...
...Eller så ser du till att faktiskt lära dig hur man programmerar ditt sjukt roliga spel(?).
Att det går att tjäna pengar är ju uppenbart - då kanske det kan vara värt att investera lite tid?

Medlem
Skrivet av floppa:
Skrivet av slarron:

Jag har en sjukt rolig ide på ett spel till mobil men jag kan inte göra Appar XD. Fuck me right ;D?

Ja, antingen det...
...Eller så ser du till att faktiskt lära dig hur man programmerar ditt sjukt roliga spel(?).
Att det går att tjäna pengar är ju uppenbart - då kanske det kan vara värt att investera lite tid?

Objective-C är ett helvetes jävla språk, att få upp något på appstore är inte det enklaste heller.

Sedan betvivlar jag starkt att någon här kan komma med något nytt bland dessa miljoner appar, formatet begränsar.

Medlem

Inte oväntat, det är ju en guldgruva

Medlem

Lättlurade konsumenter. Skulle aldrig i hela mitt liv få för mig att betala för ett mobilspel. Man kan garanterat få samma upplevelse gratis på en pc eller en ännu bättre upplevelse på konsol.

Folk är korkade får.

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av floppa:
Skrivet av slarron:

Jag har en sjukt rolig ide på ett spel till mobil men jag kan inte göra Appar XD. Fuck me right ;D?

Ja, antingen det...
...Eller så ser du till att faktiskt lära dig hur man programmerar ditt sjukt roliga spel(?).
Att det går att tjäna pengar är ju uppenbart - då kanske det kan vara värt att investera lite tid?

Objective-C är ett helvetes jävla språk, att få upp något på appstore är inte det enklaste heller.

Sedan betvivlar jag starkt att någon här kan komma med något nytt bland dessa miljoner appar, formatet begränsar.

Pff... Objective C är inte svårare än något annat programmeringsspråk. Kan man ett språk så är det inga problem att lära sig fler.

Sedan är programmeringen egentligen det absolut enklaste av allt. Det största problemet är att komma på den där lite mer originella idén som tillräckligt många gillar.

Medlem

Är siffrorna som visas snittet per spel eller hur mkt alla spelen i kategorin dragit in?

Framgår öht inte alls och gör en jävligt stor skillnad!

Medlem

Jag vill aldrig höra gnäll här på FZ om att någon köper vapen i CS eller hattar i TF2 så länge folk lägger miljoner på "CANDY CRUSH blitz bubblegum triple gatefold saga" för att få spela mera. Tack för mig.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av floppa:
Skrivet av slarron:

Jag har en sjukt rolig ide på ett spel till mobil men jag kan inte göra Appar XD. Fuck me right ;D?

Ja, antingen det...
...Eller så ser du till att faktiskt lära dig hur man programmerar ditt sjukt roliga spel(?).
Att det går att tjäna pengar är ju uppenbart - då kanske det kan vara värt att investera lite tid?

Objective-C är ett helvetes jävla språk, att få upp något på appstore är inte det enklaste heller.

Sedan betvivlar jag starkt att någon här kan komma med något nytt bland dessa miljoner appar, formatet begränsar.

Pff... Objective C är inte svårare än något annat programmeringsspråk. Kan man ett språk så är det inga problem att lära sig fler.

Sedan är programmeringen egentligen det absolut enklaste av allt. Det största problemet är att komma på den där lite mer originella idén som tillräckligt många gillar.

Jag kan gå med på att inte hålla med om Objective-C ät skitspråk, utbildades i det och avskyr det. Men tycker man det är kul att hålla på med header filer och implementation separat så för all del.

Medlem

Alla på fz är inte intresserad av programmering, trott eller ej. Har själv läst 5 veckor Java i högskolan och det var den tråkigaste av alla kurser. Men bra att det finns folk som gillar det, hur skulle vi går pvz3 istället.

Medlem

HAHA tack för era positiva svar :). Fast jag är inte så bra med programmering och så. MEN om någon kan de så hjälp mig gärna :).

Medlem

spelar mest mobilspel när man sitter och luftbajsar på jobbet eller hårdbajsar hemma. Finns bara ett bajs-spel (pun intended)
world of tanks blitz i mobilen. Frugan gnäller alltid lika mycket när man kommer ut på toan efter en 60 minuter - 1 1/2 timme

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Lättlurade konsumenter. Skulle aldrig i hela mitt liv få för mig att betala för ett mobilspel. Man kan garanterat få samma upplevelse gratis på en pc eller en ännu bättre upplevelse på konsol.

Folk är korkade får.

Till deras försvar får man väl säga att mobilen är bra mycket lättare att ta med sig. Ganska många som bara spelar när de väntar på bussen, har tid över på jobbet mm.
De kör nog på konsollen eller datorn när de är hemma som alla andra.

Medlem
Skrivet av slarron:

HAHA tack för era positiva svar :). Fast jag är inte så bra med programmering och så. MEN om någon kan de så hjälp mig gärna :).

Ta en titt på Unity 5 till exempel, det går att göra spel till olika plattformar såsom Windows och mobiler. Det stödjer några olika språk, bland annat C# som är riktigt trevligt om du frågar mig.

För att se om det är något du skulle gilla så kan du ta en titt på video tutorials på hur man gör 2D/3D-spel som finns här:

http://unity3d.com/learn/tutorials/modules

Medlem

Jag får inte statistiken att gå ihop. Candy Crush drar ju in ca en miljon dollar PER DAG enligt https://thinkgaming.com/app-sales-data/2/candy-crush-saga/
Hur kan då alla appar på plats 1-20 dra in under 10 miljoner dollar i EU + USA totalt tillsammans på en hel månad? Det verkar alldeles för lite.
Det verkar ju snarare vara att statistiken i denna artikel är vad de drar in PER DAG. https://thinkgaming.com/app-sales-data/
Vilken info är den korrekta?

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Lättlurade konsumenter. Skulle aldrig i hela mitt liv få för mig att betala för ett mobilspel. Man kan garanterat få samma upplevelse gratis på en pc eller en ännu bättre upplevelse på konsol.

Folk är korkade får.

Kan du inte lägga upp en bild när du sitter och spelar på din dator eller konsol på pendeltåget?


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av Zerp:

Är siffrorna som visas snittet per spel eller hur mkt alla spelen i kategorin dragit in?

Framgår öht inte alls och gör en jävligt stor skillnad!

Omsättning på AppStore i 3 olika kategorier i tre olika regioner under juni månad...

Edit:...står det i FZs artikel, men när jag läser källan så börjar ju undra ifall de menar att de tagit siffrorna från Juni och visat vad omsättningen är per dag? 3,7 miljoner dollar känns ju som en droppe i havet för de 20 bäst omsättande spelen för en månad.

Märker att min ekonomiengelska inte är lika stadig som på andra områden, men hur de än menar så är väl siffrorna samtidigt till för att illustrera skillnaderna mellan de högst omsättande spelen i jämförelse mot resten, och där är ju skillnaden enorm.

Medlem
Skrivet av demagog:
Skrivet av Tompa8989:

Lättlurade konsumenter. Skulle aldrig i hela mitt liv få för mig att betala för ett mobilspel. Man kan garanterat få samma upplevelse gratis på en pc eller en ännu bättre upplevelse på konsol.

Folk är korkade får.

Kan du inte lägga upp en bild när du sitter och spelar på din dator eller konsol på pendeltåget?

Nix, jag har lyssnat på musik, läst tidningar eller böcker när jag åkt pendeltåg.
Det är ju inte direkt nödvändigt att sitta med näsan i mobilen så fort man inte gör nåt. Fullkomligt hatar min generation för det och äldre generationer som tar efter detta vidriga beteende.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

...Fullkomligt hatar min generation för det och äldre generationer som tar efter detta vidriga beteende.

Ja, usch, hemskt! folk sitter med näsan i böcker och diverse tidskrifter, alldeles självupptagna och ouppmärksamma!

Eller missförstod jag något?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Tompa8989:

...Fullkomligt hatar min generation för det och äldre generationer som tar efter detta vidriga beteende.

Ja, usch, hemskt! folk sitter med näsan i böcker och diverse tidskrifter, alldeles självupptagna och ouppmärksamma!

Eller missförstod jag något?

Jo du missförstod.

1
Skriv svar