Ingen splitscreen för Star Wars: Battlefront på pc

Robot
Ingen splitscreen för Star Wars: Battlefront på pc

Vill du skjuta stormtroopers med en polare i soffan får du köpa konsolversionen.

#star-wars-battlefront


Medlem
Ingen splitscreen för Star Wars: Battlefront på pc

Detta fatta väl vem som helst?

Medlem

Roligare och fixa ett lan då split screen är inget vidare med den dåliga upplösningen man får på konsol ändå.

Medlem

Men oj vilken besvikelse! Senaste pc spelet jag har spelat som använt splitscreen var väll något legospel....

Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Men oj vilken besvikelse! Senaste pc spelet jag har spelat som använt splitscreen var väll något legospel....

Det går att få "splitscreen" i Borderlands dock ... men inget som är riktigt enkelt att tillgå.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=245530...

Medlem

2 skärmar och 2 xbox/ps4 kontroller så är det löst

Medlem
Skrivet av Picardo:
Skrivet av Foxmaner:

Men oj vilken besvikelse! Senaste pc spelet jag har spelat som använt splitscreen var väll något legospel....

Det går att få "splitscreen" i Borderlands dock ... men inget som är riktigt enkelt att tillgå.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=245530...

L4D 1 & 2 har också splitscreen.

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Picardo:
Skrivet av Foxmaner:

Men oj vilken besvikelse! Senaste pc spelet jag har spelat som använt splitscreen var väll något legospel....

Det går att få "splitscreen" i Borderlands dock ... men inget som är riktigt enkelt att tillgå.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=245530...

L4D 1 & 2 har också splitscreen.

Ska man ha 2 möss då eller???

Medlem

Väntat, men tråkigt likväl ändå.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Foxmaner:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Picardo:
Skrivet av Foxmaner:

Men oj vilken besvikelse! Senaste pc spelet jag har spelat som använt splitscreen var väll något legospel....

Det går att få "splitscreen" i Borderlands dock ... men inget som är riktigt enkelt att tillgå.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=245530...

L4D 1 & 2 har också splitscreen.

Ska man ha 2 möss då eller???

Man kan låta polaren spela med handkontroll.

Medlem
Skrivet av Foxmaner:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Picardo:
Skrivet av Foxmaner:

Men oj vilken besvikelse! Senaste pc spelet jag har spelat som använt splitscreen var väll något legospel....

Det går att få "splitscreen" i Borderlands dock ... men inget som är riktigt enkelt att tillgå.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=245530...

L4D 1 & 2 har också splitscreen.

Ska man ha 2 möss då eller???

Finns det som heter handkontroller (Xbone, 360, PS3 eller PS4).


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Foxmaner:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Picardo:
Skrivet av Foxmaner:

Men oj vilken besvikelse! Senaste pc spelet jag har spelat som använt splitscreen var väll något legospel....

Det går att få "splitscreen" i Borderlands dock ... men inget som är riktigt enkelt att tillgå.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=245530...

L4D 1 & 2 har också splitscreen.

Ska man ha 2 möss då eller???

Fungerar riktigt bra med en Xbox 360 usb kontroll.

Medlem

hur kan detta ens bli en grej?

ELF
Medlem

Frågan är då. Vad menar de med att det kommer få avnjutas på var sin skärm?
Menar de att man måste använda två datorer eller att det räcker med att ha två skärmar kopplade till samma dator?

Tycker förövrigt det är väldigt dåligt av spelutvecklare att inte porta split screen över till PC när det faktiskt finns på konsolversionen av ett spel. Har flertalet ggr letat efter FPS och TPS spel med split screen men inte kunnat hitta något, förutom Borderlands och L4D.

Skrivet av Foxmaner:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Picardo:
Skrivet av Foxmaner:

Men oj vilken besvikelse! Senaste pc spelet jag har spelat som använt splitscreen var väll något legospel....

Det går att få "splitscreen" i Borderlands dock ... men inget som är riktigt enkelt att tillgå.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=245530...

L4D 1 & 2 har också splitscreen.

Ska man ha 2 möss då eller???

Då det inte har officiellt splitscreen stöd på PC så har de inte tänkt på att stödja flera möss och tangentbord. Så ena eller båda spelarna måste använda handkontroll.

Kan förövrigt nämna att Trine 2 stödjer detta.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Det här suger pung. Jag spelar sjukt mycket splitscreen med polare på tvn och detta är riktigt trist. Köper i princip varje splitscreen spel som finns på steam.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Detta fatta väl vem som helst?

Jaså? Finns de som använder sin PC som konsol och har den inkopplad i TV, alternativt streamar till TV:n. Och mer av det lär det bli när Steam Machines börjar nå alla vardagsrum.

Detta är ju en självklarhet för alla som lirar med mus och tangentbord på en 24" monitor, men som sagt, PC:n håller på att bli en spelkonsol för vardagsrum, så jag tycker inte att man ska ta saker och ting för givet. Finns säkert en massa gamers där ute som blev väldigt besvikna nu.

Medlem

Blir väl inget mod support till det här spelet heller gissar jag på.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Vad fasen, Jag och brorsan brukar vara förbannade när vi hälsar på varandra då det inte finns många spel med local COOP/split-screen. Hur jobbigt kan det vara att fixa det när det redan finns på konsol versionen?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

har ni märkt att local coop försvunnit dom senaste åren? Nu finns det bara multiplayer online kvar.
Girighet.

Medlem

känns som att split screen öht verkar dö ut.
Finns la inte så satans många spel på "next gen" som ens har det.

Medlem

PC särbehandlas på ett negativt sätt, yup där försvann lite pengar till kassan för EA.

Medlem

Därför skaffar man PS4 versionen

Medlem

Asså lol. Hur många spel kommer ut med Coop-stöd till PC egentligen? Try again, FZ.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem
Skrivet av zleck129:

Därför skaffar man PS4 versionen

Varför? För företaget favoriserar gammla skrothögar till datorer?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Karmak:

Detta fatta väl vem som helst?

Jaså? Finns de som använder sin PC som konsol och har den inkopplad i TV, alternativt streamar till TV:n. Och mer av det lär det bli när Steam Machines börjar nå alla vardagsrum.

Det finns de som gör det ja, men de är än så länge försvinnande få. Att bolag ska lägga rätt stora pengar på något som en försvinnande liten minoritet sysslar med är inte realistiskt.

När Steam Machines är etablerade i ett större antal på marknaden kommer det säkert bli ändring. Tills dess får man finna sig i att som konsument i marginalen inte få tillgång till allt.

Medlem

Bakåtsträvare...

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Picardo:
Skrivet av Foxmaner:

Men oj vilken besvikelse! Senaste pc spelet jag har spelat som använt splitscreen var väll något legospel....

Det går att få "splitscreen" i Borderlands dock ... men inget som är riktigt enkelt att tillgå.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=245530...

L4D 1 & 2 har också splitscreen.

Far Cry 3 också!

Medlem
Skrivet av van Uber:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Karmak:

Detta fatta väl vem som helst?

Jaså? Finns de som använder sin PC som konsol och har den inkopplad i TV, alternativt streamar till TV:n. Och mer av det lär det bli när Steam Machines börjar nå alla vardagsrum.

Det finns de som gör det ja, men de är än så länge försvinnande få. Att bolag ska lägga rätt stora pengar på något som en försvinnande liten minoritet sysslar med är inte realistiskt.

När Steam Machines är etablerade i ett större antal på marknaden kommer det säkert bli ändring. Tills dess får man finna sig i att som konsument i marginalen inte få tillgång till allt.

De lägger ju redan pengar på splitscreen på konsolversionen, så det kan ju inte kosta så mycket att behålla funktionen på PC? Det handlar nog mest om att de då kanske måste erbjuda någon form av LAN-stöd, vilket skulle få folk att piratkopiera det mer och lira över t.ex. Hamachi.

Medlem

Jag förstår inte om det här ska vara ett skämt eller inte, ärligt talat. Vem fan bryr sig om split-screen på PC. Är man en PC-gamer är det lan som gäller! Splitscreen förstör ju spelkänslan.


signatur

“People”—Geralt turned his head—“like to invent monsters and monstrosities. Then they seem less monstrous themselves.”

Medlem
Skrivet av Nothingleft:

Jag förstår inte om det här ska vara ett skämt eller inte, ärligt talat. Vem fan bryr sig om split-screen på PC. Är man en PC-gamer är det lan som gäller! Splitscreen förstör ju spelkänslan.

Mer att Pc får en version som det fattas saker i,+ man spela mycket splitscreen när man var mindre dådet fanns i pc spelen...

12
Skriv svar