Tycker du Overwatch verkar rörigt? Den här filmen hjälper

Robot
Medlem
Tycker du Overwatch verkar rörigt? Den här filmen hjälper

Va? För högt tempo? Det här är det långsammaste arena-fpsen som kommer att finnas på marknaden.... Jag är extremt förvirrad.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Va? För högt tempo? Det här är det långsammaste arena-fpsen som kommer att finnas på marknaden.... Jag är extremt förvirrad.

Dagens spelare är inte vana med Quake/Unreal Tournament.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Prixm:

Va? För högt tempo? Det här är det långsammaste arena-fpsen som kommer att finnas på marknaden.... Jag är extremt förvirrad.

Dagens spelare är inte vana med Quake/Unreal Tournament.

CoD är mycket snabbare än detta till exempel. Det är ett av dom populäraste spelen genom alla tider. Därför jag blir så förvirrad. Nog för att CoD inte räknas som en arena-shooter, men ett exempel.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Va? För högt tempo? Det här är det långsammaste arena-fpsen som kommer att finnas på marknaden.... Jag är extremt förvirrad.

Håller med, om något så känns det ju tvärtom, mer åt TF2.

Medlem

Är väl inte så mycket det "extremt höga tempot" som gör det svårt att se vad som faktiskt händer, utan snarare hur allt är en klusterfuck av effekter, special attacker och allmänt kaos.

De kanske skulle börjat lite enklare som vanilla TF2, simpelt och rent istället och gradvis uppdaterat varje klass. Med en viktig skillnad dock att den här gången sluta i tid, inte överdriva och öppna upp dammluckorna helt, så allt bara slutar som en enda klusterfuck, som TF2 är idag.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Prixm:

Va? För högt tempo? Det här är det långsammaste arena-fpsen som kommer att finnas på marknaden.... Jag är extremt förvirrad.

Dagens spelare är inte vana med Quake/Unreal Tournament.

Quake 1+Rocket launcher+ rocker jump höhöh

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sapiens:

Är väl inte så mycket det "extremt höga tempot" som gör det svårt att se vad som faktiskt händer, utan snarare hur allt är en klusterfuck av effekter, special attacker och allmänt kaos.

Precis, tempot är knappast högt, men eftersom alla vapen och abilities är så kraftfulla visuellt och skiljer sig från varandra blir det tämligen rörigt när man inte har koll på spelet och mekaniken.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Va? För högt tempo? Det här är det långsammaste arena-fpsen som kommer att finnas på marknaden.... Jag är extremt förvirrad.

Blizzards nya spel riktar sig mot en skara som inte vill ha motstånd eller utmaning.
Men vetifan varför FZ skriver att det skulle vara rörigt.
Men måste ju skriva om ett blizzard spel dagligen på den här sidan. . .

Medlem

Sist jag spelade ett Arena-typ spel så var det rätt basic, där karaktärerna inte skilde sig åt annat än till utseende, och den enda variationen emellan dem var vilket vapen man hade plockat upp och använde för stunden.
Det här skiljer sig ju rejält mot det iallafall.

Varför det här inte skulle kunna vara utmanande har jag ingen aning om. Trodde utmaningen låg hos motståndet, inte spelmekaniken.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Prixm:

Va? För högt tempo? Det här är det långsammaste arena-fpsen som kommer att finnas på marknaden.... Jag är extremt förvirrad.

Blizzards nya spel riktar sig mot en skara som inte vill ha motstånd eller utmaning.
Men vetifan varför FZ skriver att det skulle vara rörigt.
Men måste ju skriva om ett blizzard spel dagligen på den här sidan. . .

Okej, rörigt hade kanske varit ett bättre ordval.


signatur
1
Skriv svar