Konami stryker Kojima från Metal Gear Solid V-boxen

Robot
Konami stryker Kojima från Metal Gear Solid V-boxen

Varken spelets upphovsman eller studion bakom det står längre att läsa på The Phantom Pains omslag.

#metal-gear-solid-v-the-phantom-pain, #kojima-producktions


Medlem
Konami stryker Kojima från Metal Gear Solid V-boxen

Han sa NEJ! till MGS 6 och ville göra ett nytt snatcher
Kan alltid hoppas.........

Medlem

Om ändå alla konsumenter ville bojkotta spelet, med krav på att sätta tillbaka namnet. Vad är det för fel på Konami?

Medlem

Skulle ju kunna va så åt Kojima hoppat av spelet och därför inte vill stå som avsändare, därför att han inte kan säkra kvalitén?

Medlem

Inte helt omöjligt. Det är trots allt många stora titlar som släppts med fundamentala fel den senaste tiden..

Medlem

Blir ganska sugen på att avboka spelet,


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

HL3 confirmed.

Medlem

Haha, det hela måste ju vara ett PR trick?

Medlem

Verkar som att konami har sniffat lim. En liter eller flera tusen.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Nej :-(. Jag som så gärna ville spela det här :'(. Bojkott är vad som gäller nu

Medlem

Jag är bra nyfiken på exakt vad Kojima har gjort för att Konami ska bete sig så här respektlöst mot honom (och resten av Kojimas team).

Det är ju en sak att dom är arga på honom men dom måste ju inse att radera hans namn från allt som har med MGSV på det här sättet är extremt dåligt pr. Om jag hade varit intresserad av spelet till att börja med så hade jag definitivt bojkottat det efter det här.

Medlem

Känns som om det troliga är att två egensinniga personligheter har krockat.

Medlem

En teori är ju att det är Kojima själv som har bett om denna ändring så att han i framtiden kan öppna upp ett "Kojima Studios" utan att bli anklagad för att inkränkta på Metal Gear Solid V: The Phantom Pain-släppet.

Den här posten på Reddit summerar det ganska väl: https://www.reddit.com/r/metalgearsolid/comments/3d9kob/kojim...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tvärtom bra PR, snackas MGS som aldrig förr.
Allt är säkert ett jäkla pr jippo

Medlem
Medlem

Har starka källor som pekar på att det hela handlar om en sprucken kondom, men tiden lär avslöja sanningen

Inaktiv

Kojima måste knullat någons chefs fru.

Medlem

det är inte struket!!! Borttaget!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Ju mer jag läser om den här sörjan desto mer benägen att INTE köpa spelet känner jag mig... Skapligt nyfiken på vad som hänt dock.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag vill veta vad som hänt till att börja med. Även om Konami är ondska och Kojima gjort mästerverk kan det ju faktiskt vara så att Kojima verkligen gjort en ultratabbe.

Medlem

Hidden dick-picks under the textures Im sure ^^

Medlem

Jag har aldrig spelat MGS eller vet speciellt mycket om herr Kojima men har för mig att han är känd för bisarra PR stunts.

Med tanke på att detta verkar ganska "in-house" kan det inte helt enkelt vara ett jätteskumt sätt att hypea spelsläppet? Verkar ju som om det blir mer och mer extrema åtgärder och valsar kring detta så att allt verkar lite uppgjort på nåt sätt.

Just saying

k3m
Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Jag är bra nyfiken på exakt vad Kojima har gjort för att Konami ska bete sig så här respektlöst mot honom (och resten av Kojimas team).

Det är ju en sak att dom är arga på honom men dom måste ju inse att radera hans namn från allt som har med MGSV på det här sättet är extremt dåligt pr. Om jag hade varit intresserad av spelet till att börja med så hade jag definitivt bojkottat det efter det här.

kan även vara så att det är Kojima som jäktar med namnborttagningen!?

1
Skriv svar