Ingen splitscreen för Star Wars: Battlefront på pc

Medlem

Haha, herregud... Jag tror aldrig att jag i hela mitt liv har spelat splitscreen på PC, förutom något/några bilspel på 90-talet.

Medlem

Kommer bli en halvtaskig konsoll-port som vanligt, så hade inte förväntat något annat.
Förboka inte!

Medlem

Kan se det redan nu, spelet släpps med 5 hjältar, för att sedan släppa day one dlc hjältar.

Medlem

Otippat.. Dice är rövhål punkt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av van Uber:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Karmak:

Detta fatta väl vem som helst?

Jaså? Finns de som använder sin PC som konsol och har den inkopplad i TV, alternativt streamar till TV:n. Och mer av det lär det bli när Steam Machines börjar nå alla vardagsrum.

Det finns de som gör det ja, men de är än så länge försvinnande få. Att bolag ska lägga rätt stora pengar på något som en försvinnande liten minoritet sysslar med är inte realistiskt.

När Steam Machines är etablerade i ett större antal på marknaden kommer det säkert bli ändring. Tills dess får man finna sig i att som konsument i marginalen inte få tillgång till allt.

De lägger ju redan pengar på splitscreen på konsolversionen, så det kan ju inte kosta så mycket att behålla funktionen på PC? Det handlar nog mest om att de då kanske måste erbjuda någon form av LAN-stöd, vilket skulle få folk att piratkopiera det mer och lira över t.ex. Hamachi.

Antagligen måste de programmera kontrollersupporten själva till PC, dvs. vem som är player1 och player 2 då detta är inbyggt i konsollernas OS, så "kostar" det inte något.

12
Skriv svar