Se stämningsfull trailer från Shenmue 3

Robot
Se stämningsfull trailer från Shenmue 3
Medlem
Se stämningsfull trailer från Shenmue 3
Medlem
Medlem

Kommer ihåg när jag såg det där som 11 åring första gången tyckte hela spelet var så sjukt mindblowing. Fick starka känslor för karaktärer för första gången i spel.

Medlem
Medlem

Undra om varit i kontakt med JJ Abrams angående lens flaren...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Det var inte mycket till trailer. Kan det vara när de gjorde Shenmue 3 för många år sen som de grävt fram och kört som en WiP? Annars måste jag säga det var lite vekt för att sälja in mig. Ser ut som ett techdemo för Geforce 1

Medlem

Zoom in and enhance on that butt

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Det var inte mycket till trailer. Kan det vara när de gjorde Shenmue 3 för många år sen som de grävt fram och kört som en WiP? Annars måste jag säga det var lite vekt för att sälja in mig. Ser ut som ett techdemo för Geforce 1

jag bryr mig inte om spelet har tecknad stuke som shenmu e har men det var otroligt dålig tecknat, menar om det ska vara sån grafik så måste det vara hög AA så det ej är hakiga kanter och ljussättning etc ska vara bra. Firewatch är grymt snyggt och det är bara ljussättningen och skuggor som gör det snyggt, texturer i det spelet är inget att hänga i julgranen själva men om man gör det rätt med andra saker så blir det snyggt och håller enligt mig i fler år än vanlig grafik som ska vara så verkligt som möjlgit då det kräver prestanda p åsaker som åldras dåligt.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Det var inte mycket till trailer. Kan det vara när de gjorde Shenmue 3 för många år sen som de grävt fram och kört som en WiP? Annars måste jag säga det var lite vekt för att sälja in mig. Ser ut som ett techdemo för Geforce 1

Haha. Det ser faktiskt ut som det, eller Voodoo.

AGP FTW

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av Pholiage:

Det var inte mycket till trailer. Kan det vara när de gjorde Shenmue 3 för många år sen som de grävt fram och kört som en WiP? Annars måste jag säga det var lite vekt för att sälja in mig. Ser ut som ett techdemo för Geforce 1

jag bryr mig inte om spelet har tecknad stuke som shenmu e har men det var otroligt dålig tecknat, menar om det ska vara sån grafik så måste det vara hög AA så det ej är hakiga kanter och ljussättning etc ska vara bra. Firewatch är grymt snyggt och det är bara ljussättningen och skuggor som gör det snyggt, texturer i det spelet är inget att hänga i julgranen själva men om man gör det rätt med andra saker så blir det snyggt och håller enligt mig i fler år än vanlig grafik som ska vara så verkligt som möjlgit då det kräver prestanda p åsaker som åldras dåligt.

Visst grafik är inte allt. Men det är ändå 2015. Och tanken är väl att spelet beräknas 2016/17. I trailern ser allt ut som 98. Kan vara efter allt Ubisoft osv har gjort kanske de börjar med lägsta intrycket. Det är ju inga texturer, inga animeringar att hänga i julgranen. Fan kolla bara på låg poly gräset i vattnet.

Inaktiv

Bäätre ett sent muu än ett hett luul


signatur

knarka loss era hungriga

Medlem

Typiskt svenskar, stör sig på småsaker som grafik istället för att njuta av atmosfären!

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av Pholiage:

Det var inte mycket till trailer. Kan det vara när de gjorde Shenmue 3 för många år sen som de grävt fram och kört som en WiP? Annars måste jag säga det var lite vekt för att sälja in mig. Ser ut som ett techdemo för Geforce 1

jag bryr mig inte om spelet har tecknad stuke som shenmu e har men det var otroligt dålig tecknat, menar om det ska vara sån grafik så måste det vara hög AA så det ej är hakiga kanter och ljussättning etc ska vara bra. Firewatch är grymt snyggt och det är bara ljussättningen och skuggor som gör det snyggt, texturer i det spelet är inget att hänga i julgranen själva men om man gör det rätt med andra saker så blir det snyggt och håller enligt mig i fler år än vanlig grafik som ska vara så verkligt som möjlgit då det kräver prestanda p åsaker som åldras dåligt.

Visst grafik är inte allt. Men det är ändå 2015. Och tanken är väl att spelet beräknas 2016/17. I trailern ser allt ut som 98. Kan vara efter allt Ubisoft osv har gjort kanske de börjar med lägsta intrycket. Det är ju inga texturer, inga animeringar att hänga i julgranen. Fan kolla bara på låg poly gräset i vattnet.

det var lite det som var min poäng, dom behöver ej göra det verklighetstroget men dom kan iaf lägga in lite mer tid i modeller ,ljus etc, till och med jag kan göra bättre 3d models.

för ljust nu ser det verkligen ut som skit och det är svårt att komma in i ett spel om allt är jätte pixligt och ljus är helt fel, typ hela hans ansikte blir en lampa när något lös på det , inte ens mina ben som är kritvita irl lyser sådär mycket i solen och han är grymt mycket brunare än vad jag är : P !

Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Typiskt svenskar, stör sig på småsaker som grafik istället för att njuta av atmosfären!

Så du menar att atmosfären hade inte lidit i Firewatch som nån hade gett som exempel om spelet varit i 8bitar eller voxel grafik? Har inget emot att folk är hypade för den 3e delen, men att bara kasta ut spelet i den grafiska kvalitén borde sätta igång alarm att de inte bryr sig helt utan ska casha in på hypen.

1
Skriv svar