Yager utvecklar inte längre Dead Island 2

Robot
Medlem
Yager utvecklar inte längre Dead Island 2

Skulle låtit Techland göra det.


signatur

I drank what?

Medlem
Medlem

Yager kanske faktiskt försökte göra en djup och bra story?

Medlem

Förra spelet var ju skräp och tråkigt så är inte förvånnad.

Medlem

Tråkigt


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Var de någon som ens tyckte de första spelet var bättre än okej?

Medlem

Svårt att konkurrera med det superba dying light kanske?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Svårt att konkurrera med det superba dying light kanske?

Dying Light är utvecklat av samma utvecklare som Dead Island

Medlem

Där gick det spelet åt helvete.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Svårt att konkurrera med det superba dying light kanske?

Lol dom var lite roliga, gjorde ett 3e dead island, men kalla det för dying light och börja konkurrera med sig själva. Om dead island 2 (3) är det minsta likt föregångarna i gameplay (sikte allra helst) så skippar jag detta. Känns troligt då dom vill göra ett spel för fansen av serien.

Youtuber
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Hymer:

Svårt att konkurrera med det superba dying light kanske?

Dying Light är utvecklat av samma utvecklare som Dead Island

Rätta mig om jag har fel, men anledningen till att Dead Island (1) blev som det blev var pga press från utgivaren och de "sa upp bekantskapen" efter detta, och utvecklarna kunde då gå sin egen väg och göra Dying Light efter sina egna ambitioner och inte en utgivares.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av employed:

Var de någon som ens tyckte de första spelet var bättre än okej?

Fantastiskt kul i multiplayer. Har runt 160 timmar på Dead Island och Riptide med min polare. Så ja, det finns folk som gillar det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av employed:

Var de någon som ens tyckte de första spelet var bättre än okej?

Fantastiskt kul i multiplayer. Har runt 160 timmar på Dead Island och Riptide med min polare. Så ja, det finns folk som gillar det.

Jag körde dock inte multiplayer men som själv var det svin tråkigt.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Hymer:

Svårt att konkurrera med det superba dying light kanske?

Dying Light är utvecklat av samma utvecklare som Dead Island

Medlem
Skrivet av employed:

Var de någon som ens tyckte de första spelet var bättre än okej?

Jag. Jag har lagt många timmar på det och haft kul.


signatur

I drank what?

Medlem

Ja Techland gjorde Dead Island 1 och senare Dying Light som är ruskigt bra. Techland har inget med Dead Island 2 att göra. Tror det blir svårt att mäta sig med Dying som är galet as bra i Coop.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Mjo... "okej" var precis vad tidigare var. Bristerna i logiken är för stora och enformigheten blir värre än det tidigaste C64-spel...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Skulle tippa på att Techland kommer att ta över utvecklingen nu, precis som det var tänkt från början. Techland hann påbörja utvecklingen av Dying Light med WB innan Dead Island 2 var spikat, vilket ledde till att Deep Silver fick leta någon annan utvecklare som en nödlösning. Men nu när Techland har fria händer igen så är det nog mest bara logiskt att de tar över rodret då de känner Dead Island bäst.

Medlem

Som jag förstod det så var inte Techland och Deep Silver helt i sync med andra saker, eftersom Techland "förlorade" sitt IP till Deep Silver och inte fick göra exakt som dom själva ville med Dead Island, därför gav Deep Silver DI2 till Yaeger, medans Techland försökte komma på ytterligare ett nytt IP i och med Dying Light, som förblev deras.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vadå ni kan väl inte jämföra Dying Light med Dead Island när det kommer till konkurrens, är ju liksom rätt så olika spel... ^_^ konkurrerar ju inte ut sig själva över huvud taget bara för att det är zombies i båda, spelstilen skiljer sig ju enormt. Surt som fan med dead island däremot var väl att det var riktigt kasst optimerat till PC så det kanske blir bättre på den fronten med nya utvecklare. Nu har jag inte spelat Dead Island, funderat på att köpa men gav fan i det p.g.a dåliga betyg på steam.


signatur

“People”—Geralt turned his head—“like to invent monsters and monstrosities. Then they seem less monstrous themselves.”

Medlem

Själv tyckte jag Dead Island var bättre än Dying Light. En av de bästa Zombie-spelen jag spelat. Dying Light floppade enligt mig.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

1
Skriv svar