Ash Vs Evil Dead. Alldeles...alldeles...GROOVY!

Ash Vs Evil Dead. Alldeles...alldeles...GROOVY!

Årets händelse på duken/tv:n, glöm Jurassic Park, Glöm STAR WARS denna vinter. Detta är det enda som gäller.

Ash kommer tillbaka i episodform i den nya tv serien "Ash Vs Evil Dead" redan nu denna Halloween, så nästa år för resten av oss som inte streamar eller laddar ner illegalt.

Än så länge verkar det handla om tio episoder där vi får följa Ash trettio år efter senaste "Deadite" utbrottet och än en gång blir det mycket "Boomstick", "motorsåg" och halvdassiga skämskudde oneliners.
Glöm den där vidriga reeboten av första filmen, för det här är så här Evil dead ska vara!

Precis som det ska vara alltså. Av vad jag sett så har den precis rätt ton, blandningen mellan humor och "komiskt överdriven Gore". Jag är inget fan av gore, men Evil dead 2 är en av mina favoritfilmer.

Bruce Campbell är filmvärldens charmtroll och det märks att han har riktigt roligt och väver in sin nya (gamla) fysik för att passa Ash. gördeln alltså

Här är den nya trailern, så skratta med mig, sen kan vi börja räkna dagarna tills den här hemska sommaren är över och den härliga mörka Halloween hösten tar över

1..2..3..GROOVY! (så jäkla hypad glad)

Liten varning bara: Blood i massor, du har blivit varnad.

Jag menar...kolla bara hur Ash tar fram sin boomstick, det är så perfekt! Bara det skrattande Hjorthuvudet kan göra det hela bättre!

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Testpilot
Ash Vs Evil Dead. Alldeles...alldeles...GROOVY!

Göttigt att det kommit lite mer om serien nu

Medlem

Haha when legend is legend!

Medlem

Jag var så skeptiskt då detta annonserades ut, men efter jag såg trailern så instämmer jag med ett groovy!

I know right!

Den anfallande dockan är ju så mycket "Army of Darkness"
Till och med "Woosch" ljudeffekten när Ash dyker in framför hyllan


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

ohh, nu vart man ju sugen på o kolla in de gamla Campbell serierna "Brisco county Jr." och "Jack of all trades" och kanske lite "Burn Notice" också


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skrivet av Zymac:

ohh, nu vart man ju sugen på o kolla in de gamla Campbell serierna "Brisco county Jr." och "Jack of all trades" och kanske lite "Burn Notice" också

tja, jag kollade i alla fall på "Buba Ho-Tep" igen. Campbell som åldrande Elvis, guld värt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Zymac:

ohh, nu vart man ju sugen på o kolla in de gamla Campbell serierna "Brisco county Jr." och "Jack of all trades" och kanske lite "Burn Notice" också

tja, jag kollade i alla fall på "Buba Ho-Tep" igen. Campbell som åldrande Elvis, guld värt.

Har den filmen på dvd i någon flyttkartong. Allt är kanon i den, grym musik, stämmning och en Campbell i storform.

Kan rekomendera hans bok if chins could kill, riktigt trevlig läsning, ska testa hans ljudböcker har för mig att han själv läser i dem.

1
Skriv svar