Alien: Colonial Marines kostade Randy Pitchford närmare hundra miljoner ur egen ficka

Robot
Alien: Colonial Marines kostade Randy Pitchford närmare hundra miljoner ur egen ficka

Misslyckandet med spelet fläckade inte bara studions rykte - det grävde ett stort hål i grundarens plånbok.

#alien-colonial-marines, #sega, #gearbox-software


Medlem
Alien: Colonial Marines kostade Randy Pitchford närmare hundra miljoner ur egen ficka

Och det ska man tro på eller? Lol

Medlem

Det hade ju varit med all rätt i alla fall

Medlem

Får skylla sig själva, gör man ett skitspel så är det skit man förtjänar.

Inaktiv

Trist läsning men det förändrar inte faktum att Gearbox producerat två riktiga floppspel (Colonial Marines och DNF), de är kanske inte ensamt skyldiga till dessa kalkoner men de är långt ifrån oskyldiga.

Medlem

I call bullshit. Och om det är sant så är det inte mindre än vad man förtjänar. Samma skit med Batman Arkham Knight.

Medlem

Så går det när man lurar folk med falska demos.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Om någon har missat veckans Jimquisition, så kan det vara värt att kolla in. Passar väldigt bra till den här nyheten.

Medlem

Känns som ett rättvist straff för den dyngan de lurade på folk.


signatur

I drank what?

Medlem

Det är väldigt synd det där. Det skadade ju Alien-varumärket, vilket gjorde att Alien Isolation sålde sämre. Det spelet förtjänar ju en bättre försäljning, för att det är det bästa Alien-spelet hittils.

Medlem

Det finns alltså någon rättvisa i världen...
Nu väntar vi bara på en ursäkt...

Inaktiv

Visste det redan från första trailern eller innan.

Är man skärpt så är man.

Rebellions version har jag barat påbörjat men det har alltid haft en värderad plats högt upp i mitt steam bibliotek, jag är klarsynt också ska ni se.


signatur

knarka loss era hungriga

Medlem
Skrivet av Pholiage:

I call bullshit. Och om det är sant så är det inte mindre än vad man förtjänar. Samma skit med Batman Arkham Knight.

Så du menar att Batman Arkham Knight är dåligt? Isf är du inte frisk i huvudet

Inaktiv

Colonial Marines var inte ett riktigt mästerverk precis. Men CO-OP campaign var faktiskt rätt så kul :).

Medlem

Men gick inte det här spelet i vinst? Vart tog det här bs snacket om hur den öppna marknaden har talat och DNF samt Alien Colonial Marins sålde bra? x'D Näe ingen direkt sympati från mig, om det här ens är sant dvs.

+Visserligen Segas ansvar nu men falska screenshots av spelet ligger fortfarande uppe på spelets steam sida.

Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av Pholiage:

I call bullshit. Och om det är sant så är det inte mindre än vad man förtjänar. Samma skit med Batman Arkham Knight.

Så du menar att Batman Arkham Knight är dåligt? Isf är du inte frisk i huvudet

Han syftar nog på PC versionen av spelet, som var så dåligt att de sluta sälja skiten, troligtvis tack vare steams nya refund policy. När vi ändå är igång med Jim videos =)...

PS4 versionen sägs ju vara "bra/grym", dock för mig och många andra är är det inget vidare alternativ då jag är allergisk mot sådana 30fps shite lir. Man snacka hur mycket bs man vill om hur det "räcker", frångår inte det faktum att sådant skit hade troligtvis betraktas som en gamebreaker i orginal xbox spel som Ninja Gaiden och Burnout.

Så ja Batman Arkham Knight är dåligt, för dess gameplay och mekanik håller sämre klass än 10+år gamla konsol spel.

Medlem

DNF var riktigt kul om man sänkte sin hypeometer och bara tog det för ett spel utan förväntningar. Aliens CM var okej i coop men riktigt kort och skit trist i SP.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av Pholiage:

I call bullshit. Och om det är sant så är det inte mindre än vad man förtjänar. Samma skit med Batman Arkham Knight.

Så du menar att Batman Arkham Knight är dåligt? Isf är du inte frisk i huvudet

Så dåligt att man slutade sälja det på PC

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av Pholiage:

I call bullshit. Och om det är sant så är det inte mindre än vad man förtjänar. Samma skit med Batman Arkham Knight.

Så du menar att Batman Arkham Knight är dåligt? Isf är du inte frisk i huvudet

Nä. Spelet är helt ok. Grafiken i sig är mycket snygg. Men prestandan var ju helt åt skogen. Jag fick spelet med när jag köpte ett 980Ti och när spelet har problem att hålla sig till 30fps cappen i 1080p så är nåt fel och vi ska inte behöva tolerera sånt här.

Medlem
1
Skriv svar