Läckt mail avslöjar att Batman är långt ifrån att fixas

Robot
Läckt mail avslöjar att Batman är långt ifrån att fixas

"Återkalla alla spel" skriver Warner Bros i ett internt mail som tyder på att pc-versionen har långt till att bli felfri.

#batman-arkham-knight


Medlem
Läckt mail avslöjar att Batman är långt ifrån att fixas

Testar aldrig utgivare spel innan dom släpps?
Det finns verkligen fördelar med att ha alpha och beta, men när utgivare tvingar utvecklare att rusha sina spel blir det bara knas.
Det är ALLTID så.

Medlem

Det kostar mer om konsolversioner inte funkar, det är alltid lättare ("billigare") med PC, speciellt om fokus ligger på konsol och marknaden där. Dom har ju redan spelet ute på konsol och där skall det väl inte vara några problem(?).


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Den där studion som portade spelet till PC kan inte ha mycket att skryta med, kommer de få nya jobb efter det här, eller va det tidsbrist de hade?:P

Medlem
Skrivet av Gaara:

Den där studion som portade spelet till PC kan inte ha mycket att skryta med, kommer de få nya jobb efter det här, eller va det tidsbrist de hade?:P

Egentligen WBs fel, det är ju dom som i slutet är ansvariga för att spelen dom släpper funkar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Känns verkligen som att dom har gett upp med det här spelet på PC och tar det i andra hand, jag måste erkänna att jag är rätt så besviken. Spelet fungerade skapligt för mig eftersom jag är van med trasiga spel nu för tiden (40-50 fps) och spelet i sig tyckte jag var jätteroligt, jag har alltid gillat batman spelen sedan arkham asylum. Jag såg fram emot Batgirl vs Joker men det blev ju uppskjutet och nu väntar dom sig månader innan spelet ens är "ok" så vem vet om vi får se nå DLC det här året överhuvudtaget.

Allt som allt så är det väl bra antar jag, om dom nu genomför ändringar till kvalitetssäkring o.s.v. tills nästa spel.

Medlem

Vilket jävla skämt, haha alltså spel industrin har ju blivit ett stort fjasko, vad fan gör utvecklarna igentligen?

Medlem

Tacka fan för steams refund policy!

Inaktiv

50:- på att det inte kommer att komma.

Avstängd

Väldigt konstigt.

Det fungerar hur bra som helst för mig efter senaste patchen.
Flyter på bra, 60 FPS, inte stött på några buggar alls.

Riktigt skoj är det också, för att inte nämna hur snyggt det är!

Medlem

Undrar om dom kommer kompensera alla som köpte det med seasonpass.

Medlem
Skrivet av secuda:

50:- på att det inte kommer att komma.

Vad är det som inte kommer komma?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

De verkar jh

Skrivet av Vemfanbryrsig:

Testar aldrig utgivare spel innan dom släpps?
Det finns verkligen fördelar med att ha alpha och beta, men när utgivare tvingar utvecklare att rusha sina spel blir det bara knas.
Det är ALLTID så.

Spelet var testat, testarna sade till om buggarna månader innan släpp, men WB och Rocksteady fokuserade på konsolversionen istället (flyter asbra på min PS4).

http://www.pcgamer.com/batman-arkham-knight-problems-were-kno...

Medlem

Kan de inte se hur det här skadar anseendet oavsett platform och oavsett vilken de outsourcat till? Är det värt det för quick sales av ett enda spel?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Den där studion som portade spelet till PC kan inte ha mycket att skryta med, kommer de få nya jobb efter det här, eller va det tidsbrist de hade?:P

De hade aldrig gjort en PC-port tidigare, och de fick bara 10 veckor på sig. Allt är Warner Brothers fel.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Gaara:

Den där studion som portade spelet till PC kan inte ha mycket att skryta med, kommer de få nya jobb efter det här, eller va det tidsbrist de hade?:P

De hade aldrig gjort en PC-port tidigare, och de fick bara 10 veckor på sig. Allt är Warner Brothers fel.

Många rykten om hur länge de egentligen fick på sig. Men att säga att de aldrig gjort en PC-port tidigare är felaktigt. Visst, de har bara portat "Batman: Arkham Origins" och Bioshock 2 dlcerna men ändå. Sen att Origins porten har en hel del buggar som aldrig fixades är en annan femma.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Gaara:

Den där studion som portade spelet till PC kan inte ha mycket att skryta med, kommer de få nya jobb efter det här, eller va det tidsbrist de hade?:P

De hade aldrig gjort en PC-port tidigare, och de fick bara 10 veckor på sig. Allt är Warner Brothers fel.

De har väl bara portat 3DS spel eller så aight?

Medlem

Still better than BF3


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Still better than BF3

Du menar 4:an va? Det var (är?) ännu värre än 3:an.

Medlem

Känns som att man ska vänta 2-3 månader efter ett spels release innan man köper det .. så har man en hyfsad chans att få en produkt i bra skick. Jag antar att all marknadsföring/hype gör att utvecklarna känner sig tvungna att släppa ofärdiga produkter för att inte krasha lanseringsproceduren.

Ibland kan man inte hålla sig dock, tror inte många kommer vänta när stora titlar som Fallout 4 släpps

Oftast går det ju att lira spelen även om en del buggar förekommer.

Vidare håller jag med alla som håller Warner Bros ansvariga för fiaskot med Batmans pc portning; det är dom som väljer studio och bör göra en tillräckligt grundlig undersökning för att veta att dom klarar av det. Skulle inte förvåna mig om det var en "kompis" till nån på Warner Bros som driver en spelstudio och fick jobbet på svaga meriter.

Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Still better than BF3

Som vet jag vet så menas settings verkligen settings i BF4, och inget jox som någon har satt ihop under en lunch rast.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Gaara:

Den där studion som portade spelet till PC kan inte ha mycket att skryta med, kommer de få nya jobb efter det här, eller va det tidsbrist de hade?:P

De hade aldrig gjort en PC-port tidigare, och de fick bara 10 veckor på sig. Allt är Warner Brothers fel.

Fyfan va ruttet av WB isf

Medlem

PC MASTER RACE

Medlem

*lutar sig tillbaka i soffan med PS4*

Medlem
Skrivet av radiuz:

*lutar sig tillbaka i soffan med PS4*

Jaha har de hunnit fixa den versionen nu? Trodde det också bara var ett 30fps skräpspel...

Oh wait... Nej för på dagens konsoler har det ju av någon anledning blivigt okej att ha sämre gameplay än på orginal xbox eller n64.

Fightas och åka bil i 30fps, nej tack. Spelar hellre Ninja Gaiden eller Burnout istället tills de fixat PC versionen, om det någonsin händer dvs.

Medlem

fan då hur jävla värdelöst av dom att släppa ett spel i sånt kasst skick ? hur fan tänkte dom... min respekt åt rocksteady är inte direkt hög nu... dom får skylla sig själva om deras nästa spel floppar också tack vare detta..

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Vilket jävla skämt, haha alltså spel industrin har ju blivit ett stort fjasko, vad fan gör utvecklarna igentligen?

Tror inte man skall vara så snabb att skylla på utvecklarna. Kan va att det är/har blivit rätt stor hets att få ut spelen på alldeles för tighta deadlines och utgivarna pressar utvecklarna.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

fan då hur jävla värdelöst av dom att släppa ett spel i sånt kasst skick ? hur fan tänkte dom... min respekt åt rocksteady är inte direkt hög nu... dom får skylla sig själva om deras nästa spel floppar också tack vare detta..

Som jag fattar det som ligger ansvaret på Warner Bros. Interactive som mer eller mindre sket i PC versionen. Både konsol och PC versionen hade stora problem innan release men de koncentrera sig typ bara på konsolversionen. Ganska fett misstag, hade då snarare varit bättre att skjuta upp PC-versionen ett halvår istället. Men men, bry man sig inte om sitt ryckte så får man ta de långsiktiga konsikvenserna.

Synd att Batman drabbas, som vanligt den rike biljonären som... wait... varför är den här snubben populär nu igen?

...ah just de

xD

Medlem

Hoppas Sony och Microsoft tar efter de där med return policy. Då skulle vi få mindre buggiga spel även där.

Medlem
Skrivet av Killbom:

Väldigt konstigt.

Det fungerar hur bra som helst för mig efter senaste patchen.
Flyter på bra, 60 FPS, inte stött på några buggar alls.

Riktigt skoj är det också, för att inte nämna hur snyggt det är!

För mig funkade ACU riktigt bra och fattade inte vad alla andra pratade om, inga buggar what so ever. Antar om man har tur och har den absolut rätta hårdvaru konfigen så funkar det..


signatur

7900XTX
7800X3D

12
Skriv svar