Heroes of the Storm-uppdatering separerar nybörjare från veteraner

Robot
Heroes of the Storm-uppdatering separerar nybörjare från veteraner
Medlem
Heroes of the Storm-uppdatering separerar nybörjare från veteraner

Ska bli intressant att se hur det fungerar i praktiken. Har själv fördelat mina speltimmar över de flesta karaktärerna (måste ju få dem till lvl 5 för guldet!), och har därför ingen större expertis på en enskild hjälte.

Medlem

Quick match = Mainstream/casual. Bra att de fixar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Behövs detta verkligen? Man kan ju anses som veteran efter dryga 20 matcher, inte så mycket att lära sig förutom att gröta ihop sig i en klump från start och fortsätta med det tills man vinner en avgörande teamfight vid 20 min snåret, kan dock vara bra att kunna förutspå vilket karta man hamnar på, känns dock omöjligt!

Medlem

Jag började precis spela HOS och tycker att det är lite småroligt så det är varmt välkomnande för jag är inte bra på det här spelet.

Medlem
Skrivet av Ender:

Ska bli intressant att se hur det fungerar i praktiken. Har själv fördelat mina speltimmar över de flesta karaktärerna (måste ju få dem till lvl 5 för guldet!), och har därför ingen större expertis på en enskild hjälte.

Du lär väl dig spelet och alla karaktärer du spelar med och mot för varje match du spelar. Även om du inte är expert på en karaktär så kan du överlag allting bättre än någon som inte har spelat lika många matcher.

Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av Ender:

Ska bli intressant att se hur det fungerar i praktiken. Har själv fördelat mina speltimmar över de flesta karaktärerna (måste ju få dem till lvl 5 för guldet!), och har därför ingen större expertis på en enskild hjälte.

Du lär väl dig spelet och alla karaktärer du spelar med och mot för varje match du spelar. Även om du inte är expert på en karaktär så kan du överlag allting bättre än någon som inte har spelat lika många matcher.

Jo, ligger nåt i det, man hinner få en känsla för mekaniken om inte annat. Däremot så är det en jäkla skillnad att som någon runt lvl 32 möta någon runt lvl 40. Känns som det krävs ungefär like mycket xp att gå från 0-30 som från 30-40.

Medlem

Är det någon mer som tycker att match makingen i Hero League fungerar mycket bättre nu också?

Det blir jämnare matcher, och när jag jämför folks mmr på Hotslogs och deras Hero rank, så är för det mesta alla 10 spelare rätt lika.

Match makingen var ganska katastrofal kring launch och veckorna därefter. Men det verkar funka bättre nu. Kanske har folks mmr stabiliserat sig och systemet funkar bättre helt enkelt.

Medlem

Kan störa mig på Hero League när man blir rankad med 30-50's som inte har en aning på vad de håller på med när man själv ligger på 14. Känns lite sådär, hänt också att fiende laget består av en bunt med rank 1-5 spelare

Men förhoppningsvis blir det bättre med tiden! Största lärningskurvan är att kontra din motståndare och deras taktiker.

1
Skriv svar