CS-spelare tjänade 50 000 kr på vapenskins - köpte sin första bil

Robot
CS-spelare tjänade 50 000 kr på vapenskins - köpte sin första bil

Att dela ut reklam och sälja jultidningar är verkligen helt ute.

#counter-strike-global-offensive


Medlem
CS-spelare tjänade 50 000 kr på vapenskins - köpte sin första bil

Snart kommer kommentarerna om att de inte förstår sig på folk som köper skins för riktiga pengar.
*Hukar mig*

Medlem

Jag har inte superkoll, kan man göra överföringar från Steam till sitt konto? Hur gör man det?

Medlem

Varför köper man en jävla skoda octavia när man vinner 50k... Ung och dum haha

Medlem
Skrivet av Zax0r:

Jag har inte superkoll, kan man göra överföringar från Steam till sitt konto? Hur gör man det?

Du kan köpa nycklar och sälja nycklarna till andra spelare (utanför Steam) för riktiga pengar.


signatur

Skaffa QuakeWorld: http://nquake.com

Medlem
Skrivet av doie331:

Varför köper man en jävla skoda octavia när man vinner 50k... Ung och dum haha

Vad ska du annars köpa för 50k? Mest skit annars.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av doie331:

Varför köper man en jävla skoda octavia när man vinner 50k... Ung och dum haha

Troligtvis för att han ville ha en, men vad vet jag.
Men en sönderkörd BMW hade kanske varit bättre??

Inaktiv

Hur kan man köpa skins för riktiga pengar??!1 är ju jättedumt. its only pixels dude/duderita

Medlem
Skrivet av doie331:

Varför köper man en jävla skoda octavia när man vinner 50k... Ung och dum haha

Frågade mig samma sak, man kan få en fin Volvo eller dylikt för samma peng.

Medlem

Känner en som tjänat runt 150,000 kr. Han säljer skins via en annan sida som tar 10%. Alltså får han betalt riktiga pengar och inte steam wallet valuta.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag har en kniv täckt med riktigt skinn från oliktänkare jag har dödat. Vad kan den vara värd tro?

Medlem
Skrivet av anon_165499:

Hur kan man köpa skins för riktiga pengar??!1 är ju jättedumt. its only pixels dude/duderita

Har du någonsin betalat för ett spel har du gjort samma sak. It's only pixels, dude. Why pay?!


signatur

I drank what?

Medlem

Det är sjukt hur mycket pengar det finns inom csgo. Känner några snubbar som har en sida och de får in över 100k i veckan värt i skins :S

Medlem
Skrivet av anon_165499:

Hur kan man köpa skins för riktiga pengar??!1 är ju jättedumt. its only pixels dude/duderita

Ser det inte som dummare än att pimpa bilen med blingbling och raggartärningar. Vissa gillar det bara. Det är en hobby. Bara för att det är "bara pixlar" gör det inte mindre värt.
Sen skulle jag aldrig betala för något sådant heller i CS. Men om nåt spel jag verkligen älskar hade något liknande hade jag kunnat tänka mig slänga iväg en liten slant.

Medlem

Vad är det för CS bana med flygplanet?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Timosaki:

Hur kan man köpa skins för riktiga pengar??!1 är ju jättedumt. its only pixels dude/duderita

Har du någonsin betalat för ett spel har du gjort samma sak. It's only pixels, dude. Why pay?!

Eller inte, är ett skin ett helt spel? urbota korkat resonemang. Med det sagt tycker jag själv om marknaden med skins. Men att säga att skins är precis som ett spel är löjligt.

Medlem

Undrar hur mycket tid det ligger bakom allt det där. Jag menar, nånstans är ju tid lika med pengar och jag undrar om det verkligen är värt besväret. Någon som har en aning om tidsåtgång?
Den tiden man lägger på att byta texturer kan man lägga på att tjäna pengar vitt och få dokumenterad arbetserfarenhet, vilket nog är en bättre framtidsinvestering än en bil med dyr försäkring. Men i brist på såna möjligheter är det helt klart ett gott alternativ.

Artikeln säger 10 månader, men hur många timmar är det? Jag som har en fast anställning drar ihop de där pengarna på två månader (320 timmar).

Medlem

En såld kniv blev mina semesterpengar i magaluf denna sommarn.

Så visst går det.

Medlem

Skoda.... HA HA HA jag dog när jag såg bilden, speciellt för 50k, sicken dummer!

Medlem

Tror knappast att han använde mindre pengar själv till skins, innan han sålde de och köpte en bil. Så det var nog ingen "vinst"

Medlem
Skrivet av totte1015:

Skoda.... HA HA HA jag dog när jag såg bilden, speciellt för 50k, sicken dummer!

Skoda Octavia är knappast ett dåligt köp, du kan inte veta mycket om bilar du. Antar att du bara går efter märket.

Medlem

En bil kan man köpa, men så så måste man kunna betala den också under tiden man har den.

Medlem

En Octavia RS -07 för 50 laxar är inte illa pinkat.

Medlem
Skrivet av Greve_Peter:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Timosaki:

Hur kan man köpa skins för riktiga pengar??!1 är ju jättedumt. its only pixels dude/duderita

Har du någonsin betalat för ett spel har du gjort samma sak. It's only pixels, dude. Why pay?!

Eller inte, är ett skin ett helt spel? urbota korkat resonemang. Med det sagt tycker jag själv om marknaden med skins. Men att säga att skins är precis som ett spel är löjligt.

Du betalar för pixlar, hur du än vrider och vänder på det. Kalla det vad du vill, du betalar för grafik.


signatur

I drank what?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sereman:

Tror knappast att han använde mindre pengar själv till skins, innan han sålde de och köpte en bil. Så det var nog ingen "vinst"

Eller så var det just vinsten (utgifter kontra inkomster).


signatur
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Undrar hur mycket tid det ligger bakom allt det där. Jag menar, nånstans är ju tid lika med pengar och jag undrar om det verkligen är värt besväret. Någon som har en aning om tidsåtgång?
Den tiden man lägger på att byta texturer kan man lägga på att tjäna pengar vitt och få dokumenterad arbetserfarenhet, vilket nog är en bättre framtidsinvestering än en bil med dyr försäkring. Men i brist på såna möjligheter är det helt klart ett gott alternativ.

Artikeln säger 10 månader, men hur många timmar är det? Jag som har en fast anställning drar ihop de där pengarna på två månader (320 timmar).

Det kan nog han göra också. Fast förutom det drog han in pengarna för grejerna, och skaffa/sälja dem är knappast ett 8-5 jobb...


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av totte1015:

Skoda.... HA HA HA jag dog när jag såg bilden, speciellt för 50k, sicken dummer!

Skoda Octavia är knappast ett dåligt köp, du kan inte veta mycket om bilar du. Antar att du bara går efter märket.

Så iiiin i helvete heller. Jag går efter vad som är en bra bil och inte för pengarna

den ser rätt ny ut .. han har säkert lagt 50k som kontantinsats, och lånat resten

Medlem

Är det "lagligt" att sälja vapenskins på andra sidor? Eller ska det tas som häleri?

Medlem

Har kan skattat på vinsten?

123
Skriv svar