Diskussion: Vilken är den bästa och sämsta filmatiseringen av spel?

Robot
Diskussion: Vilken är den bästa och sämsta filmatiseringen av spel?
Medlem
Diskussion: Vilken är den bästa och sämsta filmatiseringen av spel?

Final Fantasy VII: Advent Children tillhör en av favoriterna.
Troligtvis för att jag är helsåld på allt som har med Final Fantasy att göra
DOCK inte Spirits within, jag vill ha en koppling till ett spel, inte bara ett taget namn.
Advent Children bygger vidare på FF7 väldigt bra tycker jag.

Medlem

Sämsta jag sett, topp 3 (Fast topp 3 låter fel. Botten 3 kanske det heter i det här fallet): Bloodrayne, Far Cry, Super Mario Brothers.

Medlem

Street Fighter är knappast den sämsta iaf, det kan jag inte tro.Dom gamla MK filmerna är typ sämre, var så länge sedan jag såg alla dom där...

Dessutom borde detta blivit en riktig film, som någon säger, fuck game lore, bara gör en cool film.
https://www.youtube.com/watch?v=XGnVhqhmip8

Finns dock att se MK Legacy på steam
http://store.steampowered.com/app/361700/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bäst är Tomb Raider. Sämst är D&D (ok det är inte tv-spel).

Medlem

Postal är en film jag gärna ser med några polare på bakfyllan.
Minns att jag gillade Mortal Kombat när jag var liten. Vilket snille jag måste vart.
Super Mario Brothers är dock tamigfan det värsta skräpet som finns.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Max Payne är nog bästa filmen på den listan.

Medlem

Gillade fighterna från Mortal Kombat. För sin tid var den inte alls så dålig. Fanns ju inte många filmerna som hade så cool musik och fighter så den funkade bra tycker jag.

Street Fighter tycker jag var jäkla usel.

Turtles 1 var jäkla bra också. Tomb Raider funkar bra den också.

Medlem

Tycker BloodRayne är rätt bra för att vara en "spelfilm" och med tanke på regissören så är den riktigt bra, hans bästa film?

Medlem

Älskade Mortal Kombat och Street Fighter filmerna när jag var en liten kid på BMX. Cred till¨Raul Julia' som M. Bison.

- Super Mario Bros. När jag var liten var jag väldigt taggad på att få se den för att sedan bara må dåligt när man ser resultatet.

- Alone in the Dark - Ett av de bästa skräckspelet i spelhistorien blir en alien-kopia utan någon som helst handling. Stängde av efter halva.

- Tomb Raider - Helt okej men inte bra. Skulle säkert kunna bli en bättre film nu iom nystart av serien.

- Final Fantasy - Spirits within - Så taggad när jag fick hem DVDn. Fortfarande taggad av de snygga animeringarna. Efter dock halva filmen så började jag "fatta" att jag inte skulle få spela något vilket gjorde att jag såg den för va den va, rätt dålig tyvärr.

Medlem

Resident Evil

Medlem

Alone in the Dark är utan tvekan en bottenkandidat. Det är svårt att se Uwe Bolls filmer i allmänhet, men publiken ombeds att ta med kräkpåsar till denna.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av rolar:

Resident Evil

Ok, ja den vinner bästa film.

Medlem

Tycker Halo mini-serien är rätt bra faktiskt

Medlem

Resident evil ä ju nice , DoA (dead or alive) är ju riktigt b aktig men lite rolig

Medlem

Bästa:
1. Final Fantasy VII: Advent Children
2. Mortal Kombat
3. Silent Hill

Sämsta:
Uwe Boll

Medlem

Doom är ju tveklöst bäst i alla fall. Härligt ostig trots föråldrade effekter.

SoL
Medlem

Resident evil bäst
Doom sämst, av dom spelfilmer jag sett, finns säkert bättre och sämre

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Bästa:
1. Final Fantasy VII: Advent Children
2. Mortal Kombat
3. Silent Hill

Sämsta:
Uwe Boll

Vet inte om jag kan räkna in Advent Children då den är helt CGI... Då skulle man kunna ta varenda tecknad film baserad på spel och göra en riktigt rejält bättre lista.
Finns massor med filmer som är gjorda på jrpg's som är grymt bra.. men inget som jag skulle räkna in bland dessa.

Jag antar mest att det handlar om live action filmer då det endast är det som de tar upp i artikeln.

Baserat på när den kom ut... Mortal Kombat helt klart min favorit.

Sämst.. Mario.. horribel.....

Medlem

Bäst: Silent Hill
Sämst: Super Mario Bros.

Medlem

Final Fantasy: The Spirits Within

Medlem

Har endast sett första Tomb Raider och den var nog helt okej.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Bäst är 'Final Fantasy: The Spirits Within' från 2001

Sämst är definitivt 'BloodRayne: The Third Reich' från 2011'

FM-guru
F.d. Sisyr

Resident Evil och Postal är tveklöst de bästa filmerna, av de jag sett.

Sämst är BloodRayne, In the Name of the King och Resident Evil: Degeneration. Tre fantastiskt tvärusla produktioner.

Medlem

Såg Dead Rising: Watchtower nyligen. Helt ok film. Utspelar sig mellan tvåan och trean.

Medlem

Bäst är ju "Mutant Chronicles" strax före "Resident Evil". Sämsta film är "Far Cry".

Roligast är dock "DOA-Dead Or Alive".

Medlem

Far Cry är nog den sämsta filmatisering av spel jag någonsin sett, jag klarade inte ens av att se slut den.

En av de bättre dock är Bloodrayne.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Laymachine:

Tycker Halo mini-serien är rätt bra faktiskt

Vilken av dom?
Halo: Forward Unto Dawn eller Halo: Nightfall?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Här är en lista om någon behöver hjälp att minnas:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_based_on_video_ga...

På min lista över riktigt dåliga filmer finns: Postal, Far Cry och Hitman.

- Jag minns att jag tänkte innan jag såg Postal att, det här måste väl vara en perfekt fit för Bollen. Men nej, den var bara dålig, vilket är en bedrift i sig självt med sådan potential för självironi.
- Far Cry stängde jag av efter en halvtimme för den fick mig att må dåligt i sin uselhet.
- Hitmans story var meh, men framförallt var den riktigt dåligt regisserad och klippt.

På min lista över "bättre" spelfilmer finns: Max Payne, Silent Hill och Doom. Notera dock att "bättre" inte betyder att de är bra, utan att de har saker i sig som är bra.

- Max Payne är en fröjd för ögat att se på, men har meh story.
- Silent Hill makes no sense i det universumet men är också ganska snygg. Uppföljaren är mer trogen universumet storyvis, men är en verklig cluster fuck.
- Doom enbart för förstapersonsdelen (det har gjorts bättre förstapersonssegment än det elsewhere dock). Storyn är bastardiserad och känslan medioker. Gör de en reboot av Doom som film borde de göra hela filmen i förstaperson och inspireras av Event Horizon.

Sen ska väl tilläggas att jag inte sett alla filmer, för jag föredrar att se på bra filmer.

Medlem

Vet ingen bra.

Nej, Silent Hill-filmen suger. Sluta, sluta, sluta, sluta. Den är inte läskig, den byter bort en orolig far mot en orolig mor - bara för de tyckte det var mer "logiskt", staden är inte Silent Hill utan nån skit-spökby som Peter Ganz hitta på internet, porträttet av de fanatiska häxjägarna (som inte finns i SH heller) är bara skrattretande, Alessa är omgjord till att vara mobbade goth-tjejers power-revenge-fantasy... och så mycket mer. Jag stänger av filmen halvvägs varje gång jag kollar på den - för den gör mig så jävla irriterad varje gång.

Om filmen hade hetat något annat hade jag väl kunnat säga den är medioker - musiken är ju iaf bra och den är stämningsfull ända upp tills jag inte orkar se den mer.

CGI-filmer som FF7 Advent Children och Resident Evil Damnation är väl "bra". Egentligen mestadels bara underhållande tack vare fan-service och överdrivna strider.

123
Skriv svar