Shenmue 3 slår rekord på Kickstarter

Robot
Medlem
Shenmue 3 slår rekord på Kickstarter

Då är det bara att vänta då. Känns dock som att man kan glömma en release 2017 redan nu. Tror mer på hösten 2018.

Kan vara värt att nämna också att de kommer fortsätta med egen crowdfunding-kampanj.

Inaktiv

Vad fan är Shenmue?

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Vad fan är Shenmue?

var ett av dom spelen man minns när dreamcast var aktuellt

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Vad fan är Shenmue?

Shenmue är ett japanskt träd.
Det är också en pågående helt fantastisk spelserie gjord av en av spelväldens kändaste spelskapare genom tiderna, de du!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Turbodog:

Vad fan är Shenmue?

var ett av dom spelen man minns när dreamcast var aktuellt

Dreamcast?

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av SWEBarb:

var ett av dom spelen man minns när dreamcast var aktuellt

Dreamcast?

http://lmgtfy.com/?q=Dreamcast

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Vad fan är Shenmue?

Det är ju dom där mangalirarna på bilden där uppe... tror jag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Oj oj oj vad gammal en känner sig när man ser folk som inte känner till varken Shenmue eller ens Dreamcast.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Oj oj oj vad gammal en känner sig när man ser folk som inte känner till varken Shenmue eller ens Dreamcast.

Verkar som att man måste vara någon sorts japanofil eller vad det heter för att veta vad Shenmue är dock?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Xepheros:

Oj oj oj vad gammal en känner sig när man ser folk som inte känner till varken Shenmue eller ens Dreamcast.

Verkar som att man måste vara någon sorts japanofil eller vad det heter för att veta vad Shenmue är dock?

Räcker nog med att man var ett Sega-fan runt millennieskiftet. Vilket förmodligen inte var särskilt många – Dreamcast blev ju deras sista konsol. =/


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Oj oj oj vad gammal en känner sig när man ser folk som inte känner till varken Shenmue eller ens Dreamcast.

Eller så har man bara hållit på med datorer de senaste 25 åren...

Medlem

Mest pengar?
Star Citizen är väll ett spel ?

Medlem
Skrivet av fakka:

Mest pengar?
Star Citizen är väll ett spel ?

...som drog in drygt $2.1 miljoner på Kickstarter. En dryg tredjedel av Shenmues summa.

Inaktiv
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Turbodog:

Vad fan är Shenmue?

var ett av dom spelen man minns när dreamcast var aktuellt

Dreamcast?

Hade tillochmed Dreamcast ju, spelade MDK å nåt action rpg-spel som påminde lite om dark souls som jag inte minns va det heter nu.
Men att Shenmue var ett så fantastiskt spel har jag fan missat alltså. Trodde det var nåt japanskt b-spel och tittade aldrig närmare på det tbh. Där ser man.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av fakka:

Mest pengar?
Star Citizen är väll ett spel ?

...som drog in drygt $2.1 miljoner på Kickstarter. En dryg tredjedel av Shenmues summa.

Åhå, det är nu på senare efter kickstarter som SC har blivigt galet. Jag förstår

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Xepheros:

Oj oj oj vad gammal en känner sig när man ser folk som inte känner till varken Shenmue eller ens Dreamcast.

Verkar som att man måste vara någon sorts japanofil eller vad det heter för att veta vad Shenmue är dock?

Eh, det är några av de mest kritikerrosade - om inte det mest sådana - spelen som släppts till Dreamcast, som i sin tur är en konsoll som faktiskt var *väldigt* framgångsrik, trots att den inte kunde mäta sig med PS2an som utplånade allas förhoppningar fullständigt. Sega Dreamcast var inte ett Japanskt fenomen, och Shenmue 1 och 2 var inte obskyra titlar som bara Japan-intresserade människor spelade. På samma sätt som GTA inte varit för personer som är intresserade av USA. Det är bara slump. Shenmue är något som är väldigt stort internationellt, och är det på grund av kvaliteten av spelen snarare än att vara någon nisch.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

som att man måste vara någon sorts japanofil eller vad det heter för att veta vad Shenmue är dock?

Så man måste vara Japanofil för att gilla Shenmue? Va? Jag skulle snarare påstå att det enda som räcker är att man har ett stort spel intresse eller ägde en Dreamcast för att veta vad det är.

Shenmue är en av spelvärldens viktigaste spel på grund av vad spelet tillförde när det kom.

Spelet var första riktiga spelet som skapade F.R.E.E. grenen ( T.ex. GTA3+ o.s.v är nu kända spel i denna spelgren ), Dvs open world spel, när det kom fanns det inget liknande i huvud taget och för oss som faktiskt spelade det då vart det en enormt speciell spelupplevelse.

Skapade QTE ( och inte en dålig sådan som de flesta spel har idag utan QTE som används till olika vägval och inte game over ), Vist man kan tycka illa om QTE men ibland funkar det, Shenmue är ett spel där det faktiskt funkar bra.

Och dessa är bara några få saker som detta spelet är grund till, finns mer en så.

Medlem

Var inte det här rymdspelet nått KS-projekt ? som har dragit in miljarders miljoners dollars


signatur
Medlem
Skrivet av Turbodog:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Turbodog:

Vad fan är Shenmue?

var ett av dom spelen man minns när dreamcast var aktuellt

Dreamcast?

Hade tillochmed Dreamcast ju, spelade MDK å nåt action rpg-spel som påminde lite om dark souls som jag inte minns va det heter nu.
Men att Shenmue var ett så fantastiskt spel har jag fan missat alltså. Trodde det var nåt japanskt b-spel och tittade aldrig närmare på det tbh. Där ser man.

Det var väldigt före sin tid vilket gjorde att det var otroligt bra på den tiden.

Medlem

Mig fick dom då inga pengar av, drog tillbaka min pledge för PC-versionen (som jag valt i väntan på någon information om Xbox One-versionens vara/icke vara) ca 2 timmar innan tiden gick ut eftersom dom fortfarande inte gett någon förklaring om varför ingen version för Xbox One (trots PC-version och trots Unreal Engine som spelmotor) kommer göras.
Att bara svara "vi kan inte svara på det nu" är inte att ge fansen svar iaf.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Inaktiv

Spelade bara Shenmue 2 eftersom det kom till Xbox men QTE-sekvenserna var ju fantastiska eftersom de alla var unika.
Speciellt de när flera personer försökte puckla på en, det kändes verkligen varje gång man missade och Ryu fick ta emot ett slag.
Minns att jag blev nerslagen i en park när jag failade QTE:n och var osäker på om det var meningen att man skulle bli nerslagen där och vakna upp nästa dag eller om det bara var för att jag misslyckades med QTE:n.

Spelet var fullt med sådana händelser som gjorde att spelet kändes organiskt.

Som när man jobbade i templet och bar böcker varje dag medan man försökte pressa Lishao Tao på information om snubben man letade efter men hon svarade alltid att hämnd i slutändan inte leder till tillfredsställelse utan bara tomhet.
Jaha tänkte jag, vafan ska jag göra då om jag inte ska hämnas. Sluta spela?
Meningen var att man skulle efter arbetstid varje dag leta information själv men det fattade inte jag först. Eller hade Lishao Tao berättat det man ville veta till slut? Jag vet inte..

Fortfarande ett galet bra spel.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Mig fick dom då inga pengar av, drog tillbaka min pledge för PC-versionen (som jag valt i väntan på någon information om Xbox One-versionens vara/icke vara) ca 2 timmar innan tiden gick ut eftersom dom fortfarande inte gett någon förklaring om varför ingen version för Xbox One (trots PC-version och trots Unreal Engine som spelmotor) kommer göras.
Att bara svara "vi kan inte svara på det nu" är inte att ge fansen svar iaf.

Inte så himla svårt att förstå när Sony medfinansierar större delen av spelets budget..

Medlem

Patetiskt Sony! Shenmue lever endast på nostalgi, fattar inte hur folk tänker när det gäller spel..

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Xepheros:

Oj oj oj vad gammal en känner sig när man ser folk som inte känner till varken Shenmue eller ens Dreamcast.

Verkar som att man måste vara någon sorts japanofil eller vad det heter för att veta vad Shenmue är dock?

Räcker nog med att man var ett Sega-fan runt millennieskiftet. Vilket förmodligen inte var särskilt många – Dreamcast blev ju deras sista konsol. =/

Räcker med att man TYCKTE OM spel runtom millenie-skiftet - spelet är ju känt även för oss som aldrig hade en chans att spela det.

Inaktiv

Men kan man värkligen räkna in Sony´s del i det hela? känns som att de "köpte" spelet i samma anda de slängde pengar på projectet.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Inte så himla svårt att förstå när Sony medfinansierar större delen av spelets budget..

Ska väl inte vara så svårt att bara säga: "Nej, Sony är med och finansierar spelet, så det kommer inte till Xbox One" istället för att komma med undanflykter och bara göra Xbox ägarna som vill ha spelet irriterade.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Jerrpi:

Patetiskt Sony! Shenmue lever endast på nostalgi, fattar inte hur folk tänker när det gäller spel..

Varför är det "patetiskt" av Sony? Sony har endast gått in och sagt att om Yu Suzuki lyckas samla ihop $2 miljoner så finansierar de uppföljaren. De som längtat efter en uppföljare får den, de som inte är intresserade påverkas inte. Vad är problemet?

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Xepheros:

Oj oj oj vad gammal en känner sig när man ser folk som inte känner till varken Shenmue eller ens Dreamcast.

Eller så har man bara hållit på med datorer de senaste 25 åren...

Grafikkåt som iaf jag var på den tiden ville jag alltid ha det mest teckniskt grafiskt imponerande. Dreamcast var va som gällde 1999 och shenmue va spelet man stirra på å trodde knappt sina ögon varje gång man starta det.

1
Skriv svar