WAR (helsidereklam) reklamen

Medlem
WAR (helsidereklam) reklamen

Tja, finns det något man kan göra åt den här WAR reklamen på sidan eller är det bara att stå ut tills det är över, för när jag scrollar så liksom laggar bilden, har inte gjort detta innan.

EDIT: Titel...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jaha... Nu kommer en sån här igen då... Då är det bara att sluta besöka fz ett tag -.-

Helt ärligt... Det är vidrigt med de här bakgrundsreklamerna...


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Antikvitet

Använder du IE? I så fall kan jag rekommendera Firefox. IE är dåligt på ack så många sätt.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Nej, kör med Firefox 3.0.1


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Nej, kör med Firefox 3.0.1

Jag kör också FF 3.0.1 och här fungerar det bra men gillar ändå inte reklamen.

Redaktör

Jag tror inte nån är särskilt förtjust i reklam. Men det är den som gör att ni kan ta del av FZ helt utan kostnad. Ett rätt billigt pris att betala i min mening. Och genom att klicka på en eller annan banner gör ni alla en tjänst.


signatur
nj
Medlem

Min högst personliga åsikt är att iaf den här reklamen ändå passar in hos FZ utan att egentligen störa.

Visst, det blev lite skevt när den laddades första gången och man inte var förberedd på den, men färgmässigt så går den iaf inte helt isär med övriga FZ, och framförallt så slipper man enormt jobbiga popups som täcker halva skärmen, vägrar försvinna och försöker kräla ut ur ens skrivare för att hemsöka en nattetid.
Däremot så är reklamen iaf konsekvent och finns där oavsett vilken sida man är inne på (andra har ju en tendens att bara finnas på huvudsidan så layouten ändras lite så fort man går in på en undersida). Men ja, reklam är ju reklam, men som Tompa skrev så är det vad som håller FZ kostnadsfritt för alla.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Jag tror inte nån är särskilt förtjust i reklam. Men det är den som gör att ni kan ta del av FZ helt utan kostnad. Ett rätt billigt pris att betala i min mening. Och genom att klicka på en eller annan banner gör ni alla en tjänst.

Det är bara bakgrunds reklamen jag inte gillar, fast nu tycker jag inte den är så dålig längre förutom att jag råkat trycka på den 2 gånger.

Medlem

Jag har ingenting emot själva reklamen, stilen eller WAR, men saken att den får sidan att ladda segare och får bilden att lagga tycker jag är störande.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

nj
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Jag har ingenting emot själva reklamen, stilen eller WAR, men saken att den får sidan att ladda segare och får bilden att lagga tycker jag är störande.

Det måste ha varit något fel på din sida då, jag märkte inte av minsta lilla lagg när jag scrollade och laddningstiderna var minimalt förändrade (enligt extended statusbar som jag använder till Firefox).

Medlem

Problemet med lagg uppstår så vitt jag kan se när man har sidan zoomad i FF3. Utan reklamen flyter det fint både ozoomat och zoomat. Jag har inget emot reklam, men jag vore tacksam om detta gick att optimera bort, eftersom att jag förlitar mig mycket på zoom-funktionen. Nu tvivlar jag dock på det, då GameSpot verkar ha samma problem. :\


signatur

Aj, dina ögon!

Antikvitet

Problemet består i hur webbläsarna i dag hanterar bakgrunder med fix positionering. Hade bakgrunden varit rörlig hade det inte varit ett problem, det märker man t.ex. på superplay.se som också har en stor bakgrundsbild. Men så fort man sätter bakgrundsbilden på en fast placering börjar webbläsarna lagga. Tråkigt nog.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Jo, som noaxark säger så kanske det var om man kör med zoom som jag gör, aja, den är borta nu, men ska låta bli zoom nästa gång en liknande reklam kommer så man slipper lagget


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jag använder inte adblock här på FZ för att FZ ska tjäna pengar.

Medlem

Okej, nu är det samma sak igen, dessa helsidereklamer tar död på FZ, det laggar OTROLIGT mycket när man scollar upp och ner på sidan och inte heller hjälper det att zooma ut denna gång, sjukt störande.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Skriver här för att slippa skapa ny tråd om dåliga flaskreklamer...

När jag besöker fz.se idag med MacBook Pro och Safari 4 så ökar safaris cpuanvändning med 130%. Har nog inte haft detta problemet sedan min gamla acer och dåtidens feber.se. Det beror troligtvis på för mycket flash-reklam. Flash är ju inte speciellt optimerat för mac så det är väll inte så mycket erat fel, men sådana saker minskar väll era reklamintäkter då även jag nu måste installera ett adblock plugin.

Antikvitet
Skrivet av Voxar:

Skriver här för att slippa skapa ny tråd om dåliga flaskreklamer...

När jag besöker fz.se idag med MacBook Pro och Safari 4 så ökar safaris cpuanvändning med 130%. Har nog inte haft detta problemet sedan min gamla acer och dåtidens feber.se. Det beror troligtvis på för mycket flash-reklam. Flash är ju inte speciellt optimerat för mac så det är väll inte så mycket erat fel, men sådana saker minskar väll era reklamintäkter då även jag nu måste installera ett adblock plugin.

Det är inte mycket vi kan göra om du inte kan hjälpa oss att identifiera vilken reklam som laggar för dig.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

på min psp händer det i princip alltid att jag går in på helsidoreklamen då den finns :(.
psp kan lixom inte gå in på forumet, startsidan och liknande (då helsidoreklamen finns). Fast nu är inte fz till för psps, men ändå..

Edit - den går inte in på den sidan som det finns reklam på (tror jag). Den går in på någon annan sida. Får väl se nästa gång ni har helsidereklam vilken sida den går in på..

Medlem

Om folk inte vill se reklam kanske FZ borde göra sidan till en betaltjänst eller så att användare kan donera pengar?

Är inte precis gratis att driva en hemsida såsom FZ med allt vad det innebär.

Redaktör

Såväl vi som jobbar med FZ som våra ägare är måna om att dels dra in pengar så att sajten går runt, dels att ge er läsare så mycket värde som möjligt för så liten kostnad som möjligt. Annonser är den lösning som fungerar bäst, det är därför i princip alla sajter i landet kör den modellen. Betalmodeller syns väldigt sällan, förmodligen för att svenskan är ett för litet språk för att locka så många kunder som krävs för att få betaltjänster att gå runt.


signatur
1
Skriv svar