Fallout 4 – röstskådespelarna har spelat in 13 000 repliker

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av walter_iego:

Jag köper köpa när det släpps som GOTY, hatar att behöva vänta in innehåll.

Tänk om det inte blir game of the year då?

Då kallar de det bara för: "Ultimate Edition", och vi får ändå allt på en gång

Jag kommer nog att köpa det och spela ett par dagar, sen kör jag igång igen ett år senare för att ladda ner tusen moddar innan jag spelar lite till

Medlem

Jag hoppas att dialogen håller samma klass som New Vegas eller bättre. Replikvalen man hade i Fallout 3 kändes ofta riktigt b. De "elaka" valen lät ofta som nån helt distanslös, arg white trash-person eller skogsturken.

Som någon sa kommer det kanske kännas mer som filmsekvenser då man hör en röst och det tycker jag inte passar i Fallout. Får hoppas det inte blir en massa filmiska vinklar medan de pratar osv. Men hur som helst, en positiv nyhet tycker jag.

Medlem

2010 ringde och vill ha tillbaka sina ansiktsanimationer...

Medlem
Skrivet av MaXMC:

2010 ringde och vill ha tillbaka sina ansiktsanimationer...

De har fått kompromissa med grafiken för att kunna få med allt annat skoj.

Citat:

We could make the best looking game possible, but we dial some of that back in order to allow for all of these other things.

Länk till artikeln om det hela ifall du är intresserad.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av MaXMC:

2010 ringde och vill ha tillbaka sina ansiktsanimationer...

De har fått kompromissa med grafiken för att kunna få med allt annat skoj.

Citat:

We could make the best looking game possible, but we dial some of that back in order to allow for all of these other things.

Länk till artikeln om det hela ifall du är intresserad.

Bethesda har aldrig kunnat göra snygga ansikten... De verkar heller inte veta vad LOD (Level of Detail) är för något. När Oblivion kom ut så gick alla karaktärer (oavsett hur långt från kameran de var) runt med huvuden som bestod av ca 3000 polygoner (tror en hel karaktär var 12-14k). Det gjorde att även om ansiktet tog upp 4 pixlar så var motorn tvungen att lista ur var alla 3000 polygoner skulle ritas. Därför är Arenan i Oblivion typ tom på publik då de inte klarade av att rita så många karaktärer som behövdes för att fylla läktarna.

Skyrim är inte mycket bättre.

Alyx Vance i Half Life 2 bestod av ca8500 polygoner och hon har ett av de mest uttrycksfulla ansikten som är gjorda i spel. Att inte Fallout 4 kan slå det tio år senare är ju bara störtlöjligt.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av MaXMC:

2010 ringde och vill ha tillbaka sina ansiktsanimationer...

De har fått kompromissa med grafiken för att kunna få med allt annat skoj.

Citat:

We could make the best looking game possible, but we dial some of that back in order to allow for all of these other things.

Länk till artikeln om det hela ifall du är intresserad.

Bethesda har aldrig kunnat göra snygga ansikten... De verkar heller inte veta vad LOD (Level of Detail) är för något. När Oblivion kom ut så gick alla karaktärer (oavsett hur långt från kameran de var) runt med huvuden som bestod av ca 3000 polygoner (tror en hel karaktär var 12-14k). Det gjorde att även om ansiktet tog upp 4 pixlar så var motorn tvungen att lista ur var alla 3000 polygoner skulle ritas. Därför är Arenan i Oblivion typ tom på publik då de inte klarade av att rita så många karaktärer som behövdes för att fylla läktarna.

Skyrim är inte mycket bättre.

Alyx Vance i Half Life 2 bestod av ca8500 polygoner och hon har ett av de mest uttrycksfulla ansikten som är gjorda i spel. Att inte Fallout 4 kan slå det tio år senare är ju bara störtlöjligt.

Ja, som sagt så verkar de prioritera andra saker än ansikten. Lite märkligt val för ett spel med så pass mycket konversationer.

Får hoppas att resten av spelet är desto bättre.

k3m
Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av k3m:

Om man skapar en avatar, så tycker jag att den ska vara utan röst. Spelar man däremot en fiktiv protagonist, med eget liv, så tycker jag det ska finnas röst. Som exempelvis i Witcher

Skrivet av k3m:

Om man skapar en avatar, så tycker jag att den ska vara utan röst. Spelar man däremot en fiktiv protagonist, med eget liv, så tycker jag det ska finnas röst. Som exempelvis i Witcher

Jag håller med till viss mån, men tycker inte att Fallout 3 och 4 tillhör spelen där man genuint skapar en avatar (till skillnad från att spela en fiktiv protagonist med ett eget liv, så som du gör skillnad mellan dem) även om New Vegas är bättre på den biten. I FO3 börjar man spela som ett litet barn och får spela genom dennes uppväxt, och denna uppväxten samt hans familj är en central pelare i hela storyn. FO4 verkar börja spelet innan kriget, i situationen att man nyss gift sig och fått ett barn när kriget börjar och man får leta sin in i the vault. Jag har väldigt svårt att tro att denna familjen inte skulle vara en central pelare eller åtminstone ett stort element av main storyn i spelet. Det finns liksom ingen poäng i att visa upp en partner och ett spädbarn för att sedan få spelarkaraktären att ligga i cryosleep eller whatever i 200 år för att sedan aldrig någonsin nämna dessa igen.

Och när storyn har en såpass specifik premiss till karaktärens historia tycker jag 9 av 10 gånger att voice acting är att föredra för att öka immersion. Men Elder Scrolls spelen är annorlunda rent fundamentalt tex, eftersom situationen spelet påbörjas i brukar vara något som hänt precis innan spelet började och orsaken tilll varför är inte speciellt viktig. Där får man en karaktär som är ett "blank slate" på ett annat sätt.

Hej Xeph

k3m
Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av MaXMC:

2010 ringde och vill ha tillbaka sina ansiktsanimationer...

De har fått kompromissa med grafiken för att kunna få med allt annat skoj.

Citat:

We could make the best looking game possible, but we dial some of that back in order to allow for all of these other things.

Länk till artikeln om det hela ifall du är intresserad.

Bethesda har aldrig kunnat göra snygga ansikten... De verkar heller inte veta vad LOD (Level of Detail) är för något. När Oblivion kom ut så gick alla karaktärer (oavsett hur långt från kameran de var) runt med huvuden som bestod av ca 3000 polygoner (tror en hel karaktär var 12-14k). Det gjorde att även om ansiktet tog upp 4 pixlar så var motorn tvungen att lista ur var alla 3000 polygoner skulle ritas. Därför är Arenan i Oblivion typ tom på publik då de inte klarade av att rita så många karaktärer som behövdes för att fylla läktarna.

Skyrim är inte mycket bättre.

Alyx Vance i Half Life 2 bestod av ca8500 polygoner och hon har ett av de mest uttrycksfulla ansikten som är gjorda i spel. Att inte Fallout 4 kan slå det tio år senare är ju bara störtlöjligt.

Ja, som sagt så verkar de prioritera andra saker än ansikten. Lite märkligt val för ett spel med så pass mycket konversationer.

Får hoppas att resten av spelet är desto bättre.

Som byggandet då! Jag har tidigare yttrat om att byggandet av hus/samhällen i Fo4 kommer att sänka kvaliten på övriga, mer väsentliga saker i spelet. Såsom historien. Nu får vi nöja oss med mediokra ansiktsuttryck än så länge.

12
Skriv svar