Så streamar du från Xbox One till Windows 10

Robot
Så streamar du från Xbox One till Windows 10
dmn
Medlem
Så streamar du från Xbox One till Windows 10

Som att ta med sin sportbil på bussen.

Medlem

Som att titta på VHS på en 4K-TV.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Använder funktionen ofta då vi endast har en Tv hemma, så kan sambon sitta och titta på TVn och jag sitter vid datorn och spelar utan att vi gnäller över vem som ska ha TVn.

Men det är nästan ett krav att man har kabel även om MS jobbar på att få det stabilare över Wifi. Har i alla fall sällan haft problem och ser fram emot att få testa deras nya hemskärm på Xbox One när den väl släpps till alla testare.

Medlem
Skrivet av dmn:

Som att ta med sin sportbil på bussen.

Är din dator sämre än en xbox one?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:

Som att titta på VHS på en 4K-TV.

Är du så osäker på ditt köp av ditt Playstation att du måste kasta skit på Xbox One? Njut av de spel som släpps istället oavsett vilken plattform de kommer på som en riktig gamer så kommer du se att det kommer bli mycket roligare i framtiden när du inte är bunden till ett visst läger.

dmn
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av dmn:

Som att ta med sin sportbil på bussen.

Är din dator sämre än en xbox one?

Misstänkte att det skulle vara för långsökt för vissa.

Men nej. Det är som att ha en sportbil och sitta i den på bussen. Man har kraft under huven, men ändå går det långsamt.

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:

Som att titta på VHS på en 4K-TV.

PC-platta. Tablet. Surfplatta. Trött laptop.

Behöver jag säga mer?

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Propy:
Skrivet av dmn:

Som att ta med sin sportbil på bussen.

Är din dator sämre än en xbox one?

Misstänkte att det skulle vara för långsökt för vissa.

Men nej. Det är som att ha en sportbil och sitta i den på bussen. Man har kraft under huven, men ändå går det långsamt.

Det är inte många som förstår poängen med det här?

Medlem

Vad är vittsen med att streama Xbone till PC. Kan spela med Tangentbord och mus`?

Inaktiv

Jag ser inte riktigt den verkliga poängen med det här. Känns som otroligt mycket onödig "forskning" bakom all teknik och implementation för något så...meningslöst.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Propy:
Skrivet av dmn:

Som att ta med sin sportbil på bussen.

Är din dator sämre än en xbox one?

Misstänkte att det skulle vara för långsökt för vissa.

Men nej. Det är som att ha en sportbil och sitta i den på bussen. Man har kraft under huven, men ändå går det långsamt.

Men en sportbil får inte ens PLATS i en buss. Du verkar knäpp i bollen juu!

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Vad är vittsen med att streama Xbone till PC. Kan spela med Tangentbord och mus`?

Med denna funktion så kan man spela Xbox One samtidigt som någon annan ockuperar TV:n. Med andra ord perfekt för familjer.

Inaktiv

Har väl personligen lite svårt att se hur många som kommer nyttja denna funktion men hey, varför inte.

Medlem
Skrivet av anon_646:
Skrivet av Pjotor:

Som att titta på VHS på en 4K-TV.

Är du så osäker på ditt köp av ditt Playstation att du måste kasta skit på Xbox One? Njut av de spel som släpps istället oavsett vilken plattform de kommer på som en riktig gamer så kommer du se att det kommer bli mycket roligare i framtiden när du inte är bunden till ett visst läger.

Lugna ner dig. Kan jag inte njuta av spel om jag ifrågasätter ett konstigt designval i en konsol?

Jag ser bara inte vitsen med att streama Xbox -> PC. Är teven strängt upptagen är det väl inte så svårt att ta konsolen med sig och koppla in den i en annan TV/datorskärm. Det känns som en halvtrött gimmick som inte kommer att användas alls av den absoluta majoriteten Xbox-ägare.

Det hade varit mer logiskt att kunna streama väl valda PC-spel till Xboxen istället, särskilt när de flesta har datorn på skrivbordet och ibland vill spela i soffan istället (om man inte har en HTPC med Steam In-Home Streaming). Att en stor del av PC-spelen idag har inbyggt stöd för Xbox-kontrollen borde ju göra saken ännu lättare.

Som grädde på moset klarar en hyfsad speldator av bättre grafikinställningar än en Xbox, men Xboxen borde ju rimligtvis klara av att ta emot streamade spel i 1080p och 60 FPS.

tl;dr: Det känns som en gimmick och hade varit intressantare i omvänt format.

Vad beträffar min gamla Playstation så hade jag fått ut dess underhållningsvärde många gånger om innan jag ställde den i bokhyllan för två år sedan, så jag ser inte hur den är relevant här.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Microsoft är bakåtvända


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Threezool:
Skrivet av Pjotor:

Som att titta på VHS på en 4K-TV.

Är du så osäker på ditt köp av ditt Playstation att du måste kasta skit på Xbox One? Njut av de spel som släpps istället oavsett vilken plattform de kommer på som en riktig gamer så kommer du se att det kommer bli mycket roligare i framtiden när du inte är bunden till ett visst läger.

Lugna ner dig. Kan jag inte njuta av spel om jag ifrågasätter ett konstigt designval i en konsol?

Jag ser bara inte vitsen med att streama Xbox -> PC. Är teven strängt upptagen är det väl inte så svårt att ta konsolen med sig och koppla in den i en annan TV/datorskärm. Det känns som en halvtrött gimmick som inte kommer att användas alls av den absoluta majoriteten Xbox-ägare.

Det hade varit mer logiskt att kunna streama väl valda PC-spel till Xboxen istället, särskilt när de flesta har datorn på skrivbordet och ibland vill spela i soffan istället (om man inte har en HTPC med Steam In-Home Streaming). Att en stor del av PC-spelen idag har inbyggt stöd för Xbox-kontrollen borde ju göra saken ännu lättare.

Som grädde på moset klarar en hyfsad speldator av bättre grafikinställningar än en Xbox, men Xboxen borde ju rimligtvis klara av att ta emot streamade spel i 1080p och 60 FPS.

tl;dr: Det känns som en gimmick och hade varit intressantare i omvänt format.

Vad beträffar min gamla Playstation så hade jag fått ut dess underhållningsvärde många gånger om innan jag ställde den i bokhyllan för två år sedan, så jag ser inte hur den är relevant här.

nån konstigt är det ju när du fortfarande känner ett sånt behov av att gnälla över ett sånt gammalt icke-problem...
Den här funktionen är helt perfekt om man har xboxen inkopplad i vardagsrummet och TVn används till annat. Klart som f-n att det är smidigare att spela via datorn då än att riva upp halva vardagsrummet för att flytta på allt nån timme och sedan flytta tillbaka igen.
Självklart är det inte en funktion som alla har användning av, men prova gärna själv att designa en konsol men endast funktioner som precis ALLA kommer att använda.

Medlem

Fanboys som hatar , funktionen är användbar när tanten ska se på tv.
Ännu bättre blir det till surfplattorna sen.

Medlem

men var inte det lite av hela grejen att folk sa att det är så bekvämt att ligga i soffan och spela på tvn och så jobbig och obekvämt på ett datorbord? Sen kan jag spela spel på min mobil med en handkontroll i 1080p och 60 fps genom att koppla upp mobilen till samma nätverk, förstår inte hur detta är något att ens skriva , känns som hur apple är med deras iphones, släpper något som funnits förut och helt plötsligt är det något revolutionerande och får mycket uppstånd av.

Medlem
Skrivet av LordVaakos:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Propy:
Skrivet av dmn:

Som att ta med sin sportbil på bussen.

Är din dator sämre än en xbox one?

Misstänkte att det skulle vara för långsökt för vissa.

Men nej. Det är som att ha en sportbil och sitta i den på bussen. Man har kraft under huven, men ändå går det långsamt.

Men en sportbil får inte ens PLATS i en buss. Du verkar knäpp i bollen juu!

Man kan ju iofs dela upp sportbilen i små mindre DLCs


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av dmn:

Som att ta med sin sportbil på bussen.

Är din dator sämre än en xbox one?

Jag misstänkte att den gemene användaren inte var alldeles för skarp här, men... Hur kan ni inte förstå vad han menar?

Avstängd
Skrivet av gerald:

Fanboys som hatar , funktionen är användbar när tanten ska se på tv.
Ännu bättre blir det till surfplattorna sen.

Då menar du säkert också samma xbox fanboys som tidigare sa att Sonys remote play bara är skräp och tillför absolut ingenting till ps4an.

Men nu är det helt plötsligt "the future of gaming" enligt de flesta xbox fanboys.

Inget illa menat mot xbox som produkt men xbox communityt är tyvärr spel communityts Harvey Dent.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Propy:
Skrivet av dmn:

Som att ta med sin sportbil på bussen.

Är din dator sämre än en xbox one?

Misstänkte att det skulle vara för långsökt för vissa.

Men nej. Det är som att ha en sportbil och sitta i den på bussen. Man har kraft under huven, men ändå går det långsamt.

Inte långsökt. Bakvänt. Hade du kört ett pc-spel på xbox så hade din liknelse stämt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av gerald:

Fanboys som hatar , funktionen är användbar när tanten ska se på tv.
Ännu bättre blir det till surfplattorna sen.

Då menar du säkert också samma xbox fanboys som tidigare sa att Sonys remote play bara är skräp och tillför absolut ingenting till ps4an.

Men nu är det helt plötsligt "the future of gaming" enligt de flesta xbox fanboys.

Inget illa menat mot xbox som produkt men xbox communityt är tyvärr spel communityts Harvey Dent.

Remote Play var väl bara ett misslyckat försök av Sony att konkurrera med Wii U's Off-TV funktion? Så vitt jag vet så kan man väl inte streama från Playstation till PC, utan det går väl bara att streama till Vita, som i sin tur är en misslyckad produkt?

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av gerald:

Fanboys som hatar , funktionen är användbar när tanten ska se på tv.
Ännu bättre blir det till surfplattorna sen.

Då menar du säkert också samma xbox fanboys som tidigare sa att Sonys remote play bara är skräp och tillför absolut ingenting till ps4an.

Men nu är det helt plötsligt "the future of gaming" enligt de flesta xbox fanboys.

Inget illa menat mot xbox som produkt men xbox communityt är tyvärr spel communityts Harvey Dent.

Och ps4-communityn är precis likadan.

Share play är dock precis det som folk gnällde om när Microsoft planerade en liknande funktion i början där man skulle kunna dela sitt spelbibliotek med sina vänner, men när Sony la till det hela hyllades det till skyarna.

Playstation planerade bakåtkompatibilitet via gaikai och det hyllades då med, Xbox visade upp samma sak under e3 och då blev det "varför skulle man vilja spela sina gamla spel?" istället.

Bara en massa trams från båda håll, speciellt från folk som tyckte att Sony vann e3 för att de visade upp Final Fantasy 7-remaken som kommer till i stort sett alla platformar men till Sony först, men det glömmer folk bort.

Själv planerar man att köpa en ps4 nån gång ifall det kommer några spel jag faktiskt vill ha till den, men i nuläget är spelutbudet riktigt magert på ps4an enligt mig trots att de säger att de har mer titlar, men då räknar de med typ 200-pcportade indietitlar som man redan spelat.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Streama till windows? Är det när man kissar på ett fönster?

Medlem

Har inte läst allt, men finns funktionen att fortsätta på pc där man slutar på xboxen? Annars är det en ganska lam funktion. Är tvn upptagen redan så kan man ju flytta boxen eller ge fan i att spela tills det är fritt framför tvn.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Kimpur; en dag när du har tant och ungar förstår du.

Medlem
Skrivet av gerald:

Kimpur; en dag när du har tant och ungar förstår du.

Typ idag menar du? Har tant, unge, bil och villa. Förstår fortfarande inte.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Flakmonkey

Det här vet jag inte om jag skulle använda just för att det är streamat och jag kan bara tänka mig hur dåligt det skulle fungera i lägenheten där betongväggarna från 30-talet ställer till det rejält. Vad jag däremot gillar är cross-save där jag kan fortsätta spela på vitan när ps4an inte är tillgänglig tex. Att sparformer lagras i någon form av molntjänst fungerar ju också men då måste spelet finnas till fler plattformar och stödja sparfiler från andra plattformar.vilket kanske blir svårare

12
Skriv svar