Om önskemål om nya forum

Redaktör
Om önskemål om nya forum

FZ får ibland önskemål om att nya forumsektioner. För att ett spel/ämne ska få en egen forumdel krävs att intresset är stort och ihållande; det är ingen idé att starta ett sektion som bara är aktiv i en månad. Diskussioner om spel som saknar egna sektioner görs i lämpligt befintlig sektion (kolla under rubriken "Spelgenrer").

Moderatorerna håller koll på vad som diskuteras och vad som eventuellt kräver en egen avdelning. Du behöver därmed inte föreslå nya avdelningar; moderatorerna avgör vad som behövs. (Givetvis kan även de ha fel, men tänk efter om spelet verkligen behöver en egen avdelning innan du föreslår en.)


signatur
Medlem

Ska bli kul och se hur det här efterföljs.
About time ni gör den här iallafall


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

TACK! Nu slipper man äntligen att forumdelen blir fylld med "detta spelet som ingen pratar om behöver en forumdel"!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Japp, det var bra så man slipper se alla

Skrivet av Zelaxe:

"detta spelet som ingen pratar om behöver en forumdel"!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

Jag börjar nästan alltid gråta när jag går in och tittar på hur stor aktivitet det är i SW forumet.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Hej!

Det behövs ett eget forum för massiva online spel där man kan disskutera mindre mmo's som inte genererar tillräckligt med snack för att kräva en egen forumdel. Nu får de trängas i Warhammer Online forumet och tbh så fungerar inte det...


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Redaktör

1. Läs översta posten i denna tråd innan du föreslår nya forumdelar.
2. "Massiva onlinespel" finns redan.


signatur
Avstängd

Jag skulle vilja ha ett forum där man kan diskutera och kommentera veckans fråga, precis som nyhetsforumet.

Medlem

Ny forumdel för kommande spel kanske vore något?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Ny forumdel för kommande spel kanske vore något?

Jag gillar hur du tänker


signatur

Rawr

Medlem

Far Cry 2 Forumdel?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Far Cry 2 Forumdel?

Finns redan en Crysis-avdelning - bättre att isf utöka denna till att gälla samtliga Crytek-spel

Skrivet av mosoloa1:

Ny forumdel för kommande spel kanske vore något?

Hmm, ja tanken är god - men skulle bli väldigt mycket städande för moderatorerna - bättre att hålla sig i respektive genre-forum


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av w4rhog:

Finns redan en Crysis-avdelning - bättre att isf utöka denna till att gälla samtliga Crytek-spel

Men nu är det väl inte Crytek som gjort Far Cry 2?

Medlem

Nej, Ubisoft är utvecklare och utgivare.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Hej jag tycker att far cry 1/2 ska ha ett forum då far cry 1 var ett väldigt bra spel. och för det andra så är jag så trött på alla som klagar på spelet och postar allt på shooters. Snälla gör ett forum som heter Far Cry 1/2

Så jag slipper gå in på shooter och se diskussioner som

Hata Far cry 2

Det är sämst

Medlem
Skrivet av hicktor_91:

Hej jag tycker att far cry 1/2 ska ha ett forum då far cry 1 var ett väldigt bra spel. och för det andra så är jag så trött på alla som klagar på spelet och postar allt på shooters. Snälla gör ett forum som heter Far Cry 1/2

Så jag slipper gå in på shooter och se diskussioner som

Hata Far cry 2

Det är sämst

Om Far Cry diskussionerna är tillräckligt många så kommer dom göra en forumdel, eftersom det inte finns något större intresse för Far Cry 1 så kommer dom inte skapa en ny forumdel om spelet.

Läste du första inlägget ens innan du sa det där föresten?

Skrivet av Tompa:

Du behöver därmed inte föreslå nya avdelningar; moderatorerna avgör vad som behövs. (Givetvis kan även de ha fel, men tänk efter om spelet verkligen behöver en egen avdelning innan du föreslår en.)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag skulle vilja ha en forumdel där användare kan länka till olika musik, konst och video projekt / objekt som de skapat själva eller varit en del av.

Den kanske inte alltid skulle vara jätte aktiv, men idag hammanr sådant i tex. off_topic och det känns som att det här är saker som förtjänar bättre.

Inaktiv

Det ska bli trevligt med flera inlagda forumsektioner. Dock tycker jag det räcker, om man vill ha fler forumsektioner, då får medlemmarna skicka ett meddelande till "SajtAdmin" och sedan ge förslag.

Om detta prioriteras tror jag det kommer bli ett väldigt tjat om allt här på sidan.

Dessa forum vi har är helt okej, behövs inga fler.

Medlem

varför inte ta tex DICE-spel istället för just battlefield =)?

Medlem

Skulle vela ha ett EA Sports forum


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Varför inte dela in forumet efter utvecklare?


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem
Skrivet av Jericho:

Skulle vela ha ett EA Sports forum

Jag skulle kunna tänka mig ett forum tillägnat sportspel i alla fall. Tycker att jag har stött på en hel del forumtrådar om just sportspel i "Övriga spelgenrer" på sistone, men det kanske bara är jag?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Ett slags musik spel forum?
Där RockBand, Guitar Hero, Singstar osv kan disskuteras


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

URK
Medlem

old games forum med gamla härliga snes spel eller nes osv. för det händer att man tar fram sina gamla spel just nu så spelar jag chrono trigger import på snes. och om man glömmer nåt så kan man fråga i forumet. för minnet är bra men kort.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Redaktör
Medlem
Skrivet av URK:

old games forum med gamla härliga snes spel eller nes osv. för det händer att man tar fram sina gamla spel just nu så spelar jag chrono trigger import på snes. och om man glömmer nåt så kan man fråga i forumet. för minnet är bra men kort.

finns redan: http://www.fz.se/forum/?id=24


signatur

Wai

URK
Medlem

syn undersökning nästa

hur kunde jag missa det


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Varför inte en tråd om "konsumenträtt" ? Ganska många som tex blir lurade där ute och behöver hjälp, eller hjälp över ett köp som de ska göra? Då slipper man även förstöra "Hårdvara" tråden

Medlem
Skrivet av xhosa:

Jag skulle vilja ha en forumdel där användare kan länka till olika musik, konst och video projekt / objekt som de skapat själva eller varit en del av.

Den kanske inte alltid skulle vara jätte aktiv, men idag hammanr sådant i tex. off_topic och det känns som att det här är saker som förtjänar bättre.

jag tycker detta är en bra ide, det är många spel relaterade forums som har en liknande tråd där folk kan dela med sig av sin konst och andras, istället för det ska hamna i allmänt prat där folk spammar sönder diverse trådar och missar sånt här

Redaktör

Det finns massor av ämnen som skulle kunna ha egna trådar. Men som vi sagt många gånger förr är det här en spelsajt, därför avgränsas forumet till saker som handlar om det.

Och för att påminna om vad den här tråden handlar om - moderatorerna har för det allra mesta bra koll på vilka ämnen som behöver egna avdelningar, det behöver ytterst sällan påpekas.


signatur
123
Skriv svar